2003-08-25, 12:04
Bannlyst
Kanske kan vara nåt för admin att läsa?
Hursomhelst tycks de flesta överens om att förändringar vänker man sig vid efter ett tag, och att åsikter om färgsättningen är individuella

Den viktigaste, och mest återkommande kritiken, ser jag dock i att forumet är på tok för SMALT.
Ett måste är alltså att ta bort de breda marginalerna. Är det reklam ni vill ha in, så får ni ha den överst, som på gamla forumet.
Den smala bredden gör forumet oläsbart, och gör att citeringen ser rent patetisk ut.

Detta måste gå att åtgärda.

I örigt är ju forumet helt ok, vad gäller snabbhet, funktioner mm
Citera
2003-08-25, 12:17
Medlem
betongungens avatar
Tycker att det nya forumet suger getpung. Var inget fel på de gamla forumet så varför byta.
Citera
2003-08-25, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av betongungen
Tycker att det nya forumet suger getpung. Var inget fel på de gamla forumet så varför byta.

Vi vet att du tycker det nu, räcker det inte med att du startat en egen tråd i saken? Det blir knappast något byte tillbaka till phpBB så det är lika bra ni lär er hur detta forum funkar och slutar gnälla...
Citera
2003-08-25, 12:49
Medlem
Okej, det känns lite ovant men man vänjer sig nog. Vad jag saknar är dock snabblänkar av typen Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök. Det kanske iofs går att få fram via söksidan, men det krävs ju en del konfigurerande. Sedan verkar en del trådar med omröstningar trassla. Tänker närmast på tråden Hedman i sportforumet:

http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=81527

Det kanske bör införas en begränsning av antalet svarsalternativ...
Citera
2003-08-25, 12:54
Medlem
Germanias avatar
Det hjälper inte med en sådan begränsning, det blir fel aternativ ändå, alla gamla omröstningar är så. Det kommer väl nya.
Citera
2003-08-25, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Det hjälper inte med en sådan begränsning, det blir fel aternativ ändå, alla gamla omröstningar är så. Det kommer väl nya.

Om man klickar på vote så får man fram korrekt resultat, men för de som inte röstat redan blir det lite knepigt... här är ett skräckexempel...

Länk
Citera
2003-08-25, 13:09
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playpen
Om man klickar på vote så får man fram korrekt resultat,
Nej, visserligen är röstfördelningen rätt, men namnen på alternativen är alltid fel och i samma ordning i alla gamla polls. Däremot stämmer antalet alterntiv när man röstat.
Citera
2003-08-25, 13:22
Bannlyst
Eftersom jag valt att köra en högre upplösning (vilket ska gå bra på en 21") är vissa inlägg näst intill omöjliga att läsa, särskillt citat. Tur att jag kör Opera iaf så jag lätt Zooma in och ut...
Citera
2003-08-25, 13:50
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Kanske kan vara nåt för admin att läsa?
Hursomhelst tycks de flesta överens om att förändringar vänker man sig vid efter ett tag, och att åsikter om färgsättningen är individuella

Den viktigaste, och mest återkommande kritiken, ser jag dock i att forumet är på tok för SMALT.
Ett måste är alltså att ta bort de breda marginalerna. Är det reklam ni vill ha in, så får ni ha den överst, som på gamla forumet.
Den smala bredden gör forumet oläsbart, och gör att citeringen ser rent patetisk ut.

Detta måste gå att åtgärda.

I örigt är ju forumet helt ok, vad gäller snabbhet, funktioner mm
Jag kan inte annat än instämma!
Jag orkar inte skriva igen, så jag quotar mig själv!
Klippt från tråden: Forum i Flashback

Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Jag gillar nya bytet.
kanske för att jag är en VB förespråkare!

Dock minns jag när FB kom upp igen efter ½års nedstängning.
Samma sak, man klagade på utseendet efter dom bytt från subsilver till Aeoulus. Dock vande man sig och Aeoulus kändes mer angenämt än subsilver.

Jag tror och hoppas att det blir likadant med detta forum, visst är det jobbigt till en början, speciellt för de som inte kört VB förut... men detta kommer ge med sig, funktionerna ÄR bättre och VB är mycket mer snabbladdat. Samtidigt är VB mer lätthanterligt för oss mods och för admin.
Phpbb blev svårhanterad, speciellt efter (old) inläggen kok in... + mycket mycket annat.

Ge det några veckor istället för att klaga 5 minuter efter VB har introducerats på detta forum.
Jag lovar, ni kommer gilla det!

/MVH oGGo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in