Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-03, 17:07
Medlem
Koko-Kids avatar
Kan det ha något med att det är seriellt och parallellt i telefonjacket?
Citera
2009-01-03, 17:08
Medlem
Randerssons avatar
då låter det inte som att modemet sitter i första jacket eller så har du satt det utanpå en annan telefon. Och om det blir upptaget så fort du stoppar in filtret så finns risken att det är kortslutning i filtret som orsakar detta. Så om du har ett till filter att testa med så kan det vara idé

Citat:
Kan det ha något med att det är seriellt och parallellt i telefonjacket?

Det kan definitivt också ha med saken att göra
Citera
2009-01-03, 17:21
Medlem
Koko-Kids avatar
Här har du ett exempel på parallellt och seriellt
http://kundservice.glocalnet.se/Frames.aspx?aid=1197&cat=1008&sub=1008&stats=false
Citera
2009-01-03, 17:44
Medlem
Jag har öppnat jacket och det är rätt kopplat. Jag har ju som sagt redan haft ett modem inkopplat i samma jack så varför blir det problem nu? Det är första jacket, det är i hallen vilket de första jacken brukar vara och när jag använder testproppen som jag fick med från Bredbandsbolaget så ska det vara rätt jack.

Det enda som skiljer sig från det förra modemet är att jag i det här fallet har mellanproppen direkt inkopplad i första jacket, för det förra modemet så hade jag en förlängningssladd från jacket till ett extra uttag.
Citera
2009-01-03, 17:55
Medlem
carbsons avatar
men ring bredbandsbolaget då. dom påstår ju att dom har sånt bra support nu!
Citera
2009-01-03, 18:13
Medlem
Tack för all hjälp, men det har löst sig. Det var antagligen mellanproppen som det var något fel på. Jag tog mellanproppen från den gamla kabeln och nu fungerar telefonen och det är inget brus.
Citera
2009-01-03, 22:25
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Det är en splitter du menar, ingen switch. Splitter finns inbyggd i många adslmodem nuförtiden, bland annat i det jag till låns från Bredbandsbolaget.
Ja just det, tack Så går det när man slarvar. Jag måste i alla fall ha en splitter innan mitt bbb-modem, ett skit-xavi. Men nu verkar ju ts löst det. Mellan-proppen innehåller ju adsl-splittern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in