2009-01-06, 23:04
Medlem
CaptainNemos avatar
Sök svaret på varför i deras sätt att leva. Har man ingen forskning eller utveckling så finns det absolut ingen möjlighet att vinna någonting när nationer runt omkring utvecklas förbi din egen stenåldersnivå.

Kurder använder teknologi som andra nationer utvecklat för 20-30 år sedan ... ... ingen fortsatt utveckling görs inom kurdiska led ...
2009-01-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Men du har inget emot att sitta och gnälla på andra folkslag? Du är allt en liten hycklande arabtomte, va? .

Jag gnäller aldrig på andra folkslag. Jag är däremot trött på kurdernas gnällande.

Ja och om jag vore arab? Vad har du emot araber?

Citat:
Du missade förresten en sak: Jecke skrev EXKLUSIVE oljan. Tog du således bort oljeexportinkomsterna i din statistik?

Av någon anledning läste jag inklusive. Jag har inga siffror exklusive oljeexporten. Men Jecke kan kanske redovisa - i en annan tråd för den här tråden handlar inte om araber.

Citat:
Som sagt, utan oljan skulle araberna fortfarande sitta och valla getter.

Det är långt ifrån alla arabländer som har olja och alla vallar inte getter där.

Det finns en tråd om arabernas eventuella feghet här:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=819268
Senast redigerad av Arahant 2009-01-06 kl. 23:09.
2009-01-06, 23:11
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arahant
Jag gnäller aldrig på andra folkslag. Jag är däremot trött på kurdernas gnällande.

Ja och om jag vore arab? Vad har du emot araber?

Det är långt ifrån alla arabländer som har olja och alla vallar inte getter där.

Vad kallar du din trådstart då? Är du helt bakom flötet? Hela din trådstart är ju ett enda långt gnäll.

Vad jag har emot araber? Jo, att de är arroganta, otrevliga kräk med storhetsvansinne, räcker det?

Kan du då redovisa ett arabland utan oljeinkomst som har en levnadsstandard eller BNP som ens närmar sig ett civiliserat lands?
2009-01-06, 23:14
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Vad kallar du din trådstart då? Är du helt bakom flötet? Hela din trådstart är ju ett enda långt gnäll.

Vad jag har emot araber? Jo, att de är arroganta, otrevliga kräk med storhetsvansinne, räcker det?

Kan du då redovisa ett arabland utan oljeinkomst som har en levnadsstandard eller BNP som ens närmar sig ett civiliserat lands?
Du glömde en väsentlig sak:
- att många muslimska araber är emot utveckling eftersom utveckling är beroende på att både kvinnor och män arbetar tillsammans.
2009-01-06, 23:15
Medlem
Citat:

Jag gör en observation om att kurder inte kommer kunna skaffa ett land p.g.a. feghet, trots deras eviga gnäll.

Citat:

Jag känner ärligt talat inte igen det.

Citat:

Vad är det du inte fattar? Är du helt bakom flötet eller?
2009-01-06, 23:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Då är det inte mer än en tillfällig sionistisk satellitstat i "bästa fall" för kurderna.
Ja, en temporär judeo-kurdisk lydstat till Israel, som lyder alla order och direktiv Israel kommer med, kanske kurderna hade kunnat få av Israel, men frågan är om kurderna har tillräckligt med kompetens att hålla igång en lydstat åt Israel? Jag betvivlar faktiskt det.
Citat:
Kurderna själva (som det stod i frågeställningen) däremot ....
Nej, självklart inte. Bara det faktumet att kurder är i närheten av 40 miljoner som etnisk grupp, och inte har lyckats bilda en egen stat på egen hand, är bevis nog på att kurderna inte klarar det själva.

Nu kommer säkert en kurd komma in i tråden och försöka håna mig att assyrier minsann inte heller har en stat. Så här ligger det till: det finns en assyrisk stat, egentligen, idag. Den heter Irak, och är en mesopotamisk uppföljare till de gamla assyro-babyloniska riken som fanns tidigare i regionerna. men “Irak” är dessvärre lingvistiskt arabiserat, islamiserat och degenererat, vilket är varför vi assyrier, som fortfarande försvarar den gamla inhemska pre-islamiska, riktiga assyriska kulturen, inte vill kännas vid det dåliga skämtet känt som Irak. Sedan är Irak en självhatande anti-assyrisk statsbildning också.

Poängen är det, att kurderna's situation inte riktigt går att jämföra med det assyriska folket, eftersom assyrier väljer frivilligt att dissa den nuvarande mesopotamiska statsbildningen, av ren stolthet och förakt mot islam.

