• 1
  • 2
2009-01-07, 10:20
Medlem
Jag skulle bra gärna vilja veta var denna församling heter där giftet skulle skett. När skulle dessutom giftet skett?
Jag tror att detta blir tämligen svårt att föra i bevis för den käre Nils Michael, som dessutom inte kan vara friherre och greve samtidigt, även om Nils Michael bra gärna vill kalla sig detta! När man blev uppflyttad till ex. greve så släppte man samtidigt titeln friherre, som det borde vara i detta fall.
Föräldrarna skall varit gifta eller trolovade för att Nils Michael skall föras in på riddarhuset, något annat sätt finns inte! (sedan kan man nog diskutera trolovade, det har ju inte riktigt samma juridiska bindning idag).

(mitt första inlägg, jag läser mest och stormtrivs med det) Gömmer mig, ej skamsen.
Citera
2009-01-07, 12:05
Medlem
Inte Friherre

Förmodligen så anser han sig vara Greve Hamilton och inte Friherre. Inte bara för att det är påstått finare utan för att hans eventuella far var Greve. Grevar Hamilton finns det närmare 1000 medan det bara finns ett tjugotal friherrar.

Plompe
Citera
2009-01-07, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dwarf
Jag skulle bra gärna vilja veta var denna församling heter där giftet skulle skett. När skulle dessutom giftet skett?
Jag tror att detta blir tämligen svårt att föra i bevis för den käre Nils Michael, som dessutom inte kan vara friherre och greve samtidigt, även om Nils Michael bra gärna vill kalla sig detta! När man blev uppflyttad till ex. greve så släppte man samtidigt titeln friherre, som det borde vara i detta fall.
Föräldrarna skall varit gifta eller trolovade för att Nils Michael skall föras in på riddarhuset, något annat sätt finns inte! (sedan kan man nog diskutera trolovade, det har ju inte riktigt samma juridiska bindning idag).

(mitt första inlägg, jag läser mest och stormtrivs med det) Gömmer mig, ej skamsen.

Enligt boken så ska det ha varit i Johannes församling som paret skulle ha lyst och gift sig. Men år 20000 så ska kyrkoherde Per Qvarström ha polisanmält att "någon" ska ha skurit ur en sida ur en kyrkobok. Och Michael hävdar att det är sidan där det ska ha stått att hans föräldrar ska ha lyst och gift sig. Tyvär är den utpekade prästen död. Nu hävdar han att det är Riddarhuset som ska ha skurit ur den aktuella sidan för att hindra honom från att bli godkänd som arvtagare och medlem i Riddarhuset.
Citera
2009-01-07, 15:04
Medlem
Orm Ondes avatar
Mannen är inte mer adelsman än jag; att han heter Palmstierna beror ju på att hans mor är född friherrinna Palmstierna. Mig veterligen ärver man adelskap endast från svärdssidan och han är ju född utom äktenskapet. Om hans far, som enligt Högsta Domstolens dom är Ulph Hamilton (det fastslogs bl.a. genom DNA-analys med jämförelser mellan Michael P och Ulph Hamiltons oäkta halvbror) gift sig med hans mor (före eller efter hans födsel) hade han varit en greve Hamilton, men aldrig en friherre Palmstierna.

Enligt Bosse Schöns bok "Jakten på en far", pocketutgåvan, så skall det ha funnits en notering i kyrkboken i Gustav Vasa församling att Ulph Hamilton och Michael P:s mor ingått äktenskap där. Detta har ifrågasatts då noteringen om äktenskapet dels skilde sig från de övriga beträffande den handstil som den införts med och dels då då den återfanns sist i liggaren och inte införts i kronologisk ordning. Sidan skall senare ha försvunnit. Den som är intresserad kan ju kolla boken, för jag är inte helt säker på att jag minns rätt församling.

Nu är ju Bosse Schön inte precis känd för att vara noga med kontrollen av faktauppgifterna i sina böcker, minns bara historien med SS-svensken som påstods ha varit lägervakt i Treblinka vilket senare visade sig vara ren mytomani. Enligt Schön själv återfanns noteringen i kyrkboken av hans researcher Tobias Hübinette. Med tanke på vad som är känt om den mannen så är åtminstone min uppfattning om vem som gjorde anteckningarna i kyrkboken klar.
Citera
2009-01-07, 15:19
Medlem
Jag har inte läst in mig på denne Nils Michael, då är han ju inte friherre heller!

Vad det gäller riddarhusets inställning om det kommer in en till så säger de säkerligen inte nej. Ibland väcks försvunna grenar upp ur myllan. Och de förs då upp i matrikeln efter utredning.

