2009-02-28, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grissvans
Alltså man går ju inte bara ut och väntar på att frysa ihjäl

Gammalt inlägg:

Du går ut och super, vill du dö somnar du annars går du hem!

Om du inte vill ta livet av dig hela tiden, varför skall då då ta livet av dig?
Då måste du ju vilja leva när du inte får impulserna och då har du ju något att leva för eller?

Det har väl visserligen fungerat för många gamla alkisar, men personligen så skulle nog bara en riktigt snabb metod fungera för mig.

Varför vill jag dö? Knepig fråga det där. Skulle kunna skriva ner hela min livshistoria och så skulle jag kunna analysera hela historien. Men det är nog inte så värst många som är intresserade av det, plus bokstäverna skulle kunna ta slut.

Men kort och gott; jag hittar ingen mening med livet det... det finns ingen.
Alla människor jag brytt mig om har avlidit eller försvunnit. Ensamhet är bland det värsta som finns. Testa att vara ensam i några månader utan att ha någon att prata med, utan att ha någon som bryr sig om dig, endast sitta där i mörkret och låta dina innersta mörka tankar invadera ditt psyke tills du inte vet vem du är eller var du befinner dig. Överlever man ensamheten, så kommer ingenting ens komma i närheten av att skrämma dig igen.

Sen dess så har jag... velat dö, någonting försvann där i mörkret.. För oavsett hur livet efter döden ser ut, så kan det inte vara värre än det som är eller har varit. Det kan bara bli bättre.
Citera
2009-02-28, 21:39
Medlem
grissvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamerlane
Det har väl visserligen fungerat för många gamla alkisar, men personligen så skulle nog bara en riktigt snabb metod fungera för mig.

Varför vill jag dö? Knepig fråga det där. Skulle kunna skriva ner hela min livshistoria och så skulle jag kunna analysera hela historien. Men det är nog inte så värst många som är intresserade av det, plus bokstäverna skulle kunna ta slut.

Men kort och gott; jag hittar ingen mening med livet det... det finns ingen.
Alla människor jag brytt mig om har avlidit eller försvunnit. Ensamhet är bland det värsta som finns. Testa att vara ensam i några månader utan att ha någon att prata med, utan att ha någon som bryr sig om dig, endast sitta där i mörkret och låta dina innersta mörka tankar invadera ditt psyke tills du inte vet vem du är eller var du befinner dig. Överlever man ensamheten, så kommer ingenting ens komma i närheten av att skrämma dig igen.

Sen dess så har jag... velat dö, någonting försvann där i mörkret.. För oavsett hur livet efter döden ser ut, så kan det inte vara värre än det som är eller har varit. Det kan bara bli bättre.
Har du sökt psykhjälp? har du det(mycket och länge dessutom) och prövat alla andra vägar som kan tänkas förbättra ditt liv så kan jag mycket väl förstå att du vill dö.

F.ö har och är delvis i den situationen nu(ensamheten), men jag har vant mig.
När jag var yngre led jag jättemycket av min ensamhet men nu klarar jag mig helt själv om jag skulle behöva.
Men ifs kanske det inte är så alla människor vänjer sig.
Citera
2009-12-22, 21:54
Medlem
om det är livet du är trött på,så vrf inte hämnas?förverkliga allt som rör i ditt huvud, eller försök i allafal, innan du tar ditt liv.gör va fan DU VILL innan du tar ditt liv.va kommer du att förlora på?

men om du är så trött på livet att du inte ens orkar försöka så hittar du säkert nån med pistol som gärna skjuter dig i skallen smärtfritt,för alla dina pengar..eller låna från banken osv....

jag tänker åxå ibland på vem fan man e,vart man kommer ifrån,va händer när man dör, men sen tänker man åxå på att, det viktiga är jag finns och lever nu.

sen kan man åxå fråga sig, vem/vad ska man leva till för. JAG VET FAKTIST INTE,men av nån anledning så gör jag det,men däremot så mår jag inte dålig .

du har kommit till en punkt där du inte har något och förlora. så gör va fan du vill,skit i livet och ta det intepå seriöst.för det finns säkert saker som du forfarande vill göra.om nu det e inte finns...så respekterar jag ditt beslut.
Citera
2009-12-23, 12:23
Medlem
Ohrly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingerfucking
om det är livet du är trött på,så vrf inte hämnas?förverkliga allt som rör i ditt huvud, eller försök i allafal, innan du tar ditt liv.gör va fan DU VILL innan du tar ditt liv.va kommer du att förlora på?

men om du är så trött på livet att du inte ens orkar försöka så hittar du säkert nån med pistol som gärna skjuter dig i skallen smärtfritt,för alla dina pengar..eller låna från banken osv....

jag tänker åxå ibland på vem fan man e,vart man kommer ifrån,va händer när man dör, men sen tänker man åxå på att, det viktiga är jag finns och lever nu.

sen kan man åxå fråga sig, vem/vad ska man leva till för. JAG VET FAKTIST INTE,men av nån anledning så gör jag det,men däremot så mår jag inte dålig .

du har kommit till en punkt där du inte har något och förlora. så gör va fan du vill,skit i livet och ta det intepå seriöst.för det finns säkert saker som du forfarande vill göra.om nu det e inte finns...så respekterar jag ditt beslut.

