2009-01-05, 05:15
Medlem
roobbes avatar
Kan man inte införa en regel att banna personer som sysslar med detta? Så man kan få ett slut på detta trams. Kommer ju upp ett flertal trådar varje dag där man bumpar en flera år gammal tråd med att skriva "hehe".
Det är inte roligt, och jag tycker inte det hör hemma på ett seriöst forum.

Det resulterar ju nästan uteslutande i att trådarna flyttas till papperskorgen, vilket kan vara onödigt då någon med ärliga avsikter vill fortsätta en diskussion som avstannat i ett par år.
2009-01-05, 05:37
Medlem
st0ckiss avatar
Håller med fullständigt. Nötter som bumpar 8-9 år gamla trådar med inlägg som "hehe", "lol" osv borde bannas på direkten då de inte tillför något till vare sig tråden eller forumet över huvud taget.
Nötter som dom har inte på ett forum att göra då de inte vet ett dugg om hur man beter sig.
2009-01-05, 05:48
Medlem
jokers avatar
Hmm... om skriver i en två år gammal tråd så blir folk förbannade för att man bumpar. Om man startar en ny tråd om ett ämne som redan avhandlats så får man "Sök för fan!". Hur ska man ha det?

Håller med om att bumpningar som bara består av en *bump* eller smiley borde leda till sanktion dock. Alla inlägg som inte tillför något, glädjeutrop, ryggdunkningar, allmänna utbrott (Som inlägget ovan av Isterband) borde leda till åtgärd, och jag utgår från att det gör det när man skickar PM.
2009-01-05, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Håller med om att bumpningar som bara består av en *bump* eller smiley borde leda till sanktion dock.

Det är detta som diskuteras.

Citat:
(Som inlägget ovan av Isterband)

Så man får inte visa sin uppskattning och att man delar samma åsikt nu för tiden? Man måste alltså skriva femtioelva rader om hur man delar samma åsikt bara för att man inte ska råka ut för problem?
Är inte det lite fel riktning?
2009-01-05, 05:56
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Håller med om att bumpningar som bara består av en *bump* eller smiley borde leda till sanktion dock.

Precis, det är de jag stör mig på något så fruktansvärt.
Seriösa bumpar anser jag bara är bra, och det är ju därför sökfunktionen finns.
2009-01-05, 08:44
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Hmm... om skriver i en två år gammal tråd så blir folk förbannade för att man bumpar. Om man startar en ny tråd om ett ämne som redan avhandlats så får man "Sök för fan!". Hur ska man ha det?

Håller med om att bumpningar som bara består av en *bump* eller smiley borde leda till sanktion dock. Alla inlägg som inte tillför något, glädjeutrop, ryggdunkningar, allmänna utbrott (Som inlägget ovan av Isterband) borde leda till åtgärd, och jag utgår från att det gör det när man skickar PM.

Ja, det är minst sagt märkligt det där.
2009-01-05, 10:31
Medlem
Snövits avatar
Bann är lite hårt. Skicka dock RP på det så raderas inlägget och tråden åker tillbaka ner i arkivet och den som idiotbumpade får sig en tillsägelse.
2009-01-05, 11:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Bara en tillsägelse? Då kan jag ju klura ut lite roliga bumpar jag också för en tillsägelse eller två har jag råd med då jag inte fått någon tidigare. Nej fb är för mesigt ibland
2009-01-05, 11:32
Medlem
ojns avatar
Tja, det kan du väl rent teoretiskt göra. Verkar ju dock korkat att bumpa en tråd som ändå försvinner rätt omgående, då inlägget raderas. Och vidare kommer dessa tillsägelser garanterat väga väldigt tungt om det blir aktuellt med en varningspoll. Så bumpa på du, men var medveten om att dessa 2-3 "mestillsägelser" med stor sannolikhet kommer leda till att du får vila en vecka från forumet.
2009-01-05, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Bann är lite hårt. Skicka dock RP på det så raderas inlägget och tråden åker tillbaka ner i arkivet och den som idiotbumpade får sig en tillsägelse.

Håller med om att bannlysning är hårt, men avstängning i en vecka då?

Det tycker jag är ett lite mer rimligt straff.

En tillsägelse är ju knappt kännbar.
2009-01-05, 11:51
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Tja, det kan du väl rent teoretiskt göra. Verkar ju dock korkat att bumpa en tråd som ändå försvinner rätt omgående, då inlägget raderas. Och vidare kommer dessa tillsägelser garanterat väga väldigt tungt om det blir aktuellt med en varningspoll. Så bumpa på du, men var medveten om att dessa 2-3 "mestillsägelser" med stor sannolikhet kommer leda till att du får vila en vecka från forumet.

Gör jag en bump med avsikt att vidare diskutera ämnet i den aktuella tråden så är en tillsägelse ok om modsen anser att bumpen var onödig av någon anledning. Men att bumpa en tråd utan diskussionsunderlag med "lol" eller liknande är ju en medveten provokativ handling, för att höja nivån på forumet bör man banna såna personer direkt. Det är ju bara en tidsfråga innan dom åker ut ändå
2009-01-05, 12:00
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Håller med om att bannlysning är hårt, men avstängning i en vecka då?

Det tycker jag är ett lite mer rimligt straff.

En tillsägelse är ju knappt kännbar.

Som reglerna säger;
En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Permanent avstängd från forumet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in