2009-01-01, 14:15
Medlem
purezones avatar
Evigt tacksam för hjälp och svar!

Tja, har redan postat en liknande tråd i drog forumet men tänkte höra med er också eftersom jag fortfarande lider utav besvären och söker efter hjälp.

För ca 1½ mån sedan använde jag mig utav nätdrogen mephedrone, 10 gram under en 2 veckors period. Sista dagen fick jag eksem på innelåren och en stark brännande kännsla på olika ställen på kroppen (starkast på hud, i och omkring magen). Fick åka ambulans pga att jag fick en panik attack. Läkaren gav mig kotison men de hjälpte inte utan fick åka hem igen efter att jag hade lungnat mig.

Dagarna gick och eksemen försvann men den brännande kännslan är fortfarande kvar, den kommer och går från dag till dag och ibland bara försvinner de för att de sedan kommer tillbaka igen. Smärtan varijerar ibland mer på något ställe och ibland mindre.

Är även väldigt kännslig på huden tex om ja kliar mig så gör de ont. Ibland är huden röd flammig där de bränner och ibland helt rött. Har även fått lite missfärgningar, små fläckar som har ljusare hud färg (ser nästan ut som hud som flagnar). Mina handflator är nästan städigt flammiga.

Känns och ser ut som en solbränna ungefär.

Har även ont i leder och muskler ibland.

Symtomer:
Brännande kännsla i huden.
överkännslig på huden.
lite miss färgningar på huden.
röd eller flammig på huden där de bränner.
alltid flammig i handflatorna samt undersidan på fingrarna.
ont i leder och muskler ibland.

Mephedrone
1-(4-metylfenyl)-2-metylaminopropan-1-on
C11H15N1O1
177,2 g/mol

Det har alltså gått 46 dagar sen sista intaget nu och lider fortfarande utav detta helvete:/.

Vet någon vad som händer med mig? Är det någon form utav kemisk brännskada eller hur man ska säga? Är det permanent? Vad tror ni?

Senast redigerad av purezone 2009-01-01 kl. 14:26.
Citera
2009-01-01, 14:44
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purezone

Tja, har redan postat en liknande tråd i drog forumet men tänkte höra med er också eftersom jag fortfarande lider utav besvären och söker efter hjälp.

För ca 1½ mån sedan använde jag mig utav nätdrogen mephedrone, 10 gram under en 2 veckors period. Sista dagen fick jag eksem på innelåren och en stark brännande kännsla på olika ställen på kroppen (starkast på hud, i och omkring magen). Fick åka ambulans pga att jag fick en panik attack. Läkaren gav mig kotison men de hjälpte inte utan fick åka hem igen efter att jag hade lungnat mig.

Dagarna gick och eksemen försvann men den brännande kännslan är fortfarande kvar, den kommer och går från dag till dag och ibland bara försvinner de för att de sedan kommer tillbaka igen. Smärtan varijerar ibland mer på något ställe och ibland mindre.

Är även väldigt kännslig på huden tex om ja kliar mig så gör de ont. Ibland är huden röd flammig där de bränner och ibland helt rött. Har även fått lite missfärgningar, små fläckar som har ljusare hud färg (ser nästan ut som hud som flagnar). Mina handflator är nästan städigt flammiga.

Känns och ser ut som en solbränna ungefär.

Har även ont i leder och muskler ibland.

Symtomer:
Brännande kännsla i huden.
överkännslig på huden.
lite miss färgningar på huden.
röd eller flammig på huden där de bränner.
alltid flammig i handflatorna samt undersidan på fingrarna.
ont i leder och muskler ibland.

Mephedrone
1-(4-metylfenyl)-2-metylaminopropan-1-on
C11H15N1O1
177,2 g/mol

Det har alltså gått 46 dagar sen sista intaget nu och lider fortfarande utav detta helvete:/.

Vet någon vad som händer med mig? Är det någon form utav kemisk brännskada eller hur man ska säga? Är det permanent? Vad tror ni?

