Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-27, 18:38
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Det har ju funnits en burger king i Norrköping på hagebygatan bredvid statoil.(som inte heller finns längre) Men ingen ville äta där så det stängde.
Läget var katastrofalt dåligt och den var främst till för drive-thru.
Det fanns väl bara några få bord där inne precis som McDonalds Express som öppnade i Mango (Statoil) vid Stockholmsrondellen?
Citera
2009-09-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Det har ju funnits en burger king i Norrköping på hagebygatan bredvid statoil.(som inte heller finns längre) Men ingen ville äta där så det stängde.

Stället låg kast till, (på den tiden) marknadsföringen var 0. Många Norrköpings borna hade inte ens en aning att det fanns i Norrköping när det fanns i Hageby.
Stället var förövrigt enligt egen uppfatning grymt misskött, av egen erfarenhet kunde man få lite vad fan som helst i sina burgare eller snarare avsaknad av det som skulle vara i,, om man nu ens fick det när man tog take i away..
Är ju mina erfarenheter, men kan tänka mig att en hel del "gröna" personer på BK tyckte att det var ett skitställe om service och kvalite höll den standarden mer än bara vid enstaka tillfällen då jag handlade.
Citera
2009-09-30, 18:53
Medlem
CommonKnowledges avatar
På kungsgatan skulle Burger King sitta fint. Tillräckligt långt till MC och Max.
Finns ändå bara pizzerior som säljer inbillarhamgburgare runtom.
Citera
2011-03-06, 23:13
Bannlyst
Bumpar denna tråd. Pizza Hut öppnade för någon månad sen där vid Bauhaus-Ingelsta. Kan man säga att det nu är kört för BK att etablera sig i Norrköping?
Citera
2011-03-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Bumpar denna tråd. Pizza Hut öppnade för någon månad sen där vid Bauhaus-Ingelsta. Kan man säga att det nu är kört för BK att etablera sig i Norrköping?

BK har ju funnits även i centrum.. klart de skulle funka.. antingen i maxihuset eller i stan
Citera
2011-03-14, 19:07
Medlem
BK ska öppna vid plantagen nere vid ingelsta. Pizzahut hade försökt få köpa mark av plantagen flera år men det har inte gått . dom hann precis börja bygga så fick dom höra att BK har planer på att öppna hos plantagen.
Citera
2011-03-16, 17:34
Medlem
1337lols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sn0ken
BK ska öppna vid plantagen nere vid ingelsta. Pizzahut hade försökt få köpa mark av plantagen flera år men det har inte gått . dom hann precis börja bygga så fick dom höra att BK har planer på att öppna hos plantagen.

Intressant! När är det planerat att starta? Finns källa?
Citera
2011-03-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337lol
Intressant! När är det planerat att starta? Finns källa?

Inte en aning när det e byggstart. Vet bara att dom ska bygga.. ring komunen o prata med dom på bygglov så kan dom säkert säga om o hur långt det har kommit med det iaf. Enda källa jag har e chefen på pizza hut o ncc som har fastighetsskötseln på plantagen. Pizza hut chefen sa tyckte det va bra att dom skulle öppna men tråkigt att inte dom fick den platsen. E ju lite bättre med parkering på platagen sidan
Citera
2011-03-24, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrHanky
Jag är trött på att behöva åka till Linköping för att få äta en Whopper.
Varför finns ingen i Norrköping? Hur dyrt är det igentligen att Franchise'a?

Snälla. Ni som har 10 mille över kan väl slå upp en restaurang?
Jag har ett förslag på en plats jag tror skulle passa fint som Burger King..
Mycket genomfartstrafik och dylikt. Om tomten är till salu vet jag inte.

http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq...0&what=map_adr

http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq...0&what=map_adr

Det gick ju som bekant inget vidare för den BurgerKing som låg i Hageby back in the days.
Men läget var ju inte det bästa, varken centralt eller genomfartstrafik.
Jag är väl inte ensam om att vilja ha lite större utbud?

Ni som har sjukt mycket cash -Mata mig!

Dom kanske inte kan få tag i tillräckliga mängder diskmedel till deras pommes?
Citera
2011-06-29, 17:01
Medlem
Bumpar denna.

Hört att de ska öppna bakom linden i det nya varuhuset som håller på att byggas.
Citera
2011-06-29, 17:26
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJ12
Bumpar denna.

Hört att de ska öppna bakom linden i det nya varuhuset som håller på att byggas.

Vad jag har hört så ska bara Burger & Co öppna där, vilket suger isf.
Deras burgare smakade som nåt man hittat utomhus. Nästan lika illa som Max!
Citera
2011-07-02, 12:17
Medlem
1337lols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHanky
Vad jag har hört så ska bara Burger & Co öppna där, vilket suger isf.
Deras burgare smakade som nåt man hittat utomhus. Nästan lika illa som Max!

Nog är det Burger & Co. alltid. Åtminstone är det vad som stod på skylten när jag gick förbi igår. Stället är inrett och ser ut att öppna när som helst, om det inte redan har öppnat?

Det här är för övrigt första gången jag stöter på negativ kritik riktad mot Burger & Co. Intressant att det finns sånt också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in