2009-01-04, 22:44
Medlem
Teefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Synttofs kallas det o det var poppis ända in på 90-talet.

bögtofs minns jag att det kallades redan 1990 och jag tyckte det var fult redan då när om andra barnen hade. en del kids hade syskon som flätade den åt dom. fett fult.
Citera
2009-01-04, 22:44
Medlem
Darkvaders avatar
Det ser faktiskt inte klokt ut, jag har för mig att tofsen även kan kallas b-boy tofs (?)

Nedan ett urval av "bög-tofs" aka "rat-tail"
http://images.google.se/images?um=1&hl=sv&q=rat+tail&btnG=S%C3%B6k+bilder
Citera
2009-01-04, 22:46
Medlem
Pratbubblans avatar
En del brukade spara ut den lilla tofsen och ha en mycket smal lång fläta.
Citera
2009-01-04, 22:47
Medlem
Starwarskids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackebacke
Jag kanske inte var tydlig nog, önskar jag hade en bild jag kunde posta. Jag menar inte en vanlig "nacktofs" aka ponytail som man säger på engelska, utan den där lilla tunna saken som man struntar i att klippa i nacken. Typisk 90-tals frippa. Jag har sett det på en del synthare på senare tid, men inte på vanliga svenssons. Självklart får man se ut som man vill, jag har inget problem med det. Låt oss hålla oss till topic nu!

Aha du menar en syntartofs ju! Det är fan en helt annan femma och jag är nästan böjd att hålla med dig. Det går självklart emot mitt resonemang om att alla får se ut hur dom vill men syntartofs är fan överdjävligt skitfult!
Citera
2009-01-04, 22:58
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musslan100
När jag var i Spanien såg jag väldigt många tonårskillar med samma frisyr. Kanske har deras fotbollshjältar något med saken att göra? Vet inte om det stämmer, men fick för mig det. Fult tyckte man iaf att det var när man gick i skolan. Hade också jag ett par vänner som stolt bar en sån där svans..

Tjurfäktare brukar ha en liten fläta där bak, kanske beror på det?
Citera
2009-01-04, 23:03
Bannlyst
Man kan ha långt hår av pragmatiska orsaker, allt är inte mode här i världen. Att man sen binder upp det så att man inte får hår i munnen när man t ex äter är även det av pragmatiska orsaker. Det idioti att anta att människor per se bär kläder annat än för att hålla sig varma, eller skor annat än för att skydda fötterna. Dom har en funktion, förstår ni.
Citera
2009-01-04, 23:14
Medlem
Har även jag ett par kompisar som börjat använda det, och som jag förstått det som är det ganska populärt nytt mode hos brats och dylika stilar. Det vill säga, det har börjat bäras av vissa "innekillar".
Citera
2009-01-04, 23:17
Bannlyst
Du möter en man på gatan och du tycker att han har "stil". Men det är mycket möjligt att mannen ifråga inte har skänkt saken en enda tanke, hans klädval, hans grejer, hans väska, hans hår är genomtänkt men från ett strikt pragmatiskt perspektiv.

Man möter detta fenomen, besynnerlig nog, hos musikern...allt vad musikern har - alltså hos den verklige, genuine musikern - har pragmatisk betydelse...sen blir det mode när man börjar imitera honom, och glömmer det praktiska skälet till klädvalet eller hårstilen.
Citera
2009-01-05, 01:37
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Man kan ha långt hår av pragmatiska orsaker, allt är inte mode här i världen. Att man sen binder upp det så att man inte får hår i munnen när man t ex äter är även det av pragmatiska orsaker. Det idioti att anta att människor per se bär kläder annat än för att hålla sig varma, eller skor annat än för att skydda fötterna. Dom har en funktion, förstår ni.

Ge mig några pragmatiska orsaker att ha långt hår. Jag hade själv lång hår i flera år och sedan när jag klippte av det så märkte jag direkt hur otympligt och opraktiskt det var med långt hår.
Citera
2009-01-05, 01:52
Medlem
longcatislongs avatar
Minns mycket väl, och vidrigt var det!

Får mig ätt tänka på en ADHD-whitetrash unge som gick med mig på fritids.
Citera
2009-01-05, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Ge mig några pragmatiska orsaker att ha långt hår. Jag hade själv lång hår i flera år och sedan när jag klippte av det så märkte jag direkt hur otympligt och opraktiskt det var med långt hår.

a) Det ökar känsligheten hos en person, man känner vibrationer lättare. Det är bra för musiker att ha långt hår. Håret fungerar som känslosprön.

b) När man stryker handen över håret fastnar fett i håret från handen, vilket är hygienskt.

c) Händernas känslighet ökar i o m att dom reder ut tofsar och sånt
Citera
2009-01-05, 02:02
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
a) Det ökar känsligheten hos en person, man känner vibrationer lättare. Det är bra för musiker att ha långt hår. Håret fungerar som känslosprön.

b) När man stryker handen över håret fastnar fett i håret från handen, vilket är hygienskt.

c) Händernas känslighet ökar i o m att dom reder ut tofsar och sånt

Hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in