2009-01-05, 01:27
Medlem
The Lawns avatar
Jag har sedan drygt två år haft en nästintill osund relation till Hemnet. Detta tar sig uttryck genom att jag nästan planlöst surfar sidans annonser i upp till en timma om dagen, utan några konkreta planer på att köpa.

Det har nästan blivit en form av meditation eller verklighetsflykt för mig, utan att jag för den saken skull är missnöjd med mitt nuvarande hem. Men jag älskar verkligen att drömma mig bort och frossa i bostadsannonser. Ena dagen tittar jag på sommarstugor i Sthlms skärgård, nästa dag är det skogsfastigheter i Jämtland som gäller.

Ibland kan jag snöa in på vissa län eller en viss sorts objekt en längre tid för att sedan byta objekt och landsände. Just nu är jag inne i en tung Jämtlands-period och har verkligen örnkoll på den bostadsmarknaden.

Finns det fler som mig därute eller är jag ensam om detta sjuka intresse?

P.s Vill tillägga att jag är fullt normal för övrigt.
Citera
2009-01-05, 01:45
Medlem
Morsan brukar surfa runt på bosidor utan att ha några planer på ett köp.
Citera
2009-01-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Lawn
Jag har sedan drygt två år haft en nästintill osund relation till Hemnet. Detta tar sig uttryck genom att jag nästan planlöst surfar sidans annonser i upp till en timma om dagen, utan några konkreta planer på att köpa.

Det har nästan blivit en form av meditation eller verklighetsflykt för mig, utan att jag för den saken skull är missnöjd med mitt nuvarande hem. Men jag älskar verkligen att drömma mig bort och frossa i bostadsannonser. Ena dagen tittar jag på sommarstugor i Sthlms skärgård, nästa dag är det skogsfastigheter i Jämtland som gäller.

Ibland kan jag snöa in på vissa län eller en viss sorts objekt en längre tid för att sedan byta objekt och landsände. Just nu är jag inne i en tung Jämtlands-period och har verkligen örnkoll på den bostadsmarknaden.

Finns det fler som mig därute eller är jag ensam om detta sjuka intresse?

P.s Vill tillägga att jag är fullt normal för övrigt.

Visst f-n är det kul med bostadsannonser! Det roliga är att så gott som alla är unika , alltid ngt som skiljer även i samma byggnad, olika utsikt/insyn på två i annat identiska lägenheter i ett och samma hus.

Iofs inte så jättekul med områden man aldrig tänkt flytta till men intressanta områden håller jag också stenhård koll på.
Citera
2009-01-05, 02:38
Medlem
Jag är mer tidningsbostadsannonsmissbrukare. Har abstinens i tider som dessa. Räknar dagarna tills på fredag. Sen kanske jag kollar upp något extra intressant objekt på hemnet. Kan inte förklara varför. Hemnet går dock varmt när man är i flyttartagen.
Citera
2009-01-05, 03:01
Medlem
The Lawns avatar
En anledning till att jag tittar på objekt från nordligaste Norrbotten till sydligaste Skåne beror nog på jag finner prisskillnaderna väldigt fascinerande.

Tänk vilken skillnad i materiell levnadsstandard man skulle kunna få om man kunde tänka sig att flytta från storstaden!
Citera
2009-01-05, 05:27
Bannlyst
Hemnet kollar jag var och varannan dag, samma med Blocket, gillar att Blocket nu också fått "visa på karta" på bostadsannonserna.
Citera
2009-01-05, 08:58
Medlem
Jodå, jag är likadan. Men numera använder jag mig av boligan.se, som har en utmärkt kartsökningsfunktion.
Citera
2009-01-05, 13:12
Medlem
TheWickerMans avatar
Jag är inne på Hemnet tre gånger varje dag, men tittar enbart på området jag kan tänka mig att köpa i.

Jag missar inte ett enda objekt som dyker upp som kan vara av intresse för mig.

Intresset har stegrats senaste året när jag kommit allt närmare ett köp. Fram till för ett halvår sen brukade jag gå in enbart på söndagar och kolla vad som kommit in under veckan som gick.
Citera
2009-01-05, 13:17
Medlem
Nanders avatar
Är det bara jag som tycker att Hemnet har en fruktansvärt bökig och oanvändarvänlig hemsidedesign? Boligan är mycket bättre på det viset.
Citera
2009-01-05, 13:28
Medlem
TheWickerMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nander
Är det bara jag som tycker att Hemnet har en fruktansvärt bökig och oanvändarvänlig hemsidedesign? Boligan är mycket bättre på det viset.

Boligan funkar lite dåligt i Mozilla, verkar det som.

Hemnets problem är att man inte själv kan välja maxgräns för utropspris, utan man måste välja 1,25, 1,5 mkr o.s.v.

Och på Boligan är det krångligt att man själv måste sitta om zooma in sina sökträffar på kartan flera gånger för att man ska kunna se var man ska klicka för att få upp objekten. På Hemnet zoomar sajten in så nära det går och bara exakt där det finns sökresultat.

Men Boligan är ju bra att ha som alternativt eftersom de visar vilka som sänkt eller höjt utropspriset samt hur länge objekten legat ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in