Det här verkar oroa dig mycket så jag tycker du ska gå till läkare så fort du kan för diagnos och behandling.
Sen kan du ju få bekräftat att det verkligen beror på mephet också, kan ju vara något helt annat.
Citera
2009-01-01, 15:12
Medlem
purezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Det här verkar oroa dig mycket så jag tycker du ska gå till läkare så fort du kan för diagnos och behandling.
Sen kan du ju få bekräftat att det verkligen beror på mephet också, kan ju vara något helt annat.

mjo har bokat tid där. Förmodligen är det mephet eftersom de hände i samband med de racet. Kände ju att de bränndes lite dagen innan sista dagen me, men inget som störde mig. Blev ju bra mycke värre sista dagen efter nån bomb och några linor.
Citera
2009-01-01, 15:57
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Passar bättre i medicin än i K&P

/Mod
Citera
2009-01-02, 19:20
Medlem
purezones avatar
tror de var bättre på k&p, inte många här som verkar veta något om kemiska "skador"
Citera
2009-01-02, 19:49
Medlem
Heller78s avatar
Om du tillåter lite amatörmässighet kan jag försöka med några frågor och kommentarer.

Har du nån uppfattning om hur rent mephedronet var?
Har du eller har du haft allergiska problem?

Just mephedrone vet jag inte så mycket om. Har läst att det är modifierat methcathinone så jag antar att effekterna inte är allt för annorlunda. Det du beskriver verkar inte vara nåt som rapporterats i medicinsk litteratur (vad jag kan se) så därför undrar jag om det kan röra sig om en allergisk reaktion.

När du kommer tillbaka från vården måste du rapportera om vad det är. Vi får hoppas att det går över snart.
Citera
2009-01-02, 20:08
Medlem
purezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Om du tillåter lite amatörmässighet kan jag försöka med några frågor och kommentarer.

Har du nån uppfattning om hur rent mephedronet var?
Har du eller har du haft allergiska problem?

Just mephedrone vet jag inte så mycket om. Har läst att det är modifierat methcathinone så jag antar att effekterna inte är allt för annorlunda. Det du beskriver verkar inte vara nåt som rapporterats i medicinsk litteratur (vad jag kan se) så därför undrar jag om det kan röra sig om en allergisk reaktion.

När du kommer tillbaka från vården måste du rapportera om vad det är. Vi får hoppas att det går över snart.

tja,
Nja renheten kan man aldrig lita på när de gäller saker som skickas över internet så de vet jag faktiskt inte, men sidan hade bra ryckte:/
För 15 år sedan kunde jag inte äta färgämnen men de försvann, förutom det så har jag aldrig haft några allergier.

Men allergiska reaktioner försvinner väll ganska fort? Dessutom har jag tagit meph innan dessa 2 veckor utan problem.
Pluss att jag hade tagit 9Gram meph under 13 dagar innan jag fick åka till sjukan, hade de varit allergi hade de väll hänt nästan direckt eller?

Självklart ska jag rappotera hur de går och vad läkaren säger.

Mvh
Senast redigerad av purezone 2009-01-02 kl. 20:10.
Citera
2009-01-03, 02:46
Medlem
kramujanas avatar
vanliga bi effekter läst om det förut men klart att du ska till sjukhuset och få behandling inte kul med dom symptomena.
Citera
2009-01-08, 17:31
Medlem
purezones avatar
Bara lungt enligt läkaren! Alla symtomer har förvärrats genom psyket som en "nojja" trodde han, inget ovanligt.

Men för att vara på den säkra sidan tog jag 6 olika blodprover, får resultat på måndag.

Kortison salva har hjälpt fruktansvärt bra. Tog halva tuben på mina armarna 2 dagar i rad och det ända som är kvar är att jag har ont i lederna, röd färg på knäna och magen men det har också blivit bättre.

Läxan lärd och den kommer sitta i huvet på mig hela mitt liv. Dessa dagar har varit riktigt åt helvete både fysiskt och psykiskt. Nu är de så gott som över.

Aldrig med RC´s för mig! Har även trappat ner på allt annat som har hållt mig fast väldigt länge, kanske var någon mening med den här historien ändå!

Tackar till alla som kommit med förslag!!
Citera
2009-01-08, 17:43
Medlem
Heller78s avatar
Härligt, nu kan du vara hög på livet om man får skämta lite!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in