2009-01-06, 08:51
Medlem
Bloodhounds avatar
Behöver dammsuga och satte just igång. Då slogs jag av tanken att det kanske är lite tidigt, men klockan är ju faktikst 9 på morgonen. Det är ju definitivt ingen "onormal" tid att sova på, men å andra sidan är det ju verkligen inte onormalt att vara uppe.

Jag bor dessutom längst ner så det är ingen under mig som kan bli irriterad.
Citera
2009-01-06, 08:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Jo, nio kan du börja, men eftersom det är helg så skulle jag väntat till tio.
Citera
2009-01-06, 09:16
Bannlyst
TIO är en enkel siffra att komma ihåg..

från 10 till 22 däremellan får man damsuga, skrika, ha hög musik och sammsuga hur mycket man vill
Citera
2009-01-06, 09:25
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimone
TIO är en enkel siffra att komma ihåg..

från 10 till 22 däremellan får man damsuga, skrika, ha hög musik och sammsuga hur mycket man vill

Nej, faktum är att man inte får störa sina grannar någon tid på dygnet. Dock är det en väldig skillnad vad som är störande kl. 02.00 och 16.20.
Citera
2009-01-06, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Nej, faktum är att man inte får störa sina grannar någon tid på dygnet. Dock är det en väldig skillnad vad som är störande kl. 02.00 och 16.20.
Jävla besserwisser
Iallafall så har Dimone rätt, 10 är en bra siffra.
Tror ingen skulle komma och banka på dörren och be dig hålla käften om du började dammsuga kl 9. Om det nu inte var någon svidig gammal kärring som inte bryr sig om att göra bort sig genom att klaga.

/olldon
Citera
2009-01-06, 13:06
Bannlyst
07.13 prick.
Citera
2009-01-06, 13:30
Medlem
Meatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olldon
Jävla besserwisser
Iallafall så har Dimone rätt, 10 är en bra siffra.
Tror ingen skulle komma och banka på dörren och be dig hålla käften om du började dammsuga kl 9. Om det nu inte var någon svidig gammal kärring som inte bryr sig om att göra bort sig genom att klaga.

/olldon

på besserwisserjakt idag?

håller med, även om man ligger bakfull som ett djur kl 10 en söndag så har man ingen rätt att klaga om någon skulle vilja dammsuga. dessutom bor du ju underst så varför ens oroa sig?
Citera
2009-01-06, 20:24
Medlem
nazipoliss avatar
Varje morgon 05:20 tappas det upp ett varmt bad efter att jag har kommit in med hunden på morgonen. det avnjutes i ca 10-15 min innan det är dags för en snabbdusch.

Ingen har klagat på detta, så att dammsuga klockan 09:00 ser jag som inget problem alls

kan även tilläggas att jag har bra grannar som säkert skulle säga ifrån ifall det inte passade...
Citera
2009-01-06, 21:55
Medlem
Troligts avatar
22-10 ska det vara tyst. Jag kan ta att grannen kollar på nyheterna eller att en hund skäller men skulle någon dra igång en dammsugare kl 9 så skulle jag bli bitter. Inte tillräckligt för att säga till men jag skulle bli känsligare på annat som du eventuellt gör mindre smidigt. Klart du kan vänta till 10 med att dammsuga.
Citera
2009-01-06, 22:14
Medlem
Snurrens avatar
Det verkar som om vi är ganska överens om klockan 10. Jag (som ifs är extremt morgontrött) skulle nog i alla fall sucka lite om någon satte i gång snabeldraken klockan 9, men det beror ju på hur lyhört det är. Men som du skrev Bloodhound att bor du på nedre botten och dom som störs mest är dom som bor under, sä är et ett mindre problem, men vibrationerna kan låta även i andra lägenheter.

Fast egentligen är sånt petitesser, jag har haft en bullrande liten minibulldozer vad dom nu kallas, utanför fönstret en månad nu, dom sätter i gång vid 8-8.30. Sen sågar dom sten Det görs visserligen på vardagar, men jag är hemma och är sjuk så glad är jag inte över oväsendet
Citera
2009-01-06, 22:23
Medlem
DennisOlofs avatar
Beror på vart man bor och om andra störs av oljud. Andra exempel är ju duscha, spola toaletten osv.

Men som andra säger är det bästa 10-22 då får man hålla på, enkelt att komma ihåg också. Plus att då är man SÄKER, ifall någon klagar. Och är man orolig, fråga dom som bor i den närhet.
Citera
2009-01-06, 22:33
Medlem
SpaceCats avatar
Nu har jag kollat vad som gäller i min BRF.

Vardagar ska det vara tyst 22-07
Helgdagar 23-09

Dvs till 09 lö-sö, och efter 22 må-to, sö.

I övrigt är det ju en bra idé att prata med grannarna.
Kanske alla omkring dig är nattjobbare, så du kan köra disco på nätterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in