2003-08-25, 12:24
Medlem
Compaq!!s avatar
Chabba såg ni loppet igår Ungerns Gp,,,det var så jävla gott att Shumi blev varvad,,,,han är snart ute ur leken,,,det blir Montoya eller Raakinen som blir världs mästare 2003,Vad tyckte NI???
Citera
2003-08-25, 13:23
Medlem
No.21s avatar
Antagligen blir det Montoya hoppas jag eller Shumi, men mest Shumi tror jag tyvärr. Men vad tror ni hände med Barrichellos bil? Bromsarna som överhettade och sprack, nånting med däcken att göra eller vad tror ni?
Men en sak vet jag, att Ferrari kommer att byta till Micihlin igen iallafall.
Citera
2003-08-28, 01:21
Medlem
erik25s avatar
Montoya så klart..., Shumi är så jävla tråkig..... för bra bil har han haft...sätt honom i en Jordan så får vi se om han vinner !!!
Citera
2003-08-28, 16:30
Medlem
Alonso har faktiskt e liten channs att vinna, På Monza kommer Renault dock att få det svårt eftersom deras bil inte lär hänga med där, men Suzuka med sina snäva kurvor borde väl passa Renault-bilen bra tror jag,
Men jag tror nog att Räikonen är den som har störst channs att vinna, totalt sett så tycks deras bil passa de tre sista banorna bättre än Wiliams & Renault
Citera
2003-09-02, 19:22
Medlem
Din Morsas avatar
Ferrari blir farliga på Monza. Och tycka vad man vill om Schumi (jag till exempel tycker att han är en dryg sprätt...) men köra bil det kan han. Däremot tycker man sig se att han inte är helt van att ligga långt bak i fältet. Men han har otrolig rutin. Fast frågan är om inte David Coulthard är den förare som är bäst på att köra upp placeringar. Trots usla kval brukar han ju kunna köra upp 5-6 placeringar.

Jag håller på Kimi, men jag tror det blir svårt för honom att ta pluspoäng på Schumi och Montoya under de tre sista loppen. Men det är ju tätt, så minsta lilla fel kan ju rubba kalkylerna ordentligt. Det allra roligaste är ju att det med tre lopp kvar skiljer tre poäng i toppen, för förare från tre olika stall. Det är annat än förra året, det!

Vad gäller Ferrari och Däckleverantör så tror jag inte att de kommer att byta från Bridgestone. Hos bridgestone är de ändå högst prioriterade, medans de hos Michelin måste slåss om uppmärksamheten med både McLaren, Williams (och kanske t.o.m Renault).

Skall dessutom bli skoj att se hur det går för Wirdheim på testrundorna till veckan.
Citera
2003-09-03, 00:46
Medlem
Compaq!!s avatar
japp jag håller med er:shumi han är en jävla dryg sprätt,men köra det kan han och det är nog sant,men som någon salacera honom i en jordan eller minardi,då skulle han ligga där bak å trycka hela tiden,=SANT!!Jag hoppas Kimi eller Montoya Kör över den där j---a tysken,han behöver inte vinna nått mer eller hur?
Citera
2003-09-04, 19:47
Medlem
Din Morsas avatar
Tja, Schumi i en Jordan skulle nog fortfarande vara rätt giftig, men naturligtvis sämre än i Ferrarin, fattas bara annat. Jag har en del Holländska polare som kan ta gift på att Jos Verstappen skulle köra skiten ur hela fältet om han fick en bra bil. Jag avfärdar det som missriktad patriotism, men helt säker kan man ju inte vara, se bara på Villneuve, bevisligen en världsmästare, men nåt fattas i materialet.

Cirkus Wirdheim verkar förresten rulla på. Skulle inte förvåna mig om han får ratta F1-bil till våren. Tänk om McLaren skulle besluta sig för att pensionera Coulthard och satsa på en svensk-finsk duo på griden. Det vore mumma det!
Citera
2003-09-05, 11:54
Medlem
Fat bastards avatar
Att Verstappen skulle placera sig mycket högt i en konkurenskraftig bil är jag också helt övertygad om. Man såg ju bara hur bra han hängde med när han körde Arrows och det var ju också en "skitbil".
I början av karriären var han ju teamkamrat med M. Shumacher i benneton och de var ganska jämnsnabba.
Tyvärr har han väl fattat en del mindre smarta beslut i karriären (stämma arbetsgivare och dyl.) som gör att han blivit lite "svartlistad" hos de andra stallen.
Men enligt hans hemsida har han tröttnat på Minardi och deras ovilja att lyssna på hans input ang. aerodynamiken och chassi-setupen, så i Ungern skulle han förhandla med några övriga stall ang. styrning till nästa år.(min gissning är Jordan eller Sauber).

Ett annat tankeexperiment är vilka förare som skulle vara bäst om alla förarhjälpmedel togs bort, alltså bara basic racingdriving.
Då tror jag att Villeneuve ,Verstappen Frentzen och Panis skulle vara i topp de är ju mer old school i sin körstil.
Citera
2003-09-05, 12:12
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Ett annat tankeexperiment är vilka förare som skulle vara bäst om alla förarhjälpmedel togs bort, alltså bara basic racingdriving.
Då tror jag att Villeneuve ,Verstappen Frentzen och Panis skulle vara i topp de är ju mer old school i sin körstil.

Ja ett är iallafall säkert, Montoya skulle inte bli långlivad utan eletroniskt understöd.
Citera
2003-09-05, 16:08
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Ja ett är iallafall säkert, Montoya skulle inte bli långlivad utan eletroniskt understöd.
Nja säg inte det. Han kommer ju från Cart och där är det väl ganska stenålders vad det gäller tekniken.
Citera
2003-09-05, 16:34
Medlem
ni kan ju sluta dissa michael schumacher hela tiden . tänk på att han har gått förbi många legender på poäng och vinster och att han har vunnit vm 5 gånger. det e nog inte många som kan prestera som han har gjort. ingen i formel 1 förtillfället kan nog göra det han har gjort. nog ingen här som såg det men var en reportage om snabba bilar o förare o där var chefen för ferrari. ross brawn o snackade om ferrari o schymacher o han sa en grej o jag ska försöka quota han. en kurva brukar vara 2-3 sekunder o under den tiden hinner schumacher prata med ross brawn och göra 5-6 inställningar i bilen medans andra förare som ross brawn har jobbat med hinner knappt med allt det o sen typ flåsar dom o han hör ju det för dom pratar direkt. o tänk på vilken förare schumacher e under regn.
Citera
2003-09-07, 16:22
Medlem
Din Morsas avatar
Jodu .:rza:., Shumi skall dizzaz, j4g zZuPeR-D1Zz4r honom!!!!! (Jo, jag är fjorton år gammal ) Schumi är en bra förare, men samtidigt fjäskas det otroligt mycket för honom, regler bänds och böjs för honom som det inte görs för någon annan. Tänk bara hur det blev disciplinärende (och ingen omstart av loppet) för Ralphs startincident med Kimi och Rubens häromsistens, medans när Schumi Kamikaze- rammade (vem det nu var) i starten på Hockenheim förra året blev rödflaggat och Schumi fick starta i reservbilen.

Likaså när han blev stående i gruset efter en fajt med Montoya tidiager i år så kunde inte funktionärerna springa fram fort nog för att knuffa upp honom på banan när han egentligen skulle lyftas av. Nä, om det blir lte jämnare i toppen så kanske de slutar behandla honom som prinsessan på ärten. Det skulle sporten må bra av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in