2009-12-01, 23:06
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Du har skrivit punkt efter utropstecken/frågetecken tillsammans med ett mellanrum före i varje tråd du gjort/skrivit i. Utropstecken placerdirekt efter ordet! Likaså frågetecken, inte lärt dig det?

Jo, nu om det nu tvunget skall vara något som är viktigt!.
Citera
2009-12-01, 23:22
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
men vänta nu lite här, menas med detta att avatar bytet gick precis som det skulle för ALLA andra förutom den som bytade?
F5 är väl en intern uppdatering endast?

Jag försökte byta min avatar tre gånger sen fredag, varje "byte" tog minst ett dygn på sig
F5 laddar om sidan från lokal cache, mer eller mindre. Ctrl-F5 laddar om totalt.
Därtill bör man lägga att Flashback är separerat på flera servrar och alla förändringar tar en stund på sig att synka till alla olika enheter - således Ctrl-F5 några gånger. Editeringar tar några sekunder på sig att visas (beror på vilken server som hanterar ditt request), avatarer likaså.
Citera
2009-12-06, 09:56
Medlem
-nickname-s avatar
fel vid uppladning!

hittade ingen bättre tråd....

jag skall ladda upp ny avatar men får hela tiden meddelandet "Upload of file failed." Detta sker oavsett filformat och storlek.. har prövat alla. Alla är under 19kb.

Vad är felet?
Citera
2009-12-06, 10:12
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
hittade ingen bättre tråd....

jag skall ladda upp ny avatar men får hela tiden meddelandet "Upload of file failed." Detta sker oavsett filformat och storlek.. har prövat alla. Alla är under 19kb.

Vad är felet?

Se till att den är högst 19kb samt inte mer än 100x100 px.
Citera
2009-12-06, 14:04
Medlem
mactrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Nja den största begränsningen ligger i just 19kb, jag har laddat upp avatarer som är betydligt större än 100X100 px det är inga problem om filstorleken understiger 19kb.
I sammanhanget är det värt att nämna Ctrl + F5 när man laddat upp sin nya avatar, detta för att verkligen rensa cache och uppdatera allt. Jag har aldrig upplevt några problem i samband med avatar-byte utan allt som oftast är det kringliggande faktorer.
Citera
2009-12-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFrost
Alltså när jag ska byta avatar och laddar upp den på ImageShack så fungerar det ej?
Copy/Paste adressen från ImageShack men den laddar om till den gamla?
Försökte även att spara på disken o ladda upp därifrån men den funkade inte heller??

Nu funkade det, tydligen. Laddade bara om sidan
Brukar ta en stund för den nya avataren att komma upp.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
bara ett utav dom behöver vara sant. är din avatar 100x100 kan storleken vara större än 19kb. är bilden midnre än 19 kb kan upplösningen vara större än 100x100 px
Citera
2009-12-06, 14:53
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mactrash

Nja den största begränsningen ligger i just 19kb, jag har laddat upp avatarer som är betydligt större än 100X100 px det är inga problem om filstorleken understiger 19kb.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee

bara ett utav dom behöver vara sant. är din avatar 100x100 kan storleken vara större än 19kb. är bilden midnre än 19 kb kan upplösningen vara större än 100x100 px

Ok, har alltid tolkat det som att det måste uppfylla båda kraven. Bra att veta.
Citera
2010-01-25, 19:06
Bannlyst
Profilbild

Är ny här.
Vart ändrar man profilbilden?!
Citera
2010-01-25, 19:12
Medlem
_abous avatar
Kontrollpanel -> Inställningar & alternativ -> Redigera avatar.
Citera
2010-01-25, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Kontrollpanel -> Inställningar & alternativ -> Redigera avatar.

TACK!
Citera
2010-03-03, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Klicka på Kontrollpanel uppe till vänster så kommer du till en sida där du kan ändra på allt du kan tänka dig. Menyn ligger till vänster på den sidan.
Vadå uppe till vänster, jag ser ingen kontrollpanel att klicka på där.
Citera
2010-03-03, 22:20
Medlem
whiteboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Vadå uppe till vänster, jag ser ingen kontrollpanel att klicka på där.

Den ligger längst upp till höger nu. Menyraden där du kan välja forum, precis efter "A-Ö".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in