Citat:
Ursprungligen postat av Lacquer-head
Vill inte dumförklara dig men jag citerar mig själv två inlägg bakåt: "Antagligen försökte dom tillverka "budder"."
Och jag tror definitivt att risken för att liknande olyckor hade minskat om cannabis var lagligt. Då hade det inte funnits någon direkt anledning att försöka sig på liknande experiment med okunskap och amatörmässighet eftersom att det hade funnits att köpa färdigt. Sen så finns ju chansen alltid precis som det finns folk som bränner hemma med otäta brännare och får hela rummet fullt av etanolångor och sen tänder en cigg... Tror du att risken för sådant hade ökat eller minskat om man införde nolltolerans för alkohol och tvingade alla bryggerier och sprittillverkare att stänga ner?
Du skrev "finns det sådana produkter som man kan köpa" och jag var osäker på om du menade budder eller något som förenklade själva metoden. Typ isolater liknande påsar eller vad det nu kan vara.
Jag tror fortfarande folk hade försökt sig på att göra budder hemma oavsett om det var lagligt eller ej. Budder är inte direkt billigt att köpa nu, eller lär inte heller vara det om det blir lagligt, och har man då en liten egen odling så lär fortfarande folk vilja göra det hemma.
Jag tror inte de här fyra killarna satt med 200g nyskördat gräs och tänkte "fan vad bull att vi har gräs och inte budder.. fan vi måste göra budder av det här." Snarare "Det vore fan fett att prova på att göra lite budder".
För har man redan den mängden gräs som behövs för att göra en väsentlig mängd budder så handlar det mest om att prova olika metoder för att det är kul. Att man sedan är en idiot som inte ser till att göra det i en säker miljö och/eller skiter i andra viktiga grejer som gör det hela säkrare påverkar förbudet verkligen inte.