2009-01-03, 01:18
Medlem
Skäggbiffens avatar
Idag känner jag mig fruktansvärt konstig. Jag pratar snabbt, kan inte sluta skratta .. känner mig fruktansvärt speedad. Det stramar i käkarna.. allting känns som när man har tagit Ecstacy.. nu är jag ingen droganvändare på regulär basis så det hör inte dit hur jag vet det

Fram till detta så har jag haft ett oerhört bittert halvår och varit allmänt tjurig. Vad beror ett sådant här lyft på då jag inte har någon egentlig anledning att sitta och flina åt absolut ingenting.

EDIT : Kanske passar bättre i psykologi kom jag på men men.
Citera
2009-01-03, 01:39
Medlem
Strixezs avatar
Du har väl kommit in i en manisk period då..
Citera
2009-01-03, 01:48
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Du har väl kommit in i en manisk period då..

Tvivelaktigt, jag skulle bli överaskad om det vore så enkelt. Finns det någon viss förklaring på en peak bara sådär? En medicinsk sådan alltså.
Citera
2009-01-03, 02:37
Medlem
Marmosets avatar
Bipolär sjukdom?
Citera
2009-01-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Tvivelaktigt, jag skulle bli överaskad om det vore så enkelt. Finns det någon viss förklaring på en peak bara sådär? En medicinsk sådan alltså.
Den medicinska förklaringen *kan* vara att du kommit i en manisk period. Du kanske borde gå till läkarn och be om en utredning för manodepressivitet.
Citera
2009-01-03, 14:14
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pharmaniac
Den medicinska förklaringen *kan* vara att du kommit i en manisk period. Du kanske borde gå till läkarn och be om en utredning för manodepressivitet.

Om man bortser från "en manisk period" finns det någon annan logisk förklaring till det hela?
Citera
2009-01-03, 14:19
Medlem
Men, varför bortse från det mest troliga? OK att man vill täcka alla möjligheter, men det låter väl ganska klart som en period av depression följt av (hypo?)mani.
Citera
2009-01-03, 18:19
Medlem
Pallevantes avatar
Låter helt enkelt som en manisk period. Har själv känt mig så där speedad och glad av ingen anledning när jag deppat och mått skit ett tag. Helt plötsligt släpper det och jag vill skratta och springa runt som en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in