2009-01-07, 15:05
Medlem
Eftersom min TV inte flimrar vid vanliga fall, s vljer jag datorrelaterat forum istllet fr hemelektronik. Hoppas att detta r OK.

Nr jag kopplar in TV-out s flimmrar TVn. Precis lagom strigt fr att man inte ska st ut med det. Har kontrollerat kontakterna och testat olika frekvenser, men inte frbttrar bilden. Annars funkar allt perfekt!
Ngon som vet hur man tgrdar problemet?
Citera
2009-01-07, 17:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFogelberg
Eftersom min TV inte flimrar vid vanliga fall, s vljer jag datorrelaterat forum istllet fr hemelektronik. Hoppas att detta r OK.

Nr jag kopplar in TV-out s flimmrar TVn. Precis lagom strigt fr att man inte ska st ut med det. Har kontrollerat kontakterna och testat olika frekvenser, men inte frbttrar bilden. Annars funkar allt perfekt!
Ngon som vet hur man tgrdar problemet?
Om du har den ansluten till ett anntenuttag prova att dra ur antennsladden och se om det slutar...
Citera
2009-01-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Om du har den ansluten till ett anntenuttag prova att dra ur antennsladden och se om det slutar...

Det funkade bannemej perfekt d! Tack fr den!

Finns det ngn permanent lsning p det hela frutom att koppla ut och in antennsladden?
Citera
2009-01-08, 15:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFogelberg
Det funkade bannemej perfekt d! Tack fr den!

Finns det ngn permanent lsning p det hela frutom att koppla ut och in antennsladden?

Ibland hjlper det att stta dit ett Mantelstrmfilter p sladden vid antennuttaget typ...
http://www.kjell.com/?item=30411&pat...0000,655500000
Citera
2009-01-08, 17:23
Medlem
Tack fr tipset, lskar flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in