En annan viktig faktor är också det att kurderna är 4-5 gånger mer, så kurderna bör skämmas mycket mer över att de inte lyckats bilda en stat. Hade vi assyrier varit 40 miljoner så kan jag garantera att iranierna, pseudo-turkarna och pseudo-araberna hade fått mycket smisk på rumpan av en assyrisk stat

Men då vi bara är 2 miljoner eller något idag i mellanöstern, så har vi inte så stor press på oss att bilda en assyrisk stat. Förvisso är många arabiserade/islamiserade irakier, egentligen av assyro-babyloniskt ursprung, men jag räknar inte dessa självhatande förrädiska muslimska kräk, som assyrier.

Hur som helst, det är en ganska dålig prestation av kurderna att inte ha bildat en stat idag, så långt kan vi konstatera
2009-01-06, 23:16
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
- att många muslimska araber är emot utveckling eftersom utveckling är beroende på att både kvinnor och män arbetar tillsammans.

Ja, det och att de flesta av de moderna framstegen idag går emot vad som sägs i koranen, och koranen får inte ändras. Då blir det svårt att utvecklas.
2009-01-06, 23:18
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar? Är du helt bakom flötet eller?

Du hävdar att det finns arabiska länder utan olja som klarar sig bra ändå (som inte "vallar getter". Jag bad dig visa ett.

Och jo, din TS är ingen iakttagelse. Det är gnäll, min herre.
2009-01-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo

Det är väl jävligt lågt att tvinga ut alla kvinnor i arbetsmarknaden i syfte att skapa ett psykopatiskt konsumtionsamhälle (där människor i praktiken blir slavar)?

Kvinnor får arbeta i arabvärlden.

Araber värderar högre värden och inte enbart materialistiska värden. Andra har ingen rätt att kritisera deras levnadssätt speciellt om man baserar sin kritik på sin subjektiva uppfattning, om hur man själv föredrar för samhällen.
Senast redigerad av Arahant 2009-01-06 kl. 23:23.
2009-01-06, 23:22
Medlem
Citat:
Du hävdar att det finns arabiska länder utan olja som klarar sig bra ändå (som inte "vallar getter". Jag bad dig visa ett.

Och jo, din TS är ingen iakttagelse. Det är gnäll, min herre.

Ok, vi säger att jag gnäller. Men det är knappast en vanesak då, som i kurdernas fall.

Den här tråden ÄR en reaktion på kurdgnäll. Kurder förstör atmosfären var dom än är.

Nog om araber nu. Jag har inte siffror som efterfrågas och som sagt trodde jag att det stod inklusive. Jag läste fel.
2009-01-06, 23:23
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Det är väl jävligt lågt och tvinga ut alla kvinnor kvinnor i arbetsmarknaden i syfte att skapa ett psykopatiskt konsumtionsamhälle?

Kvinnor får arbeta i arabvärlden.

Araber värderar högre värden och inte enbart materialistiska värden. Andra har ingen rätt att kritisera deras levnadssätt speciellt om man baserar sin kritik på sin subjektiva uppfattning, om hur man själv föredrar för samhällen.

Däremot har araber tydligen inga problem med att kritisera andra levnadssätt... "Psykopatiskt konsumptionssamhälle".

Vilket de ju ofta gör. Det gnälls om det "degenererade väst", det "dekadenta, omoraliska väst"... och vad gör man så fort det blåser upp till storm hemma i öknen? Flyr till första bästa dekadenta västland, så klart. Och fortsätter klaga på väst.

Kritiserar någon arabländer eller islam däremot, då jävlar tar det hus i helvete. Då ska ambassader brännas och kvinnor marscheras ut för att stenas.
2009-01-06, 23:26
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ja, det och att de flesta av de moderna framstegen idag går emot vad som sägs i koranen, och koranen får inte ändras. Då blir det svårt att utvecklas.
Japp, du prickade rätt med koranen (glömde att nämna den hehe).

Eftersom Koranen är som vår gamla bondepraktikan, med allt skrock och tro på konstiga väsen så finns det självklart ett motstånd för att utvecklas och förändras hos troende muslimer.
Bondepraktikan var suverän på sin tid när 90% av befolkningen ägnade sig åt jordbruk med primitiva metoder ... idag så lär ingen bry sig om hur svår "värken i knäna hos farfar" är innan dom skall gå till slåtter.

Starkt troende muslimer däremot läser koranen blint som om dom fortfarande levde år 632 när man fortfarande slogs med svärd. En tid då kungar och 'profeter/härförare' hade ALL makt och felaktigt antogs ha fått sin makt från Gud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in