Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-02, 13:57
Medlem
Jag är väldigt less på winamp och skulle vilja ha ett enkelt men bra program att spela musik i. Det som måste finnas är möjligheten att lägga in alla låtar i någon sorts 'biblotek' och programmet skall även inte vara krävande. Tips och idéer tas gärna emot. Tack på förhand.
Citera
2009-01-02, 13:58
Medlem
berntzies avatar
Jag kör själv foobar, googla efter foobar och det är första träffen du får upp som du ska gå in på.

Minns inte adressen i huvudet, va nått med foobar2000.com.

värt ett försök, fruktansvärt nöjd med det programmet, bra mycket snabbare än Winamp med!
Citera
2009-01-02, 14:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
Jag är väldigt less på winamp och skulle vilja ha ett enkelt men bra program att spela musik i. Det som måste finnas är möjligheten att lägga in alla låtar i någon sorts 'biblotek' och programmet skall även inte vara krävande. Tips och idéer tas gärna emot. Tack på förhand.

Songbird är en helt ok klient så jag tycker du kan testa.

http://getsongbird.com/

Eller Foobar2000 som är uppbyggd lite annorlunda men med många valmöjligheter.

http://www.foobar2000.org/
Citera
2009-01-02, 14:02
Medlem
Till winamp finns det ju en plugin som heter leos lyrics, där man kan få texter till låtar. FInns det någon möjlighet till detta på foobar eller songbirg?
Citera
2009-01-02, 14:03
Medlem
Conjackens avatar
Spotify finns alltid!
Citera
2009-01-02, 14:04
Medlem
ischs avatar
Citat:
Till winamp finns det ju en plugin som heter leos lyrics, där man kan få texter till låtar. FInns det någon möjlighet till detta på foobar eller songbirg?

Jag vet att det finns som plugin till songbird men jag utgår att det finns stöd för det även i foobar.
Citera
2009-01-02, 14:07
Medlem
foobar verkar ju okej, men det verkar inte gå att sortera låtar efter album och sådant.. :/ Testar songbird nu, återkommer..
Citera
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjacken
Spotify finns alltid!

Jag ser Spotify som ett komplement och inte alls det som TS efterfrågar. Dessutom så är deras bibliotek allt för snävt för att göra mig nöjd.
Citera
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag vet att det finns som plugin till songbird men jag utgår att det finns stöd för det även i foobar.

Jag letade efter nåt sånt till Foobar men hittade inget som funkar. Så om nån har ett förslag på nåt som funkar, posta gärna.
Citera
2009-01-02, 14:12
Medlem
Songbird är ju suveränt, precis som jag vill ha det. Väldigt enkelt att installera add-ons också. Tack så mycket för tipset!
Citera
2009-01-02, 14:16
Medlem
Kört med Foobar ett par år nu och det kan jag rekomendera!

Aldrig hört talas om Songbird innan så det ska jag slänga in nu när jag precis installerade om datorn..
Citera
2009-01-02, 14:17
Medlem
ischs avatar
Citat:
Songbird är ju suveränt, precis som jag vill ha det. Väldigt enkelt att installera add-ons också. Tack så mycket för tipset!

Kul att du gillar det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in