2009-01-02, 23:48
Medlem
troböds avatar
Är det "Made in Scotland" som gäller eller outsourcar dom?
Citera
2009-01-03, 00:16
Medlem
DarkKnights avatar
skrev fel...
Senast redigerad av DarkKnight 2009-01-03 kl. 00:19.
Citera
2009-01-03, 00:18
Medlem
DarkKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Är det "Made in Scotland" som gäller eller outsourcar dom?

Made in Scotland. Både huvudkontoret och deras fabriker finns där och även i England, så det är inget som är outsourcat.
Citera
2009-01-03, 00:21
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Made in Scotland. Både huvudkontoret och deras fabriker finns där och även i England, så det är inget som är outsourcat.
Så trevligt! Tack för svar.
Citera
2009-01-03, 00:24
Medlem
-jOE!s avatar
Jag har en L&S piké, köpt på Ströms i Göteborg, den är enligt taggen tillverkad i Kina. Nu vet jag inte hur det ser ut med stickat, men det skulle förvåna mig om inte det är outsourcat till låglöneländer också...
Citera
2009-01-03, 00:48
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Jag har en L&S piké, köpt på Ströms i Göteborg, den är enligt taggen tillverkad i Kina. Nu vet jag inte hur det ser ut med stickat, men det skulle förvåna mig om inte det är outsourcat till låglöneländer också...
Det var det jag funderade över, men stickat är ju något av L&S signum och ligger i en högre prisklass än deras andra kläder. Vägrar lägga ~1700 spänn på en cardigan med ursprungsland Kina.
Citera
2009-01-03, 00:51
Medlem
smhi2s avatar
Mina tröjor från L&S är "Made in Hong Kong"
Citera
2009-01-03, 16:52
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Min oxå, inte nog med att L&S är ett så kallat fint märke, nu har tröjan även börjat noppra sig...jävla skit-saker.
Citera
2009-01-03, 17:26
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Det var det jag funderade över, men stickat är ju något av L&S signum och ligger i en högre prisklass än deras andra kläder. Vägrar lägga ~1700 spänn på en cardigan med ursprungsland Kina.
Det spelar väl ingen roll om den är gjort i Kina eller Skottland, det är väl ändå samma material?
Citera
2009-01-03, 23:51
Medlem
h8_religions avatar
Även om materialet är samma, är det ändå stor skillnad på hantverket, vilket är minst lika viktigt.

Se http://www.cashmeremadeinscotland.com/ för cashmerekläder stickat i Skottland. T.ex. http://www.johnstonscashmere.com/ som jag själv beställt en tröja ifrån (dock inte fått den än).

Sedan finns ju Alan Paine, som är betydligt vanligare i Sverige. Stickat i England, har jag för mig. En internet-outlet: http://www.ap-outlet.co.uk/.
Senast redigerad av h8_religion 2009-01-03 kl. 23:54.
Citera
2009-01-11, 02:34
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Min oxå, inte nog med att L&S är ett så kallat fint märke, nu har tröjan även börjat noppra sig...jävla skit-saker.

Verkar ha blivit mycket sämre de senaste åren. Min tjej har två cardigans; en som hon köpte second hand och en som köptes ny. Den nya har blivit noppig, tappat formen och blivit helt sladdrig i ärmarna medans den gamla fortfarande ser ny ut. Vet inte vad som hänt men trist är det i alla fall.
Citera
2009-01-12, 18:50
Medlem
Lord Ralphs avatar
Jag tycker att L&S har fina kläder, särskilt de stickade. Hoppas det inte går för långt med fjortisarna som använder Lyle & Scott, de får hålla sig till pikéerna som de redan har erövrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in