I mars började jag få muskelvärk, det började i käkarna och sen gick det neråt i kroppen. Jag sökte på vårdcentralen, jag provade dem vanliga värk medicinerna. Jag sökte på vårcentralen gång på gång pga värken var psykiskt påfrestande och det gjorde ju ONT!
En gång skrev en läkare ut tramadol, och det fungerade, när jag hade tagit första tabletter och efter ett tag kände jag bara en stor lättnad så jag verkligen njöt av att inte ha så ont.
Jag var inlagd i juli på psyk och det var en väldans tjat om att jag hade tramadol, för det är ju beroendeframkallande, jag fick en utskrift från journalen där läkaren på vårdcentralen utrycker sig att "patienten ringer ner vårdcentralen" och att chefsläkaren skrev ut tramadol för att typ få tyst på mig. Jag visste fan inte ens vad tramadol var. Att det var opiod, och jag har aldrig tagit det.
Iaf så skyller läkarna på att min muskelvärk beror på psykiatrisk smärta. Det är sånt skitsnack! Jag har ärr på armarna och jag är inom psykiatrin, så klart att dem ska skylla på det.
Patienter som söker för muskelvärk är bara besvärliga verkar det som.
Man vill ju bli tagen på allvar, men man blir det inte.
Jag var på vårdcentralen i veckan, läkaren var utländsk och vräkte ur sig "du behöver mer psykmedicin". Jag behöver inga mer "psykmediciner" som hon kallar det.
Hon pratade till och med chefen på vårcentralen då min kompis frågade ut henne te.x "ska ni inte göra utredning, det enda ni gör är att skriva ut mediciner och sen återkommer hon ju med värk ändå"
Då sa läkaren efter att hon kommit tbx från chefsläkaren.
"dem gjort utredning på dig, dina prover visar bra"
Utredning? Dem har inte gjort nån utredning.
I början när dem tog prover visade det något förhöjd sänka, sen järnbrist.
Men sen har proverna visat bra.
Men då får man ju gå vidare med något annat?
Och sen sa läkaren att hon ska skriva ett brev till psykläkaren.
Dem bara stämplar och stämplar en.
Har nu börjat med ny medicin, gabapentin, men har fortfarande tramadol att ta med.
Nästa gång jag ska till vårdcentralen (16 januari) ska min kontaktperson på den dagsjukvård jag går på följa med.
Har ni blivit bemötta såhär?
Jag blir fan ledsen att man inte tas på allvar.
Jag är rädd att något är fel på mig.
Jag är 24 år. Jag ska inte ha muskelvärk.
Sen har jag vart sjuk sen september till och från med feber.
Nu har jag örondroppar för inflammation i öronen.
Jag har läst om fibromyalgi, men jag vet inte om det stämmer in på mig.
Jag sa det till läkaren en gång, men hon skakade på huvudet och sa nä det har du inte sen prata hon bort det.
JAG VILL BLI TAGEN PÅ ALLVAR, VAD ÄR DET LÄKARNA INTE FÖRSTÅR?
Seriösa svar tack och inga skämtsvar!
En gång skrev en läkare ut tramadol, och det fungerade, när jag hade tagit första tabletter och efter ett tag kände jag bara en stor lättnad så jag verkligen njöt av att inte ha så ont.
Jag var inlagd i juli på psyk och det var en väldans tjat om att jag hade tramadol, för det är ju beroendeframkallande, jag fick en utskrift från journalen där läkaren på vårdcentralen utrycker sig att "patienten ringer ner vårdcentralen" och att chefsläkaren skrev ut tramadol för att typ få tyst på mig. Jag visste fan inte ens vad tramadol var. Att det var opiod, och jag har aldrig tagit det.
Iaf så skyller läkarna på att min muskelvärk beror på psykiatrisk smärta. Det är sånt skitsnack! Jag har ärr på armarna och jag är inom psykiatrin, så klart att dem ska skylla på det.
Patienter som söker för muskelvärk är bara besvärliga verkar det som.
Man vill ju bli tagen på allvar, men man blir det inte.
Jag var på vårdcentralen i veckan, läkaren var utländsk och vräkte ur sig "du behöver mer psykmedicin". Jag behöver inga mer "psykmediciner" som hon kallar det.
Hon pratade till och med chefen på vårcentralen då min kompis frågade ut henne te.x "ska ni inte göra utredning, det enda ni gör är att skriva ut mediciner och sen återkommer hon ju med värk ändå"
Då sa läkaren efter att hon kommit tbx från chefsläkaren.
"dem gjort utredning på dig, dina prover visar bra"
Utredning? Dem har inte gjort nån utredning.
I början när dem tog prover visade det något förhöjd sänka, sen järnbrist.
Men sen har proverna visat bra.
Men då får man ju gå vidare med något annat?
Och sen sa läkaren att hon ska skriva ett brev till psykläkaren.
Dem bara stämplar och stämplar en.
Har nu börjat med ny medicin, gabapentin, men har fortfarande tramadol att ta med.
Nästa gång jag ska till vårdcentralen (16 januari) ska min kontaktperson på den dagsjukvård jag går på följa med.
Har ni blivit bemötta såhär?
Jag blir fan ledsen att man inte tas på allvar.
Jag är rädd att något är fel på mig.
Jag är 24 år. Jag ska inte ha muskelvärk.
Sen har jag vart sjuk sen september till och från med feber.
Nu har jag örondroppar för inflammation i öronen.
Jag har läst om fibromyalgi, men jag vet inte om det stämmer in på mig.
Jag sa det till läkaren en gång, men hon skakade på huvudet och sa nä det har du inte sen prata hon bort det.
JAG VILL BLI TAGEN PÅ ALLVAR, VAD ÄR DET LÄKARNA INTE FÖRSTÅR?
Seriösa svar tack och inga skämtsvar!