2009-01-01, 01:36
Medlem
Knullkungens avatar
I samband med nyåret kom jag att tänka på följande. Borde inte FB ha en hälsningsavdelning där man kan önska andra användare God jul, gott nytt år, glad påsk, grattis på namnsdagen/födelsedagen etc? Även gratulationer vid mer sällan inträffande evenemang såsom bröllop, dop, nytt jobb examen etc. kunde uppmärksammas i denna del av FB. Givetvis skulle även mer tråkiga ämnen såsom krya på dig till sjuka medlemmar och beklagar sorgen till avlidna medlemmar/medlemmar vars nära anhöriga/vänner avlidit etc. också varit tillåtet där.

Vet att laidback finns men det är inte riktigt vad jag söker. Vore även kanon om det fanns en funktion så att om jag grattade exempelvis medlemmen A så får A ett automatiskt PM om att han har fått en hälsning.

Givetvis bör det hela modereras så att ingen grattar folk på skoj som råkat ut för personliga tragedier etc.

Även dagens ros/tistel borde få förekoma där, då dessa avdelningar i tidningar är väldigt PK och det är svårt att där få in mer kontroversiella ämnen såsom att ge dagens tistel till politikerna för massinvandringen.

Bra eller anus idé?
Citera
2009-01-01, 01:54
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Vet att laidback finns men det är inte riktigt vad jag söker.
Jo, det är precis vad du söker. Och där fanns det även en dagens rostråd, som numera är låst. Vill du gratta någon på dennes födelsedag, skriv det i någon av chattrådarna i Laidback, alternativt skicka ett PM. Sådana trådar saknar helt och hållet diskussionsunderlag och har enligt mig inte på forumet att göra överhuvudtaget.
Citera
2009-01-01, 02:08
Medlem
Rostmannens avatar
Kör på här.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=483547
Citera
2009-01-01, 09:08
Medlem
miklons avatar
Möjligen som underavdelning i Laidback, men inte som en "riktig" avdelning.
Citera
2009-01-01, 15:12
Medlem
Ful Fisks avatar
Vad är kunskaps/diskussionsvärdet i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in