2009-01-05, 02:08
Medlem
Det säger sig självt att det är extremt roligt att lägga en spydig kommentar i cannabisforumet om att cannabis är en dödsdrog, och sen bli citerad och flamead av hela forumdelen..

Ett tips är att bara skita i de kommentarerna, det löns verkligen inte att 10 pers citerar kommentaren och nästan pajjar en tråd bara för att en person känner för att driva lite Kan vara värt att tänka på!
Citera
2009-01-05, 02:10
Medlem
Melongrasss avatar
Håller med.

Blir nästan argare på de som matar dem än på själva trollen.
Citera
2009-01-05, 02:12
Medlem
Nomexdräkts avatar
Men kom igen, erkänn att ni saknar t.ex Shibbie och Gammal Hårdrockare lite Alltid kul med folk som gör bort sig totalt, själv tycker jag sådana inlägg brukar vara väldigt underhållande
Citera
2009-01-05, 02:17
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alola
Det säger sig självt att det är extremt roligt att lägga en spydig kommentar i cannabisforumet om att cannabis är en dödsdrog, och sen bli citerad och flamead av hela forumdelen..

Ett tips är att bara skita i de kommentarerna, det löns verkligen inte att 10 pers citerar kommentaren och nästan pajjar en tråd bara för att en person känner för att driva lite Kan vara värt att tänka på!

Men också så har forumen massa regler och så fort det blir en "dum" fråga så passar folk på att skoja till det redan bara för att dem vet att tråden kommer låsas? Så är det väl eller är det bara jag som inbillar mig?
Citera
2009-01-05, 02:22
Medlem
r_i_z_l_a_s avatar
Jag känner mig skyldig till att precis ha gjort det.. (alltså citerat)
Jag ber ödmjukast om ursäkt!
I wont give in to temptation anymore!!
Citera
2009-01-05, 03:08
Medlem
kalle.bs avatar
Jag råkade få ett litet ryck och citerade ett troll också. Men vad ska jag göra? Man blir ju förbannad när de kommer och förstör forum
Citera
2009-01-05, 03:08
Medlem
Pung3ns avatar
Känner mig också träffad, nästa gång tar jag fram min bong och tar det lugnt.
Citera
2009-01-05, 03:22
Medlem
groovyjaxxs avatar
cannabis är en dödsdrog, ni borde veta bättre än att knarka!

Jag håller med er, jag brukar dock inte någon form av narkotika, MEN folk som tror dom gör skillnad genom att skriva hur korkad någon är genom att skriva här har kommit fel. Så jag står på "er sida" när det kommer till troll
Citera
2009-01-05, 03:26
Medlem
Hajimes avatar
Jag tycker troll är okej när det är underhållande som typ GH, men det ska vara en bra mix av blandat flams och seriösare trådar. Det funkar inte riktigt med ett döds-seriöst cannabis forum.
Citera
2009-01-05, 03:28
Bannlyst
Är det egentligen troll? De flesta drar det väl som ett skämt och jag skrattar oftast - oh du härliga ironi!
Citera
2009-01-05, 14:14
Bannlyst
Den låga nivån och den uppenbart låga medelåldern i cb-forat gör ju att även pro-cb´s blir frestade att säga emot, eller trolla som ni kallar det.. Som vuxen och etablerad smoker blir man nästan anti om man försöker delta eller ens läsa här..
Citera
2009-01-05, 15:52
Medlem
Linkerts avatar
Jo, i cannabisforumet är nivån på argument för och mot cannabis riktigt låga. (bättre skrivna på anti sidan.. Om inte yonny skriver) Känns som att det oftast bara är massa rökare som läst ett antal citat från olika forskningsrapporter och sätt någon cannabis dokumentär som ger sig in i diskussionerna. Det är sorgligt, visst borde man få skriva vad man känner (!). Men någon kvalité på inläggen måste väl ändå bli upprättad?

Exempel på idiot inlägg som drar ner på diskussionens kvalité;
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14446517&postcount=527 - Bravo!! Du har två inlägg och du drar paralleller till icke-droger!
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14426867&postcount=505 - Ja? Och vad tillför detta mer än att få alla cannabis supportrar att se ut som argumentlösa töntar?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14149652&postcount=455 - Eller är rökare argumentlösa töntar?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14094552&postcount=430 - Mycket fin början, men kommentaren "Tänk innan du pratar" är likadant som att säga; "jag vet bättre än dig så tyst eller tyck exakt vad jag tycker". Ner med trakasserierna/vi-vet-allt-attityden!

Några sorts guide linjer brevid rutan man skriver i som beskriver innehållet på ett bra inlägg? Något som får folk att utveckla argument som; "Alkohol är farligare än cannabis!" eller "Cannabis leder till tyngre droger".

Det är mina 50 öre.
Senast redigerad av Linkert 2009-01-05 kl. 15:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in