Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-04, 23:00
Medlem
Björn Johanssons avatar
Jag använder Windows XP SP3 och häromföreledens så slutade ovanstående välanvända tangentkombination plötsligt att fungera till mitt stora förtret.

Jag har provat att starta om, felsäkert läge, köra Spybot och en uppsjö andra liknande program och förstås provat att byta ut tangentbordet mot ett annat men inget hjälper. Om jag använder skärmtangentbordet går det bra när jag klickar på ctrl och sedan v, samma sak om jag använder högerklicksmenyns kopiera och klistra in, men tangentkombinationen är hopplöst förlorad.

Har aldrig varit med om något liknande förut, så jag tar som sagt tacksamt emot alla idéer och förslag samt hänvisningar till andra bra teknikforum som kanske kan vara till hjälp. Jag kan inte köra systemåterställning och jag vill helst undvika att installera om.

EDIT: Alternativet Ctrl+Insert och Skift+Insert fungerar för övrigt som en nödlösning. Mycket märkligt detta.
Senast redigerad av Björn Johansson 2009-01-04 kl. 23:03.
Citera
2009-01-04, 23:16
Moderator
MondoBizarros avatar
I vilket sammanhang pratar vi om?
Enbart utforskaren?
Textdokument?
Webläsare?

Känns som om jag behöver lite mer information för att kunna komma med någon som helst gissning.
Citera
2009-01-05, 13:53
Medlem
Kan det ha något att göra med Sticky Keys (tröga tangenter)
Kontrollpanelen - hjälpmedel.
Citera
2009-01-07, 20:52
Medlem
Björn Johanssons avatar
Det kan nog ha varit något sådant, tack för tipsen, nu har jag inaktiverat hjälpmedelstramset och det funkar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in