• 1
  • 2
2009-06-03, 13:10
Medlem
Märket är Verbatim, japp har testat båda sidorna. Jag vet inte hur gammal den är, men var på datorn kan man kolla ifall den kan bränna DVD eller inte? Den kan ju spela upp DVD-skivor med filmer på utan problem iaf!
Citera
2009-06-03, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Märket är Verbatim, japp har testat båda sidorna. Jag vet inte hur gammal den är, men var på datorn kan man kolla ifall den kan bränna DVD eller inte? Den kan ju spela upp DVD-skivor med filmer på utan problem iaf!
Äpplet>Om den här datorn>Mer Info
Kolla under skivbränning.
Förmodligen så har du bara en ComboDrive.
Citera
2009-06-07, 19:51
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Äpplet>Om den här datorn>Mer Info
Kolla under skivbränning.
Förmodligen så har du bara en ComboDrive.

Tjenare, har samma problem när jag skall bränna 360 spel, dock har bara provlemet uppståt när jag köpte nya skivor, men jag har inget som heter "combo drive" under skivbränning, är det skivornas fel då? orkar inte köpa nya för 300 kr o inte veta ifall de fungerar 100 %
Citera
2009-06-07, 23:36
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackh0e
Tjenare, har samma problem när jag skall bränna 360 spel, dock har bara provlemet uppståt när jag köpte nya skivor, men jag har inget som heter "combo drive" under skivbränning, är det skivornas fel då? orkar inte köpa nya för 300 kr o inte veta ifall de fungerar 100 %

vad är det för skivor?
spottar den ut skivorna direkt när du satt in dom eller efter du försöker att starta bränningen?
Citera
2009-06-08, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crackh0e
Antingen har du en ComboDrive eller en SuperDrive..
Combo bränner bara CD men läser DVD. Super bränner DVD.
Citera
2009-06-08, 15:34
Moderator
^Eazs avatar
Slog ihop trådar med samma fel.
/Mod
Citera
2009-06-09, 23:57
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Antingen har du en ComboDrive eller en SuperDrive..
Combo bränner bara CD men läser DVD. Super bränner DVD.

Har bränt innan med TDK skivor men då jag köpte nya fungerar det inte, det spottar ut den efter cirka 5 sek och säger att bränningen är klar... :S Hur vet jag vad jag har för brännare? för den kan ju inte ha ändrats..kanske ska testa o byta skivor, några rekomender bara? (gärna säga ifall de ska vara dvd+/-R med.
Citera
2009-06-10, 11:15
Medlem
gläfss avatar
Det var bara ganska nyligen som den vita Macbooken fick Superdrive. En åtta månader gammal eller äldre vit Macbook kan säkerligen inte bränna dvd:er, därför har den ingen nytta av att ha skivan kvar i.
Citera
2009-06-10, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Det var bara ganska nyligen som den vita Macbooken fick Superdrive. En åtta månader gammal eller äldre vit Macbook kan säkerligen inte bränna dvd:er, därför har den ingen nytta av att ha skivan kvar i.
Nä men nu dillar du lite.. Det har alltid funnits SuperDrive i den dyrare vita och den svarta Macbooken..
Citera
2009-06-10, 14:21
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Nä men nu dillar du lite.. Det har alltid funnits SuperDrive i den dyrare vita och den svarta Macbooken..
Mja, kanske i den dyrare vita, det har du eventuellt rätt i även om jag inte rakt av går med på att det ALLTID varit så. Men jag orkar inte engagera mig i frågan så... visst
Citera
2009-06-10, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Mja, kanske i den dyrare vita, det har du eventuellt rätt i även om jag inte rakt av går med på att det ALLTID varit så. Men jag orkar inte engagera mig i frågan så... visst
http://mactracker.dreamhosters.com/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in