Vad tycker ni om den svenska thrillern Sleepwalker? Såg den för vääldigt längesen, minns att den var rätt okej.
Såg den också för längesen. Har den på VHS!
Tycker faktiskt den är en smula unik i svensk film faktiskt. En bra story som dom faktiskt lyckas med rätt så schysst. Skulle dock inte klassa den som en favoritfilm men helt klart sevärd.
Och angående slutet:
Visst är det så att han bara är skyldig till ett mord? I slutet får man ju se en bil och en snubbe ligga på en sjöbotten...
Tycker faktiskt den är en smula unik i svensk film faktiskt. En bra story som dom faktiskt lyckas med rätt så schysst. Skulle dock inte klassa den som en favoritfilm men helt klart sevärd.
Och angående slutet:
Visst är det så att han bara är skyldig till ett mord? I slutet får man ju se en bil och en snubbe ligga på en sjöbotten...
Ja, den är faktiskt unik, nu när du säger det, i svensk film. Den skulle kunnat blivit så mycket sämre, nu blev den helt okej.
Minns scenen du beskrev men minns inte varför snubben ligger på sjöbotten
För att vara en svensk thriller är den ganska underskattad. En någorlunda orginell historia (för att vara en svensk film alltså...). Kul att det är en av personerna bakom "Elaka Rune & Sune" som sitter bakom spakarna
Och angående slutet:
var visserligen länge sen man såg den men jag vill minnas att jag gillade den
angående slutet
han var skyldig till mordet på frugans älskare som han becik i sömnen, har för mig att man får se den scenen efter sluttexterna
förövrigt
detta är nog den enda filmen som det funkar bra med att huvudkaraktären vaknar och märker att han/hon/den/det har drömt allting
Ulrik misstänker att hans fru är otrogen, han går och lägger sig. Han vaknar mitt i natten och då står frun ute, och han ser Chryslern (Fredriks bil). När han sen går och lägger sig går han i sömnen och dödar Fredrik genom att dränka honom i sin egen bil. Sen går han tillbaks till sängen, och får då krampattacken och han förs in till sjukhus. Nu drömmer han allting, poliserna är egentligen läkarna osv.
Han vaknar sedan upp 3 dygn senare och tror allt var en dröm. Filmen slutar med att man får se Fredrik död i sin bil på botten av sjön.
Tror jag förstod allt rätt, men det var en av de bättre svenska thrillersen man sett i sina dar
Inget hände väl. Var väl ett exempel på en sådan film där iden är bättre än utförandet. Hollywood köpte rätten till en remake och var på gång ett tag men precis som mycket så blev det aldrig av och nu kände det lite sent då liknande har gjorts. Regissören lyckades aldrig ta sig vidare till större projekt utan fastnade i lågbudgetträsket.