Däremot har den käre Nils Michael ett horn i sidan på Palmstierna i Sv, som "tydligen motarbetar Michael". Eller om det är tvärtom!

Fast tydligen skall någon Hübinette finnas med i utkanten (tycker jag känner igen namnet, kan bara inte placera det) Gillar dessa gubbar.
Citera
2009-01-07, 15:20
Medlem
malmen|ck14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Just Ulph Hamilton hemförlovades pga. att han var politiskt opålitlig, hur det var för de andra vet jag inte.
Citera
2009-01-07, 15:28
Medlem
getosts avatar
Man ärver enbart titeln på svärdssidan ja.
Citera
2009-01-07, 17:00
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmen
Just Ulph Hamilton hemförlovades pga. att han var politiskt opålitlig, hur det var för de andra vet jag inte.

Vill minnas att det gällde hela gänget.

Tobias Hübinette en del påståenden här får man ta med en nypa salt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

http://sv.metapedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

http://www.tobiashubinette.se/
Citera
2009-01-07, 19:18
Medlem
Patetiska fjantar som överhuvudtaget bryr sig om titlar hit och dit. Ingen egen, genuin självkänsla tycks de ha utan allt ska sitta klistrat utanpå.
Citera
2009-01-08, 08:44
Medlem
malmen|ck14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Vill minnas att det gällde hela gänget.

Hmm.. ja, kanske det. Men jag tror inte hela gänget blev hemskickat, bara större delen, någon/några blev kvar och stred i Waffen-SS, dock inte i Hamiltongruppen (eftersom den upplöstes).

Inte helt säker dock, kan kolla i en bok hemma senare. Den är dock skriven av Bosse Schön så trovärdigheten är inte helt hundra. Han och hans vapendragare Hübinette får man som sagt ta med en nypa (grävskopa) salt.
Citera
2010-07-29, 00:31
Medlem
Mormonladys avatar
När det gäller Herbalife så tjänar han multum...

De höga herrarna och damerna i Herbalife får helt andra spelregler än vanliga distributörer. När ett nytt land öppnas, då får Michael Palmstierna och alla andra på hans nivå minst 6 månaders försprång. De kan åka iväg och leta efter helt nya distributörer i ett land som inte hade några distributörer innan alls.

De kan kontakta kändisar, atleter, skådespelare, musiker mm. De har möten många gånger varje vecka på ett hotell där bara vissa är tillåtna till att komma. Då får dessa höga distributörer lov att registrera sina nya distributörer som de lär upp snabbt medan andra lägre som vill komma dit inte får lov att vara där och inte heller registrera intresserade som vill bli distributörer.

De har minst 6 månaders försprång, så när landet öppnas för alla så är det redan "bränt", dvs alla intressanta och duktiga personer är redan engagerade i Herbalife, så det fanns inte mycket kvar för vanligt fotfolk. Rena huggsexan av de höga herrarna och damerna i Herbalife. De tar för sig och andra får bara lov att se på.

Så sker det varje gång i Herbalife när ett nytt land ska öppnas för försäljning. Inte undra på att de som redan är på toppen fortsätter att vara det.

Så talet om att det är de första 90 dagarna som är jätteviktiga då man bygger upp ett distributörsnätverk är sant. De springer som skållade råttor i 6 månader och lär upp sitt nätverk till att göra det också, så när ett land öppnas officiellt så finns det redan tusentals distributörer där, och de vanliga distributörerna är lika godtrogna som vanligt och tror att de är snabba och är först på plan om de kommer dit genast. Men då har det redan varit i gång ett bra tag.
Citera
2010-07-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Mannen är inte mer adelsman än jag; att han heter Palmstierna beror ju på att hans mor är född friherrinna Palmstierna. Mig veterligen ärver man adelskap endast från svärdssidan och han är ju född utom äktenskapet. Om hans far, som enligt Högsta Domstolens dom är Ulph Hamilton (det fastslogs bl.a. genom DNA-analys med jämförelser mellan Michael P och Ulph Hamiltons oäkta halvbror) gift sig med hans mor (före eller efter hans födsel) hade han varit en greve Hamilton, men aldrig en friherre Palmstierna.

Det där DNA-testet var helt löjeväckande. Michael P är nämligen oerhört lik till utseendet sin far Ulph H, så testet var fullkomligt onödigt. Till yttermera visso var mammans andre älskare en egyptisk (har jag för mig) diplomat o helt olik Michael P. Så det hade räckt med en portion sunt bondförnuft att utreda det faderskapet, märkligt bara att domstolen inte insåg detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in