2009-01-07, 02:03
Medlem
Megalomanias avatar
Jag skulle gärna ha bumpat den här tråden men den är onödigt nog låst. I vilket fall har jag samma problem nu som ett flertal hade då. Jag fick just ett PM vilket bekräftades av en popup och det står att jag har ett oläst meddelande men går jag till inkorgen finns där bara gamla PM. Inte för det spelar så stor roll då jag är rätt säker på att det aktuella meddelandet bara är trams (hej Mango Chutney) men likafullt bör det här åtgärdas omgående.

Och när jag ändå är inne och svamlar om PM-funktionen så vill jag passa på att fråga om det är tänkt att den någonsin ska fixas så att man jag gå till inkorgen genom att klicka i popup-rutan? beng, kom ut och lek!
2009-01-07, 02:08
Bannlyst
Bara att vänta, om det jobbas på en lösning vet jag inte - men det lär vi märka. Har samma problem just i detta ögonblick.
2009-01-07, 02:17
Medlem
Megalomanias avatar
Ja, nu skramlade mitt PM ner i lådan och jag fick ytterligare ett PM som inte fastnade i Limbo en stund innan jag kunde läsa det. Kanske är det någon sorts lotteri där en slumpgenerator avgör hur lång tid det ska ta för ett PM att komma fram?
2009-01-07, 02:21
Bannlyst
Nu låter herr Megalomania lite sur. Kanske är du lite upprörd över att du inte får leka Moderator något mer?

Vad spelar det förresten för roll, hur pass lång tid det tar för dig att få ditt pm?

Om detta nu är så jävla viktigt, så kan du med hjälp utav din signatur uppmana användare att kontakta dig via Gmail.

Sådär.
2009-01-07, 02:28
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawalux
Nu låter herr Megalomania lite sur. Kanske är du lite upprörd över att du inte får leka Moderator något mer?
Sur? Nej. Upprörd? Nej.

Citat:
Vad spelar det förresten för roll, hur pass lång tid det tar för dig att få ditt pm?
Jag gillar inte när funktioner som ska vara användbara inte fungerar fullgott eftersom de uppenbarligen är trasiga.

Citat:
Om detta nu är så jävla viktigt, så kan du med hjälp utav din signatur uppmana användare att kontakta dig via Gmail.
Vilken bra lösning. Toppen, verkligen!

Citat:
Sådär.
Hoppas du är riktigt stolt över vad du åstadkommit i natt.
2009-01-07, 05:06
Medlem
ojns avatar
Det tar några minuter innan ett PM dyker upp i inboxen efter att man fått meddelande om att det finns. Detta har något att göra med att en viss server någonstans pillegrejs som ska kommunicera med en annan server någon annanstans filleflärp inte alltid hänger med.

Inga PM försvinner dock, det är bara leveranstiden som kan bli lite längre än vanligt ibland. Ta en kopp kaffe eller fortsätt diskutera i era favorittrådar medan ni väntar, PM:et kommer fram till slut.

Förhoppningsvis slipper vi detta när alla nya servrar är igång till 100%.
2009-01-07, 09:28
Medlem
sebnies avatar
ojn: Det beror på att FB har lastbalanserat sin trafik mellan 2 servrar, så att om PM:et skickas på server1 och du just nu "befinner" dig på server2 så ser du inte PM:et eller svaret på posten/tråden whatsoever förrens servrarna har synkat sina databaser med varandra.
2009-01-07, 10:01
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
ojn: Det beror på att FB har lastbalanserat sin trafik mellan 2 servrar, så att om PM:et skickas på server1 och du just nu "befinner" dig på server2 så ser du inte PM:et eller svaret på posten/tråden whatsoever förrens servrarna har synkat sina databaser med varandra.

Låter tämligen rimligt.
2009-01-07, 11:13
Medlem
El Zorros avatar
Låst

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in