2009-01-01, 18:54
Medlem
flipper1446s avatar
Hej,

kan inte någon ansvarig fundera lite på om det inte vore bättre att ha likadana popdownrutor för varje sökning i subforumet som man har på huvudsökknappen i menyraden.
Det jag pratar om är följande:

Klickar man på Sök i "huvudmenyn" för FB så ploppar en liten ruta ut där man kan skriva sin sökterm och även välja om man vill söka i hela inläggen, eller bara i rubriker.
Det valet finns inte med om man vill söka i subforum, utan att gå in i Avancerad sökning.

Att söka i rubriker är något jag använder mycket frekvent då jag letar trådar om specifika ämnen. Om man t.ex. letar en tråd i Konspirationsforumet som handlar om Internet, så går det ju inte bara att söka på Internet i när man ploppar fram sökrutan för subforumet Konspirationsteorier, utan man måste gå in i Avancerad sökning, välja att man ska söka i endast rubriker och sedan leta fram det subforum som man vill söka i.

Oerhört mycket mer krångligt, och eftersom sökrutan med valet redan finns i systemet borde det vara en smal sak att kopiera den till subforumen.

Bifogar skärmdump för ytterligare tydlighet:

http://geting.se/viewimage.php?image=142189-forumsearch.png
http://geting.se/viewimage.php?image=142190-subforumsearch.png

Jag tror även att det skulle bli lättare att hitta det man söker om "Sök endast i rubriker" skulle vara förvalt. Man skulle få upp fler relevanta trådar eftersom ämnet handlar om det man söker på, inte för att någon nämnt det i förbiifarten 30 inlägg in i tråden, och dessutom kunde man göra så att om det inte hitta några matchande rubriker, då kan forumet söka automatiskt i hela inläggen (och även skriva ut det).

Förlåt för den lilla utsvängningen, men jag tycker att det är en bra idé.

/flipper1446

P.s. det skulle vara komiskt om det fanns en tråd om detta redan, och jag hänvisas till att söka I så fall kanske mod kan flytta inläget till rätt tråd för att på så sätt mildra förnedringen och krympandet av min FB-fallos. D.s.
Citera
2009-01-01, 18:56
Medlem
Bra idé
Citera
2009-01-01, 20:27
Medlem
Zwerchstands avatar
Har föreslagits tidigare i Outlaw. Häng på så kanske det plötsligt händer.
Citera
2009-01-01, 20:45
Medlem
flipper1446s avatar
Jag förstog nästan att detta är en fråga som ligger vissa moderatorer varmt om hjärtat eftersom det skulle underlätta ert arbete om vi användare hittade rätt trådar på ett enklare sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in