2009-01-03, 23:41
Medlem
miklons avatar
För att göra en lång historia kort, idag hade någon idiot låst in vår tvätt i tvättstugan, inte av misstag, utan uppenbart för att jävlas. Vi fick inte tag på personen, så vi bröt upp låset (ett bokningslås alltså).

Frågan är nu, hur går man vidare? Är det bäst att skvallra för hyresvärden om hela händelsen, eller är det bättre att ligga lågt för att inte få skit för det förstörda låset?
Citera
2009-01-03, 23:44
Medlem
micaeles avatar
Jag skulle lätt ligga lågt och irritera tillbaka om jag visste vem personen var. Kanske inte det bästa sättet men i alla fall det mest tillfredsställande.
Citera
2009-01-03, 23:45
Medlem
Snurrens avatar
Hade ni inte hämtat tvätten i tid? Annars kan man ju se vilket lgh nummer som bokningskolven har och gå och ringa på.
Citera
2009-01-03, 23:47
Medlem
Arch_Angels avatar
låsa in din tvätt i tvättstugan med bokningslåset ???

nu får du allt förklara hur det funkar i din tvättstuga för här & på dom flesta ställerna har ju alla en gemensam nyckel (dvs lägenhetsnyckeln) som går till maskinerna & sen en tavla med en egen nyckel till tidsboknings "schemat".
Hur kan dom då låsa in din tvätt ???

du måste ju gått över tiden ellr vad ???
Citera
2009-01-03, 23:48
Medlem
Gurka___s avatar
Om du vet vem personen är så bör du absolut inte jävlas tillbaka utan snarare försöka kolla läget och ta reda på varför personen i fråga gjorde detta. Just nu kanske det verkar som en bra idé att jävlas tillbaka men jag kan lova dig att i längden så är det bra att vara vän med sina grannar.
Citera
2009-01-03, 23:49
Medlem
Vart med om liknande. Blev tokig ringde jouren och skrek att nån babbeloba har låst in min tvätt. sen räknade jag till tio gick lungt ner och hämta ut min tvätt vid nästa byte.
Jag ångrar att jag inte bröt sönder skiten.

Kom ihåg numret på tvättlåset bara, fall denne idiot poppar upp igen
Citera
2009-01-03, 23:50
Medlem
jerkuss avatar
Skriv en arg lapp och sätt upp i tvättstugan så ordnar sig allt.
Citera
2009-01-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
låsa in din tvätt i tvättstugan med bokningslåset ???

nu får du allt förklara hur det funkar i din tvättstuga för här & på dom flesta ställerna har ju alla en gemensam nyckel (dvs lägenhetsnyckeln) som går till maskinerna & sen en tavla med en egen nyckel till tidsboknings "schemat".
Hur kan dom då låsa in din tvätt ???

du måste ju gått över tiden ellr vad ???

Man kan sätta fast tvättlåset över en stålgrej som hänger ner över låset.

Hos mig iallafall
Citera
2009-01-03, 23:52
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettharry

Hos mig iallafall

är det för att ingen skall stjäla tvätten ellr ??? är det ett återkommande bekymmer söderöver
Citera
2009-01-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettharry

Hos mig iallafall

Hos mig också! Men det brukar stå ett lägenhetsnummer på dem. Minns du det? Isånnafall är det ju bara att gå dit upp och fråga va fan de sysslar med.
Men tankarna faller ju genast på varför inte den tvättkolv satt där under din tid?
Citera
2009-01-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
är det för att ingen skall stjäla tvätten ellr ??? är det ett återkommande bekymmer söderöver

Jepp ni har fin hembränning i norr ,
i söder tvätt-Tjuvar från öststaterna
Citera
2009-01-04, 00:04
Medlem
miklons avatar
Ok, några förtydliganden kanske behövs trots allt.

Som flera påpekat så kan man låsa med bokningslåset genom en stålbygel över dörrlåset. Vi hade bokat den aktuella tiden, vilket dessutom var dagens sista tid, så det var ingen annans tid vi nyttjade. När vi gick ned för att hämta tvätten var tvättiden inte slut.

Lägenhetsnumret står på cylindern, så jag vet ju vilken lägenhet det gällde, men vi fick som sagt inte tag på nyckelinnehavaren.

Vår tvätt var kvar i maskinerna och det fanns ingen tvätt i torktumlarna, alltså hade personen som låste inte utnyttjat tvättstugan själv, utan bara låst in vår tvätt.

Att vi inte låste själva med bokningscylindern kan man ju ångra nu, men jag trodde inte det skulle behövas, dessutom använde vi flera tvättstugor, eftersom det var ledigt även i dem (det är väl inte så poppis att tvätta en lördagskväll).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in