2009-01-03, 00:00
Medlem
Jag vill att man ska kunna se om personen som skriver är tjej eller kille...varför finns inte denna funktion på fb?
2009-01-03, 00:04
Medlem
core_s avatar
Spelar det någon roll om du diskuterar med en tjej eller en kille då?
2009-01-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelV
Jag vill att man ska kunna se om personen som skriver är tjej eller kille...varför finns inte denna funktion på fb?

Därför att du ska läsa vad människan säger, du ska bilda din egna uppfattning så neutralt som möjligt. Tyvärr så finns det ett antal kretiner på FB som inte kan vara ärliga ifall det är en tjej som skriver som exempel, då skall det smöras och förhärligas.

Hur kan du inte fatta det själv, vill du veta du ska skicka PM till och knulla?
2009-01-03, 00:09
Medlem
ischs avatar
Citat:

För att FB inte är en community.
2009-01-03, 00:11
Moderator
blomvattnares avatar
Jag tycker att det skulle vara ganska bra om det kunde framgå av profilen. Man skulle kunna lägga till det som valfri information.

Ibland, i vissa diskussioner, kan det vara bra att veta om det är en tjej eller kille. Särskilt i relationsforumen.
2009-01-03, 00:13
Medlem
Truxas avatar
Citat:

Men tänk om det skulle vara en fikus som medvetet har kryssat i fel ruta bara för att han vill lura dig att skicka kukbilder då?
Tänk på det!
2009-01-03, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tycker att det skulle vara ganska bra om det kunde framgå av profilen. Man skulle kunna lägga till det som valfri information.

Ibland, i vissa diskussioner, kan det vara bra att veta om det är en tjej eller kille. Särskilt i relationsforumen.

Då brukar dom oftast säga något ifall det är relevant, men är du så selektiv att du måste veta könet för att lyssna på rådet/posten?
2009-01-03, 00:17
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Varför skulle det spela någon roll? Det intressanta är väl vad personen skriver och inte vilket kör h*n har. Eller jag vet, ore det inte bra om alla fick ha sin egna lilla sida där man skrev vem man är, lägger upp en bild och kanske skriver sin favoritfärg?
2009-01-03, 00:19
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Varför skulle det spela någon roll? Det intressanta är väl vad personen skriver och inte vilket kör h*n har. Eller jag vet, ore det inte bra om alla fick ha sin egna lilla sida där man skrev vem man är, lägger upp en bild och kanske skriver sin favoritfärg?

Glöm in en publik vännerlista, och varför inte en söt liten blogg till det hela?
2009-01-03, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Glöm in en publik vännerlista, och varför inte en söt liten blogg till det hela?

Sluta beskriv Laidback nu, människor kan ju få för sig att det är ett community.
2009-01-03, 00:22
Medlem
epost72s avatar
Lika lite som ålder kontrolleras på något sätt, lika lite kan könet och att det stämmer kontrolleras.

Det räcker ju med att man uppger något, jag har dock inget tips på hur en ev kontroll skulle gå till väga.
2009-01-03, 00:24
Medlem
Ozneks avatar
Klart det är nödvändigt att veta huruvida personen är kille eller tjej, speciellt i diskussioner gällande forum som relationer, samlevnad och sexualitet. Inte alltid så lätt att veta hur man ska besvara personens frågor om man inte vet könet...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in