2009-01-02, 16:59
Medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon jättestor skillnad på Vista och XP i spelsynpunkt med denna prestandan..

AMD 3500+
2gb ram
Nvidia Geforce 6800

Som jag kan tillex, spela COD 4 med relativt bra grafik i Windows XP skulle detta gå ungefär lika bra med Vista? Tack på förhand!
Citera
2009-01-02, 17:12
Medlem
b3ij3rs avatar
Jag föredrar XP, mkt bättre att spela med tycker jag , spelar mkt cs så XP klart mkt bättre tycker jag , tror att det e en ren smaksak
Citera
2009-01-02, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNoiceR
Hej!

Jag undrar om det är någon jättestor skillnad på Vista och XP i spelsynpunkt med denna prestandan..

AMD 3500+
2gb ram
Nvidia Geforce 6800

Som jag kan tillex, spela COD 4 med relativt bra grafik i Windows XP skulle detta gå ungefär lika bra med Vista? Tack på förhand!

Många gamers föredrar ju XP framför Vista, just pga att XP de facto drar mindre systemresurser. Har man bara en modern dator så fungerar dock Vista lika bra som gaming-OS som XP.

Med tanke på att du endast har 2 Gb i RAM-minne så kanske det bästa alternativet för dig är att köra vidare på XP, trots att din dator garanterat klarar av att köra Vista.
Citera
2009-01-02, 18:27
Medlem
Skrivbordslampas avatar
XP är som sagt lite resurssnålare, alltid bra.
Dessutom är det ett måste om du vill kunna spela gamla godingar.
Finns väldigt många äldre titlar som krånglar eller funkar inte alls i Vista.
(behöver inte vara alltför antika, har för mig att även 'nya' spel som Prey har massa problem)

Vista har en fördel inom nya spel i och med directX 10 (xp klarar bara 9) som ger lite extra snajsig graffe.
Men med det kortet och 2 gig Ram är det ju ändå inte aktuellt att maxa inställningar, så då vet jag inte om man kan utnyttja detta i nån större utsträckning.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2009-01-02 kl. 18:35.
Citera
2009-01-02, 18:31
Bannlyst
Ang. gamers och XP vs Vista så är här en liten artikel i ämnet:

https://www.idg.se/17.108/2.1085/1.2...rs-ratar-vista

Rubriken talar sitt tydliga språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem