2011-06-18, 19:30
Medlem
Gustavuss avatar
Orkar inte traggla genom den här trådjäveln, men jag VET att det inte funkar till hundra att byta avatar. Dock försökte jag iallafall. Nu sitter jag utan avatar, men skitsamma.

"Remote file uploads have been disabled." direkt efter att jag sparat.
Men vaddå?! Varför kunde man inte ha angett det direkt i Kontrollpanelens Redigera avatar istället?.

Där gick ni miste om en fin Jenna Jameson-avatar... Okej, jag skulle ändå ladda upp en annan mer barntillåten bild istället.
Citera
2011-06-18, 19:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavus
Orkar inte traggla genom den här trådjäveln, men jag VET att det inte funkar till hundra att byta avatar. Dock försökte jag iallafall. Nu sitter jag utan avatar, men skitsamma.

"Remote file uploads have been disabled." direkt efter att jag sparat.
Men vaddå?! Varför kunde man inte ha angett det direkt i Kontrollpanelens Redigera avatar istället?.

Där gick ni miste om en fin Jenna Jameson-avatar... Okej, jag skulle ändå ladda upp en annan mer barntillåten bild istället.

Det handlar nog mer om att du bör spara ned bilden till din egen dator och sedan ladda upp den därifrån.
När du så gjort så är det bara att trycka Ctrl+F5 så kommer du att ha din nya avatar, detta förutsatt att avataren har de föreskrivna parametrarna uppfyllda.
Citera
2011-06-18, 23:22
Medlem
Gustavuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det handlar nog mer om att du bör spara ned bilden till din egen dator och sedan ladda upp den därifrån.
När du så gjort så är det bara att trycka Ctrl+F5 så kommer du att ha din nya avatar, detta förutsatt att avataren har de föreskrivna parametrarna uppfyllda.

OK, drar ner bilden till burken och testar igen. Men varför finns möjligheten att ta det via URL om det ändå inte fungerar? Irriterande...

Edit: Tack, det fungerar nu. Ska bara fixa bakgrunden lite...
Senast redigerad av Gustavus 2011-06-18 kl. 23:28.
Citera
2011-06-18, 23:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavus
OK, drar ner bilden till burken och testar igen. Men varför finns möjligheten att ta det via URL om det ändå inte fungerar? Irriterande...
Ja det kan man undra men huvudsaken är ju att man kan få det att funka genom att dra ned bilden till datorn och sedan ladda därifrån.

Att ladda via url är ju inte en livsnödvändighet precis.
Jag kan hålla med om att det borde tas bort eftersom det skapar onödiga frågeställningar.
Citera
2011-06-23, 13:29
Bannlyst

Hej! jag har inte förstått hur man ska ladda upp en rörlig bild(en jpg ) får bara upp felmeddelande. så hur gör man?
Citera
2011-06-23, 13:32
Medlem
En "rörlig" bild är väll i formatet .GIF eller .PNG?
Citera
2011-06-23, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brittaa
En "rörlig" bild är väll i formatet .GIF eller .PNG?

jag har iaf en bild som är en jpg som är rörlig
Citera
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst).

Annars ska det inte vara några problem, du menar gif va?
Om det ska vara en animation så kan det inte vara en jpg.
Citera
Medlem
tallanis avatar
https://www.flashback.org/profile.php?do=editavatar
Citera
2011-06-23, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Annars ska det inte vara några problem, du menar gif va?
Om det ska vara en animation så kan det inte vara en jpg.

jag testade ladda upp den men får felmeddelande. :S
Citera
2011-06-23, 13:37
Bannlyst
får upp detta med. : This GIF image has the incorrect file extension.
Citera
2011-06-23, 13:38
Medlem
Nej din kanelhöna, av PNG, JPG och GIF så är det endast GIF som kan vara animerad.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av DJHardstyle
får upp detta med. : This GIF image has the incorrect file extension.
Det låter som att du har en Bild.JPG som egentligen är en Bild.GIF. Om du kan, testa att döpa om den till Bild.GIF och ladda upp den. Du har troligen gett filen ett felaktigt filnamnstillägg/format.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in