2009-01-02, 18:14
Medlem
Vad heter sjukdomen/syndromet som Lennie i Steinbecks Möss och människor lider av? Jättestor och jättestark som en grizzlybjörn, men ganska svag i sinnet.
Citera
2009-01-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hintertatze
Vad heter sjukdomen/syndromet som Lennie i Steinbecks Möss och människor lider av? Jättestor och jättestark som en grizzlybjörn, men ganska svag i sinnet.

Jag tror inte det behöver ha samband. Han är bara storvuxen och lider av ett intellektuellt funktionshinder. Mental retardation för er som inte är politiskt korrekta.
Citera
2009-01-02, 19:02
Medlem
Nej, men jag nämnde honom som ett exempel! Mig veterligen ska det finnas något slags ”syndrom” som ger mental retardation och abnorm styrkekraft. Lite utslätade/uttryckslösa ansiktsdrag också.
Citera
2009-01-02, 19:49
Medlem
SafleBouges avatar
Jag har också hört talas om det. Vet att det finns en tråd om en sådan kille här på forumet.
Citera
2009-01-02, 19:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noema
Jag tror inte det behöver ha samband. Han är bara storvuxen och lider av ett intellektuellt funktionshinder. Mental retardation för er som inte är politiskt korrekta.
Det är inte korrekt att det inte är politiskt korrekt. Det är en läkarterm.
Citera
2009-01-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det är inte korrekt att det inte är politiskt korrekt. Det är en läkarterm.

Ja, det är en medicinsk term, det har du rätt i. My bad. Men i vardagligt tal är intellektuellt funktionshinder den mer politiskt korrekta termen.
Citera
2009-01-03, 01:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hintertatze
Elefantis/elefantitis/elefantisis (osäker på stavningen)??
Citera
2009-01-03, 01:31
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Elefantis/elefantitis/elefantisis (osäker på stavningen)??

Det är väl när kroppsdelar blir onormalt stora? Inte är det väl en sjukdom som gör att man föds utvecklingsstörd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in