2009-01-07, 00:48
Medlem
Brukar köpa en sort som är "saftiga" och fluffiga. Men de var slut så nu är de jag ska lägga in i ugnen rätt torra. Eller de brukar bli det efter jag värmt de.

Vad gör jag åt det?

Stänka lite olja på de innan jag lägger in de i ungnen? Andra tips?
Citera
2009-01-07, 01:14
Medlem
.50cals avatar
Köp MAX hamburgerbröd. Goda, matiga, otorra
Citera
2009-01-07, 01:16
Medlem
.50cals avatar
Jag läser som en kratta. Men ja, kör på ugnen som dom är bara, så dom blir krispiga å fina. Skulle inte olja ner dom iaf, men det kanske bara är jag
Citera
2009-01-07, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal
Köp MAX hamburgerbröd. Goda, matiga, otorra

Ska nog köpa de nästa gång mitt favoritmärke är slut. De är dock lite stora. I övrigt kommer jag inte ihåg vad mitt favvo-märke heter så jag kan inte tipsa :/

Citat:
Jag läser som en kratta. Men ja, kör på ugnen som dom är bara, så dom blir krispiga å fina. Skulle inte olja ner dom iaf, men det kanske bara är jag

Körde inte med olja jag heller. Och de blev just krispiga och fina. Men ack så torra. Nåja, nu är är problemet ur världen. Nästa gång köper jag max-brödet om mitt favvo-märke är slut.
Citera
2009-01-07, 01:44
Medlem
Ka-NiNs avatar
När jag får för mej att jag måste äta torrt bröd, slänger jag in det i micron tillsammans med en mugg vanligt vatten.
Citera
2009-01-07, 01:50
Medlem
Aha, intressant!
Citera
2009-01-07, 01:56
Bannlyst
Jag kör dom på stekjärnet, funkar finfint.
Citera
2009-01-07, 02:06
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negis
Aha, intressant!
Mja, listigt skulle nog jag uttrycka det.
Citera
2009-01-07, 06:18
Medlem
klybans avatar
Ska du bara ha varma bröd så förstår jag inte hur du får dom torra.
100-150grader i en kort stund värmer brödet och kommer absolut inte göra dom torra.

Vill du ha lite mer rostat då får man nästan vänta sig att en del av brödet blir torrt.

Eller så bakar du dina egna hamburgerbröd som du tar direkt från ungen när dom är klara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in