2009-01-04, 19:04
Medlem
brallors avatar
Hej

Bor i en 2:a och har en stor bokhylla i vardagsrummet med en htpc i och modem och router.
Har nu precis jämte bokhyllan borrat ett hål på ca 8cm i diameter där jag för igenom vga och ljudkabel till tven som är i sovrummet och antennkabel. Även tp-kabel till min surf-dator går igenom väggen och nu ser det förjävligt ut rent ut sagt.

Väggen är ca 18 tjock och består av gipsplattor och jag undrar hur jag ska göra detta snyggast.

Min ide är, någon form av plaströr med gummitätningar i ändarna med ett litet hål i mitten och sen typ "stjärnmönster" så den kan töja sig lite.

Vet någon vad man kan köpa detta eller någon ide hur ni hade löst det så är jag evigt tacksam.

Mvh
Alexander
Citera
2009-01-04, 19:41
Medlem
ytterbodas avatar
bor du i hyresrätt eller bostadsrätt??
Citera
2009-01-04, 19:59
Medlem
brallors avatar
Bostadsrätt, annars hade jag inte vågat borra hålen ifrån början :>
Citera
2009-01-04, 20:10
Medlem
ytterbodas avatar
18 mm eller?? går det inte göra någon låda typ som du kan hänga upp över kablarna och hålet och ha som tidningshylla typ eller ställa någon "prydnadssak" på
Citera
2009-01-04, 20:28
Medlem
bogarleffes avatar
Tänk först, borra sen. Varför klippte du inte VGA-kabeln och lödde på en ny D-sub-kontakt? Då hade du ju sluppit att borra ett så stort hål, 20mm hade garanterat räckt.
Citera
2009-01-04, 20:43
Moderator
Gromguttens avatar
Hemel -> Bostad

/mod
Citera
2009-01-05, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brallor
Hej

Bor i en 2:a och har en stor bokhylla i vardagsrummet med en htpc i och modem och router.
Har nu precis jämte bokhyllan borrat ett hål på ca 8cm i diameter där jag för igenom vga och ljudkabel till tven som är i sovrummet och antennkabel. Även tp-kabel till min surf-dator går igenom väggen och nu ser det förjävligt ut rent ut sagt.

Väggen är ca 18 tjock och består av gipsplattor och jag undrar hur jag ska göra detta snyggast.

Min ide är, någon form av plaströr med gummitätningar i ändarna med ett litet hål i mitten och sen typ "stjärnmönster" så den kan töja sig lite.

Vet någon vad man kan köpa detta eller någon ide hur ni hade löst det så är jag evigt tacksam.

Mvh
Alexander

Basreflexrör!

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=78643

Kapa till ändarna så det blir rätt längd.
silikona fast rörändarna i väggen.
Köp tyg i rätt nyans mot väggen, eller om du har tapet liggandes som matchar väggen, klistra på tapet på tyget och häfta fast på vägg eller limma fast eller whatever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in