2009-01-06, 00:39
Medlem
237s avatar
Jag håller just nu på att göra en medeltida dörrknackare, ni vet, en sån där järnplatta med stor tung järnring i som man knackar på med.

Min dörrknackare blir i form av ett tjurhuvud helt gjord i silvrig metall och elaka nitar. Dock kommer sizen vara lite mindre än ett kalvhuvud, och formen kommer vara relativt platt (2D?). Ringen som man knackar med sitter förstås i tjurens nos. När den står klar kommer den förhoppningsvis se väldigt ball och spejsad ut och borde passa in på vilken goth-dörr som helst.

Kruxet är bara att man ju faktiskt bor i uppgång med Svenssons. Risken är överhängande att de känner sig kränkta, eller ska klaga bara för att de inte har något bättre för sig. Och så blir det ett sånt där lamt svensk granntjafs.

Vad har jag för rättigheter ifall det nu skulle bli gnäll? Jag äger ju lägenheten, men förstår ju om man har ett visst ansvar för dörrens utsida. Vad anser ni i övrigt?
Citera
2009-01-06, 01:08
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag äger ju lägenheten,

Om du bor i bostadsrätt så äger du inte lägenheten, och definitivt inte ytterdörrens utsida. Dörren bestämmer föreningen över och de kan säkert ha synpunkter på din dörr. Du får normalt sett inte heller byta, måla, eller på annat sätt förändra dörren utvändigt.

/capmac
Citera
2009-01-06, 01:22
Medlem
Pratbubblans avatar
Det är som capmac säger.

Bortsett från det tycker jag bara att det är charmigt med särpräglade dörrar och egen stil. Jag skulle inte störa mig på en dörrknackare. Jag är en kvinna stadigt på väg mot 50 och vi är ju ändå ansedda för att kunna vara gnälliga. Men inte i detta fall - här får du tummen upp. .
Citera
2009-01-06, 01:35
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Det är som capmac säger.

Bortsett från det tycker jag bara att det är charmigt med särpräglade dörrar och egen stil. Jag skulle inte störa mig på en dörrknackare. Jag är en kvinna stadigt på väg mot 50 och vi är ju ändå ansedda för att kunna vara gnälliga. Men inte i detta fall - här får du tummen upp. .

Jag tar mina chanser. Har rätt bra grannar, så de kan ju komma att tycka att den är ball.
Citera
2009-01-06, 02:27
Medlem
tycker du ska kontakta föreningen eller vem det är man ska snacka med innan du sätter upp så du har ryggen fri om folk blir pissed. tror det uppskattas att du inte bara hivar upp grejen utan kollar upp det först
Citera
2009-01-06, 02:45
Bannlyst
Har du någon persien kärring i närheten så kan du förmodligen bara drömma om det. Här har du ett bra exempel: http://www.youtube.com/watch?v=fYw8vMwynqk

Hoppas inte hon är din granne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in