2009-01-03, 05:06
Bannlyst
hej
Jag har vänt på dygnet totalt somnar kl06 på morgonen och vaknar 17.00 på eftermiddagen. De har varit så här i en vecka. Jag tar lergigan till natten men de hjälper inte så bra när dygnet har blivit paj. Jag har under jul och nyår känt mig stressad på något sätt Jag käkar på natten är hyperaktiv och grubblar om allt.
Jag orkar inte med detta. Nu kanske jag grubblar på vad de kan vara typ 1) de kanske är för jag har trappat ner på mina stesolid och jag inte längre har dem de är slut. Jag trappar ner dem har tagit xanor vid behov och ingen läkare har kunnat skriva ut något och psykiatrin öppnar inte förrän den 7 januari. 2 )Har zoloft sen länge kanske är dosen för hög och de ger biverkningar.3) Jag gör för lite på dagarna speciellt när det är jullov och mina polare bor inte i samma stad. Här bor mest mina killpolare som spelar dataspel mm.

Jag känner att allt är värdelöst i bland ser tillbaka på de jag inte gjort vissa år men försöker låta bli och vara positiv för de framsteg jag gjort. De är mest på kvällen rastlösheten kommer in och jag vill inte klaga men nu känns de deppigt i bland. Jag snackade med min killpolare i dag från sthlm om mina tvång (har OCD) Han sa till mig om att be om mera hjälp hemma med dina tvångsritualer. Jag blir bortskämd av mitt boendestöd det gör allt när de är här med städningen.
Hjälp mig alltså med råd. Jag känner mig inte hemma alltid i denna stad jag bor i och jag ska grubbla på allt vad folk tycker. Jag har bott här hela mitt liv nästan med undantag några gånger jag bodde 1 år i en ny stad och några mån i sthlm. Men de var länge sen de. Jag har rest bort nu över julen de var skönt och de var länge sen och inte ofta jag flyger bort så.
Jag studerar på komvux på deltid och i skolan är de små klasser på komvux och där slutar en tjejpolare nu till nästa termin. Jag kan gå in på facebook och se en person där och reagera direkt å hon har de bra har jobb och så ung. Jag vill inte vara destruktiv och med detta menar jag med göra något förhastat ex: jag har börjat chatta om nätter och läser mycket på flashback. Jag gör inte mycket mera på dagarna.
Citera
2009-01-03, 05:17
Medlem
fortsätt grubbla och sedan bestämmer du dig för att du vill leva ett bra liv, studera vidare och sen vet jag inte
Citera
2009-01-03, 05:25
Medlem
blotarns avatar
Grubblar du över din värdelöshet så lär du aldrig kunna gå frammåt i livet. Piska fram stoltheten och sluta grubbla över sånt du inte längre kan påverka.
Citera
2009-01-03, 06:59
Bannlyst
tack för tipsen. De är lättare sagt än gjort. Men jag har tvångstankar nu med i varje ord jag skriver. De ska vara rätt skrivet. De är mest tvånget och tvångsritualerna som sitter benhårt och får hjälp en gång i veckan kbt med hemläxor går inte så framåt alltid. Nu har de varit break för de är stängt på öppen psykiatrin. Men visst grubblet är en del av tvånget med tro jag så måste sysselsätta mig mera och i bland lyssnar jag på musik mm. Jag satt en kväll och skrev en dikt på poeter.se men den råkade jag trycka på av publicera och inte publicera den försvann tråkigt. Men de hjälpte min ångest då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in