Resultat: Ska vi?
Ja. gör det
41,79%
28 röster
Nej. gör det inte
53,73%
36 röster
Jag är själv en spammare, så nej!!
4,48%
3 röster
2003-08-25, 20:33
Medlem
Bitmasters avatar
Kan man inte publicera IP-adresserna på hopplöst folk. Då kanske de ligger lågt, med tanke på att deras IP är publicerat på ett hackingforum som de spenderar sin fritid med att reta upp.
Citera
2003-08-25, 20:48
Medlem
Det tycker jag låter bra, om det nu är lagligt. Fast kanske inte för de som har riktigt dynamisk IP, som ändras varje gång man kopplar upp. BredbandsBolaget har det så, men Telia verkar inte ha det så.

Vet någon hur det är med några fler internetleverantörer?
Citera
2003-08-25, 20:53
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Kan man inte publicera IP-adresserna på hopplöst folk. Då kanske de ligger lågt, med tanke på att deras IP är publicerat på ett hackingforum som de spenderar sin fritid med att reta upp.

Jag tror det skulle drabba oskyldiga, ofta är det ju flera som delar på samma dator. Dessutom skulle de väl kunna tolkas som medhjälp till ett brott om någon får för sig att terrorisera ett ip?
Citera
2003-08-25, 20:53
Medlem
Germanias avatar
Fast det är ju ganska lätt att ändra sitt ip på telia också om man testar sig fram.

Bostream har dock fast ip, man får 5 tror jag.

Men de som sabbar lär väl använda anonym proxy.
Citera
2003-08-26, 10:05
Medlem
Det har juh hänt flertalet gånger att FB har hängt ut diverse personers IP adresser inne på forumet..
Citera
2003-08-26, 12:02
Medlem
Byfånens avatar
Fast är det lagligt att "hänga" ut personers IP-Adresser ??? Jag har för mig det strider mot PUL (person & uppgiftslagen) !
Citera
2003-08-26, 15:39
Medlem
Nidstangs avatar
Av vilken anledning skulle man publicera IP adresser ?
Jag förstår inte vad nytta det skulle medföra.

Ta ex. Hanna Paj som många på detta forum verkar reta sig på Själv tycker jag tant Hanna är ganska kul med glimten i ögat och den som inte klarar dom gliringar som vissa här ger utan att börja skrika på moderator och banning borde kanske ta sig en funderare på vad man själv håller på med.
Citera
2003-08-26, 16:35
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Själv tycker jag tant Hanna är ganska kul med glimten i ögat
Du har ganska ensidig humor, det är kul första gången men "hon" fortsätter ju med samma trams om och om igen, men jag har "henne" på min ignore list nu där hon hör hemma, risken att "hon" skulle skriv något inlägg värt att kommentera är noll.
Citera
2003-08-27, 13:43
Medlem
Sinuskurvas avatar
Är det här verkligen det vi vill ha?
Storebror ser dig!

Fan ska vi ändå inte börja med att lägga ut personnummer nu också?
Citera
2003-08-27, 21:46
Medlem
Det är väll ingen nyhet att FB har gått ut med att offentligöra IP adresser. De har de gjort i ett flertal fall innan!!! Är det lagligt?
Citera
2003-08-27, 23:04
Medlem
snapcases avatar
Mizta: Skulle kunna krångla till det men orkar inte oavsett är svaret JA.
Citera
2003-08-27, 23:31
Bannlyst
Sinuskurva.

Om jag inte minns fel, satt du och stoltserade med att lägga ut en snubbes ip-adress, stad mm mm mm

Så varför låtsas du nu som inget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in