2009-01-03, 16:24
Medlem
antonstds avatar
Jo det är så att FireFox inte vill starta. När jag klickar igång programet så jobbar datorn lite och sen händer det inte så mycke mer. Går jag in i aktivitetshanteraren så under program står det inte att firefox är igång, fast väljer jag processer så hittar jag den där. Har testat att installera om det men hjälper inte. Har även testat att starta i felsäkert läge.

Har fungerat felfritt tills nu. Nån som kan hjälpa mig?
det är Firefox 3 på en vista 64-bittars burk.
Citera
2009-01-03, 17:23
Medlem
Generalkonsulens avatar
jag har haft liknande problem med min förra burk, visade sig att jag hade nått virus så jag fick formatera om, funkade prima efter det (som om man trott annat :P) så kolla så du inte har några ovälkomna gäster i datorn först och främst...
Citera
2009-01-03, 17:31
Medlem
Koko-Kids avatar
Testa att stänga av uac
Citera
2009-01-03, 17:33
Medlem
antonstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkonsulen
jag har haft liknande problem med min förra burk, visade sig att jag hade nått virus så jag fick formatera om, funkade prima efter det (som om man trott annat :P) så kolla så du inte har några ovälkomna gäster i datorn först och främst...

Har sökt igenom med nod32 och den har inte hittat något.

Citat:
Ursprungligen postat av Koko-Kid
Testa att stänga av uac
Den är redan avstängd.
Citera
2009-01-03, 17:39
Medlem
Herrtrosas avatar
Hade ett liknande problem. Startade i felsäkert läge (fungerade det för dig?) och inaktiverade alla plugin-program och andra småsaker. Fungerade sedan prima att starta Firefox normalt

Edit: Aktiverade sedan allting igen och det fortsatte att fungera som det skulle.
Senast redigerad av Herrtrosa 2009-01-03 kl. 17:41.
Citera
2009-01-03, 17:42
Medlem
Koko-Kids avatar
ok till nästa steg då.

skriv firefox.exe -ProfileManager i sreach.

Skapa en ny profil.

testa att starta firefox och funkar inte det.

Ta bort den gamla profilen du. Du ska inte behöva ta bort alla filerna på den gamla profilen.
Citera
2009-01-03, 18:07
Medlem
antonstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Hade ett liknande problem. Startade i felsäkert läge (fungerade det för dig?) och inaktiverade alla plugin-program och andra småsaker. Fungerade sedan prima att starta Firefox normalt

Edit: Aktiverade sedan allting igen och det fortsatte att fungera som det skulle.

Inaktiverade alla addons men funkar fortfarande inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Koko-Kid
ok till nästa steg då.
skriv firefox.exe -ProfileManager i sreach.
Skapa en ny profil.
testa att starta firefox och funkar inte det.
Ta bort den gamla profilen du. Du ska inte behöva ta bort alla filerna på den gamla profilen.

Kunde inte starta profileManager heller.
Citera
2009-01-03, 19:28
Medlem
antonstds avatar
Har fått igång det nu. Avinstallerade firefox och alla addons och profiler. Sen tog jag och ladda ner en äldre version av FF.
Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in