2009-03-24, 16:24
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Pretantiösa artiklar på news 24.... Fint val av språkbruk...

Nyheter24 är total bullshit. Kolla deras andra artiklar för att se. De gör ingen skillnad mellan nyheter och bloggande. Deras "nyhetsartiklar" innehåller åsikter från författarna. Deras artiklar är typ "Sedan pratade Johan med Martin, vilket förstås var jättedumt, och Martin hade en ful tröja på sig." De kan som sagt inte bestämma sig för om de vill vara en nyhetssida eller en blogg.
Citera
2009-03-24, 16:37
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
The Onion är en komedisida som skriver roliga fejkade nyhetsartiklar och gör fejkade nyhetsrapporter på video, det är inte en riktig artikel

Ahh hahaha jokes on me then
Citera
2009-03-24, 17:03
Medlem
marcus90_kungs avatar
http://newsmill.se/artikel/2009/03/10/varning-att-norrmannen-vill-ge-heroin-till-missbrukare

Denna artikel är en "ANTI"-artikel. men så fort jag läst färdigt så ska jag läsa de självklart vattentäta motargumenten som regerar all befintlig debatt Det finns ett par tunga artiklar på newsmill ju.
Citera
2009-03-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.w
Det är lösningen till legalisationen vi måste starta gängkrig i sverige!
haha
Citera
2009-03-24, 17:08
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aacke
http://www.e24.se/lifestyle/klacksparkar/artikel_1198223.e24

"Hasch på apotek"
Jag tror knappast det är lösningen på att få ner gängkriminaliteten. Dom rekreationella användarna, och dom är i massiv majoritet, kommer ju fortfarande att behöva köpa på gatan.
Citera
2009-03-24, 17:34
Bannlyst
Debattartikel skriven av Christopher Aqurette, "Bloggare och moderat politiker i Malmö": http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35188&a=1487284&lid=puff_1490631&l pos=rubrik
Citera
2009-03-24, 18:14
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aacke
haha

Vi kanske ska anordna ett låtsasgängkrig med vattenpistoler på allmän plats som en aktion för att väcka debatt. Typ "I Köpenhamn har gängkrigen väckt uppmärksamhet kring cannabislegalisering, så nu har vi ett låtsasgängkrig här i Sverige med förhoppningen om att även vårt 'gängkrig' ska väcka debatt"
Citera
2009-03-24, 19:12
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Vi kanske ska anordna ett låtsasgängkrig med vattenpistoler på allmän plats som en aktion för att väcka debatt. Typ "I Köpenhamn har gängkrigen väckt uppmärksamhet kring cannabislegalisering, så nu har vi ett låtsasgängkrig här i Sverige med förhoppningen om att även vårt 'gängkrig' ska väcka debatt"
Låter oerhört kul faktiskt, hade inte bangat

Skulle vart lite varmare kanske.
Citera
2009-03-24, 19:23
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Det vore ju alltså helt ok om ett gängkrig bröt ut under rökfesten i stockholm o sommar. Jag kommer definitivt att vara beväpnad
Det där med "apotek och recept" är ju bara skönmålning. Jag vet att danskarna vill legalisera. Funderar allvarligt på att flytta dit nu.
Citera
2009-03-24, 19:36
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Det vore ju alltså helt ok om ett gängkrig bröt ut under rökfesten i stockholm o sommar. Jag kommer definitivt att vara beväpnad
Det där med "apotek och recept" är ju bara skönmålning. Jag vet att danskarna vill legalisera. Funderar allvarligt på att flytta dit nu.

Jag älskar cannabis. Mer än någon av annan av mina kompisar.. Men jag älskar det endå inte nog för att det ska kompensera för det danska "språket".
Citera
2009-03-24, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Jag älskar cannabis. Mer än någon av annan av mina kompisar.. Men jag älskar det endå inte nog för att det ska kompensera för det danska "språket".

Hahhaa skitkul

Har ju funderingar på att flytta till dk om det blir leggat.
Citera
2009-03-24, 20:07
Medlem
jamesdeans avatar
Att komma till Danmark är skönt som fan för oss som är lite "laid back". Man åker över bron och så fort man kliver av tåget möts man av cigarettrök, ser sprit i vanliga butikers skyltfönster, ser någon snubbe sitta på trappen till centralen rullande en joint. Precis runt hörnet möts man av sexbutiker, prostituerade, topless-barer och bordeller, röktillåtna pubbar som annonserar mängdrabbat på ölen ("Köp 3 öl, få en gratis!). 40 minuters tågresa mellan Malmö C och Köbenhavn H, men Sverige känns som att det ligger ett helt universum bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in