2014-06-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Washington andra delstat med marijuana - två till i kö
Citat:
Trots att det fortfarande råder förbud mot marijuana på federal nivå har vad som måste kallas för det mest omfattande drogexperimentet i världen tagit fart i USA
Jag avskyr verkligen när de säger så, det är så otroligt dumt att kalla det för ett experiment.

Experimentet var att göra cannabis olagligt, och det är ett av de största misslyckanden i historien, nu äntligen avslutas det.
Citera
2014-06-30, 15:01
Medlem
jamesdeans avatar

Pusherstreet kan kameraövervakas

Citat:
De Konservative i Danmark föreslår att Pusherstreet i fristaden Christiania, ökänd för narkotikahandel, ska videoövervakas permanent. Enligt Tom Behnke som är partiets talesman i rättsfrågor är syftet att klara upp brott och begränsa försäljningen av hasch och annan narkotika.

Haha, alltså, tror de verkligen på detta själva? För det första, hur fan ska de få upp kamerorna från första början? Tror de att de bara kan valsa in på Chris och sätta upp kameror utan att någon stoppar dem? Det kommer ju omedelbart dyka upp massa folk som kör ut kameramontörerna. Och skulle de ändå lyckas få upp kamerorna lär de väl dröja typ några minuter innan folk står och saboterar dem. Och skulle kamerorna pga något mirakel inte saboteras så kommer det inte funka ändå, då flyttar de bara försäljningen utom kamerornas synhåll.
Citera
2014-06-30, 20:22
Medlem
KDU: ologiskt att legalisera
Citat:
Frågan engagerar många unga, men det finns även en mytbildning om att cannabis inte är så farligt.
Här har vi alltså, som jag har sagt förut, Sara Skyttedal, en kristdemokrat som klagar på mytbildning.

Man får ju för fan kramp i hjärnbalken av vissa människors dumhet...
Citera
2014-06-30, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Här har vi alltså, som jag har sagt förut, Sara Skyttedal, en kristdemokrat som klagar på mytbildning.

Snälla... Jag får fan huvudvärk av henne
Citera
2014-06-30, 23:15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Economist
That cannabis and schizophrenia are linked is widely accepted. This leads some to argue that the drug is actually a cause of schizophrenia. But is that a valid conclusion? A new study suggests not. It finds that people who have gene types associated with schizophrenia, even ones who do not have symptoms, are more likely to be drawn to the drug in the first place.
The Economist
Citera
2014-07-01, 00:10
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Snälla... Jag får fan huvudvärk av henne

Ja, fy fan. Hon är uppenbarligen helt oförmögen att ta till sig argument, jag har sett folk skriva sjukt vettiga och logiska legaliseringsargument till henne på nätet, men hon verkar inte kunna ta argumenten till sig eftersom hon fortsätter babbla sitt bullshit som om hon inte känner till motargumenten. Hon fortsätter säga saker som jag vet att folk har motbevisat för henne... Nästan så jag undrar om hon trollar när hon säger "mytbildning", hon kanske har sett oss legaliseringsförespråkare prata om förbudsförespråkarnas myter och använder ordet emot oss för att reta upp oss. Men hon är nog bara korkad...
Citera
2014-07-01, 07:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Ja, fy fan. Hon är uppenbarligen helt oförmögen att ta till sig argument, jag har sett folk skriva sjukt vettiga och logiska legaliseringsargument till henne på nätet, men hon verkar inte kunna ta argumenten till sig eftersom hon fortsätter babbla sitt bullshit som om hon inte känner till motargumenten. Hon fortsätter säga saker som jag vet att folk har motbevisat för henne... Nästan så jag undrar om hon trollar när hon säger "mytbildning", hon kanske har sett oss legaliseringsförespråkare prata om förbudsförespråkarnas myter och använder ordet emot oss för att reta upp oss. Men hon är nog bara korkad...
Såg den debatten mellan Hanna och denna fåne.
Hon verkade vara på en annan planet, än att vara i samma rum som Hanna när de "debatterade".

Orkade inte läsa allt, men de pratar om att vi inte ska tillåta en drog till.
Som om cannabis inte ens existerar i samhället, och tar upp alkohol och tobak.
Alkoholen nyttjas ju rejält, men tobaken den har ju minskat bra under en rätt lång period.

Intressant om schizo och inte att cannabis orsakar, då att det kommer mer sånt.
Sen kanske urvalet är lite lågt, för sätta folk på plats.
Intressant med tvillingar där bägge rökte så var det högt antal genetiska markörer.
Men när bara en rökte, så var antal genetiska markörer lägre i medeltal på bägge.
Citera
2014-07-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såg den debatten mellan Hanna och denna fåne.
Hon verkade vara på en annan planet, än att vara i samma rum som Hanna när de "debatterade".

Orkade inte läsa allt, men de pratar om att vi inte ska tillåta en drog till.
Som om cannabis inte ens existerar i samhället, och tar upp alkohol och tobak.
Alkoholen nyttjas ju rejält, men tobaken den har ju minskat bra under en rätt lång period.

Intressant om schizo och inte att cannabis orsakar, då att det kommer mer sånt.
Sen kanske urvalet är lite lågt, för sätta folk på plats.
Intressant med tvillingar där bägge rökte så var det högt antal genetiska markörer.
Men när bara en rökte, så var antal genetiska markörer lägre i medeltal på bägge.
Ja, hon argumenterar ju med "i min värld så..."...
Citera
2014-07-01, 22:24
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Citat:
– Jag gillar inte idén att avkriminalisera och legalisera droger. Jag besökte Portugal som liberaliserat lagarna, under ett dygn erbjöds jag två gånger att köpa kokain. Tragiskt, sade Sara Skyttedal.
Bara 2 gånger?Och inget Weed el brunt?Shait jag förstår att du är besviken Sara.Annars så övertygar ett dyngs semester+ 1 tillhörande anekdot som övertygande bevisning mot att Portugals politik totalt misslyckats.
Citera
2014-07-02, 08:05
Medlem
Allt fler ungdomar säger nej till alkohol
Citat:
Andelen elever i grundskolan som använt narkotika ligger, enligt CAN, på en stabil nivå. 8 procent av niondeklassarna svarar att de någon gång har använt narkotika. Bland elever i årskurs 2 på gymnasiet, som sedan 2004 ingår i undersökningen, har andelen som använt cannabis minst 20 gånger ökat. Andelen är nu upp i 3,4 procent.
Citera
2014-07-02, 14:56
Medlem
jamesdeans avatar
Droger ersätter inte alkohol

Citat:
Det finns tendenser till ökning när det gäller narkotikaanvändning. Det framgår av data från undersökningen Skolelevers drogvanor, som CAN presenterar i Almedalen idag. Men ökningen är från en mycket låg nivå, säger Ulf Guttormsson på CAN.

– De som använder droger som cannabis eller likande är även de som dricker alkohol. Det är väldigt sällan som man kan säga att drogorna ersätter alkohol, säger Ulf Guttormsson på CAN.
Citera
2014-07-02, 15:48
Medlem
Knarket ökar – så ska polisen stoppa "spice"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här