2003-09-07, 21:02
Medlem
Fat bastards avatar
Jag kunde inte sagt det bättre själv morsan.
Citera
2003-09-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Jodu .:rza:., Shumi skall dizzaz, j4g zZuPeR-D1Zz4r honom!!!!! (Jo, jag är fjorton år gammal ) Schumi är en bra förare, men samtidigt fjäskas det otroligt mycket för honom, regler bänds och böjs för honom som det inte görs för någon annan. Tänk bara hur det blev disciplinärende (och ingen omstart av loppet) för Ralphs startincident med Kimi och Rubens häromsistens, medans när Schumi Kamikaze- rammade (vem det nu var) i starten på Hockenheim förra året blev rödflaggat och Schumi fick starta i reservbilen.

Likaså när han blev stående i gruset efter en fajt med Montoya tidiager i år så kunde inte funktionärerna springa fram fort nog för att knuffa upp honom på banan när han egentligen skulle lyftas av. Nä, om det blir lte jämnare i toppen så kanske de slutar behandla honom som prinsessan på ärten. Det skulle sporten må bra av.

regler bänds inte bara för att det schumacher o varför inte Ralphs startincident med Kimi och Rubens blev rödflaggat e upp till funktionärerna ingen av teamen kan ha nån inflytelse där varför schumi fick det så säger jag samma grej. själv ville jag ha en rödflagg där med ralph o dom men det bestämmer funktionärerna eller vem det nu e men reglerna bänds o böjs inte bara för schumacher. sen den gången han körde av o dom hjälpte han var lite oklar o det var andra team som uppmärksammade det men jag har inte kollat alla regler för den regelboken e alldeles för stor att läsa för min del men det kanske e så om halva bilen e på banan så går det kanske. jag vet inte. läs reglerna o säg till om du hittar nåt. kanske inte kommer ihåg sista racet -97 tror jag det var när schumacher körde in i villeneuve o då ströks alla schumachers poäng från hela säsongen.
Citera
2003-09-10, 12:34
Medlem
Din Morsas avatar
Tänkte försöka hålla tråden vid liv åtminstone till efter Monza. Så här kommer ett påstående och en fråga:

Tv4's F1-sändningar stinker!
Vilka kabel/Satellit-kanaler har bästa F1-täckningen?

Själv har jag ganska nyligen kommit tillbaka till Sverige från Tyskland, där jag sett loppen på RTL. De har haft mycket bra folk på plats (Florian König och Niki Lauda) och mycket bra kommentatorer. Framförallt är Niki Lauda kanon-bra. Killen har ju kört för så många stall att han är på "first-name-basis" med de flesta förare och stallchefer.

Så till helgen skall jag nog masa mig ner på stan, jag har för mig att man kan se F1 på en av sport-barerna i stan.

Monza kommer dessutom att bli ännu mer intressant nu när Michelin måste byta däck-profil. Inte konstigt att Michelindäcken gått som skott hela säsongen...
Citera
2003-09-10, 12:43
Medlem
håller med din till 110% ang tv4 sändninen. bryter för reklam o visar sporten o sen reklam på det. dom e kassa. tittar inte längre på tv4. kollar på bara digitalprabolen på rtl som du sa men dom har oxå lite för mycket reklam o sen finns 3+ *tror jag den hette. men om du vill veta alla kanaler som sänder formel1 så gå till www.formula1.com o välj tv-listings eller så finns det en LÄNK här o där finns alla kanaler som sänder f1 kategoriserad i länder och tiden för exakt den kanalen. så om du har parabol ta reda på vilka kanaler du får inne o kolla där om du har kanaler du får in men själv håller jag mig till RTL. Tyrdligen måste man vänta tills björn wirdheim kommer in i F1 o då kanske tv4 lägger lite mer tid på sin sändning i f1 för så länge ingen svensk e med so skiter dom i sändningen.
Citera
2003-09-10, 13:35
Medlem
Din Morsas avatar
Om/när Wirdheim blir F1-förare kommer nog intresset för F1 att öka i sverige. Trots detta får vi nog se i stjärnorna efter bra F1-sändningar för det, SÅ stort intresse kommer det inte att bli att det motiverar kostnaderna att göra en bra produktion, som kräver folk på plats i varje lopp, för- och eftersnack, analyser osv. Det skulle kräva sändningstillstånd som tv4 helt enkelt inte har råd med. Ecclestone vet ju att ta betalt. Det bästa som skulle kunna hända ät att man köper in sig på annan kanals produktion. De tyska utgår väl för att för få svenskar kan tyska, men kanske någon brittisk produktion?
Citera
2003-09-10, 13:40
Medlem
TV4 e kass. så e det o det kommer det alltid att vara. själv när jag kollade på tv4 sändning med f1 så blev det reklam o då bytte jag till rtl men sen kommer sporten o efter sporten står det fortfarande direkt där uppe vid 4:an när i verkligheten ligger tv4 bakåt med 4-5 varv. vad e detr för stil börja med en direktsändning o sen sända med 5 varv:s eftersändning. så gör man inte bra tv. reklamen e viktigast för dom inte glada tv-tittare. reklamen körs över allt. snart kommer reklamen att köra över nyheterna o vädret. efter halva väderprognosen kommer reklam o sen kommer den andra halvan av vädret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in