2009-01-02, 15:14
Medlem
simpens avatar
Hej har nyss tagit upp en Älgfile från frysen. Skulle vilja ha lite tips på såser tillbehör i grönsaksväg och vilken slags potatis ni skulle rekomendera.

Jag hade tänkt mig något som smörslungad bladspenat med panchetta en murkelsås samt potatiskaka, vad tror ni?.

// Simon
Citera
2009-01-02, 15:43
Medlem
Retro-Hasselbackspotatis,rönnbärsgele
Citera
2009-01-02, 15:46
Medlem
simpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Retro-Hasselbackspotatis,rönnbärsgele

Ja det är allt förbannat gott det.
Citera
2009-01-02, 17:29
Medlem
erlgs avatar
Potatiskaka låter helt ok och murkelsås eller vilken svampsås som helst är ett perfekt tillbehör. Vilket vin serverar du till? Spenat går inte helt bra ihop med finare viner även om det går att göra lite vinvänligare med lite lök eller vitlök. Samma sak gäller gelé - perfekt till köttbullar men en katastrof om du serverar ett rhonevin av bättre kvalitet.
Citera
2009-01-02, 20:36
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ska du grilla eller steka filén?
Citera
2009-01-02, 20:38
Medlem
simpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erlg
Potatiskaka låter helt ok och murkelsås eller vilken svampsås som helst är ett perfekt tillbehör. Vilket vin serverar du till? Spenat går inte helt bra ihop med finare viner även om det går att göra lite vinvänligare med lite lök eller vitlök. Samma sak gäller gelé - perfekt till köttbullar men en katastrof om du serverar ett rhonevin av bättre kvalitet.

Tack, vi drack ett Brolio vin, jag serverade till slut, Helstekt älgfile madeira sås västerbotten potatiskaka och glaserade baby morötter. Riktigt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in