Då tråden är 7månader gammal kan vi ju förutsätta att TS antingen är död eller lagt sina planer på is tillsvidare. Vart grävde du upp denna tråd någonstans?

Kan dock länka till www.fajaf.se till andra som letar efter "rätt dos och medicin för [att begå] självmord". Inte testat den själv () men de har en väldigt bra självmordsguide där, som bl.a rör olika doser av olika mediciner osv.
Citera
2009-12-23, 12:53
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohrly?
Då tråden är 7månader gammal kan vi ju förutsätta att TS antingen är död eller lagt sina planer på is tillsvidare. Vart grävde du upp denna tråd någonstans?

Kan dock länka till www.fajaf.se till andra som letar efter "rätt dos och medicin för [att begå] självmord". Inte testat den själv () men de har en väldigt bra självmordsguide där, som bl.a rör olika doser av olika mediciner osv.
Sju månader sedan tråden startades. Två månader sedan h*n var inloggad på Flashback. Så helt osannolikt att han lever/lagt sina planer på is är det nog inte.
Citera
2009-12-23, 13:33
Medlem
NormaJeans avatar
Man begår självmord.

Som jag har sagt förr, ta tåget! Garanterat att du inte känner något då det händer så fort, har funderat massor och dock det måste man ha en massa mod men nu handlar det om att sätta mål för en själv för att hålla en vid liv, t ex. en så enkel sak som att gå å handla...

Men har du absolut bestämt dig och är hundra på att ingen ska komma till skada och utesluter tåget så varför inte åka till Schweiz, betala 50 000 SEK, somna in, *du är död*?
Citera
2009-12-23, 13:37
Medlem
NormaJeans avatar
Men om det handlar om brusten kärlek eller dålig kontakt med vännen så kommer jag personligen med grannens shotgun och fixar det, rättspsyk eller röv- vaginalknull på kåken kvittar...
Citera
2009-12-23, 13:57
Medlem
Ohrly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Man begår självmord.

Som jag har sagt förr, ta tåget! Garanterat att du inte känner något då det händer så fort, har funderat massor och dock det måste man ha en massa mod men nu handlar det om att sätta mål för en själv för att hålla en vid liv, t ex. en så enkel sak som att gå å handla...

Men har du absolut bestämt dig och är hundra på att ingen ska komma till skada och utesluter tåget så varför inte åka till Schweiz, betala 50 000 SEK, somna in, *du är död*?

Krävs det inte både kroniska och smärtsamma sjukdomar för att detta ska funka? Riktigt så liberala är de väl inte i Schweiz att de alivar folk på beställning...
Citera
2009-12-23, 20:09
Medlem
För att vara on topic, kör på att injicera bensin, då ska du se att levern får känna att den lever. He-he. Och du har antagligen tid att känna att du ångrar dig.
Citera
2009-12-25, 03:25
Medlem
Sleazers avatar
40 mg theralen kommer du inte långt på förutom att du torde däcka och sova som en gris. jag vill inte vara som alla andra och säga att du itne ska ta självmord, vill så vill man. jag har själv försökt ett par gånger, inte med läkemedel då utan att skära upp armarna, det gick jävligt bra! sitter ju här nu.
finns det verkligen ingen utväg( då har det gått långt mannen((kvinnan))) så skulle JAG tagit en stor dos heroin IV samt någon benzo och eller nån barbiturat... det lär bli ganska säkert samt behagligt... men du, ta inte självmord, jag vet inte hur du mår eller vad du går igenom, men om och när man kommer ur skiten så är man allt fan glad över att man inte tog sitt liv.

att det verkar patetiskt att ta självmord kan disskuteras, jag är för i värsta fall.
sök upp en psykolog/psykiater.... det KAN ge resultat, fast det har du kanske gjort redan, då får du snacka rejält med dom om hur det är, lyssnar dom inte så byt läkare.... har du tur blir du inlagd( yeah jag skrev tur, har själv varit inlagd och det sög otroligt mycket, men jag lever fortfarande) och kan få den hjälp DU behöver...

jag ger dig bara råd som du antagligen har hört ett antal gånger, och jag kan inte bestämma över vad du gör, det kan enbart du göra.

jag hoppas att du inte kommer behöva göra något som kan visa sig vara ett otroligt stort misstag.

MVH Sleazer. må väl, kontakta mig om det är nåt vafan
Citera
2009-12-26, 18:58
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean

Som jag har sagt förr, ta tåget! Garanterat att du inte känner något då det händer så fort, har funderat massor och dock det måste man ha en massa mod

Men för helvete! Varför tänker inte självmördarna på de stackars lokförarana som blir ofrivilliga bödlar? Det är inte rätt mot dem att ställa sig framför tåget!

Och mod?? Den största svagheten som finns är att ta sitt eget liv. Det största modet och styrkan sitter i att orka leva det livet man fått, hur jävligt det än är.
Citera
2009-12-27, 14:39
Bannlyst
Hade vi inte haft så fega vapenlagar i Sverige hade det lättaste varit att skjuta sig. Man har varken rätt att försvara sig eller att ta livet av sig på ett effeltivt sätt i detta skitland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in