2009-08-29, 12:50
  #1525
Medlem
Polisen befriade kidnappad kvinna

Citat:
Tre män greps på lördagsmorgonen i Bergsjön misstänkta för människorov. Samtidigt kunde polisen befria en kvinna i 40-årsåldern.
Polisen var vid halvfyra-tiden på Stjärnbildsgatan där en garagelänga med fyra bilar brunnit.
- När patrullen var på plats kontaktades vi av polisen i Malmö som lämnade uppgiften att ett fordon kunde vara på väg med en bortrövad kvinna, uppger Per Magnusson, inre befäl vid Kortedalapolisen.

Skånepolisen hade registreringsnumret på den misstänkta bilen, som dök upp på Stjärnbildsgatan där polis redan fanns på plats.
Tre män, i åldrar mellan 30 och 40 år, som fanns i bilen greps och är misstänkta för människorov.
- Kvinnan var inte bunden men tycks ha utsatts för någon form av tvång, säger Per Magnusson.

Inledande förhör med männen görs av Kortedalapolisen under lördagen. Fortsatt utredning kommer att göras av polisen i Malmö.

Något samband mellan branden och det misstänkta människorovet finns inte, enligt polisen.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=514093
2009-08-29, 16:25
  #1526
Medlem
Fängelse och utvisning för brutal våldtäkt

Citat:
18-årige Huguel Kitenge Bunka från Kongo misshandlade, hotade, våldtog eller försökte våldta två unga kvinnor i Stockholm. På fredagen dömde Solna tingsrätt honom till fängelse i två år och 9 månader samt utvisning med förbud att återvända till Sverige före 2024.
Läs mer och se bild på berikaren..........
http://frianyheter.wordpress.com/2009/08/29/fangelse-och-utvisning-for-brutal-valdtakt/
2009-08-29, 17:08
  #1527
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Alla "Rosengårdswannabees" i Gottsunda har kommmit fram och Uppsala börjar sälla sig till de andra förlorade städerna mer och mer. Det har brännts bilar var och varannan natt de senaste veckorna i Gottsunda och nu börjar de också gå till angrepp mot poliserna också. Då tycker vissa att polisen gick lite väl hårt fram bland ungdomarna enl UNT (Uppsala Nya Tidning).....


Du är verkligen efter . Det är inget rosengårdfenomen

Det här har hänt tidigare i Gottsunda samt flera förorter innan det ens existerade kravaller i Rosengård.
2009-08-29, 17:28
  #1528
Medlem
Lägenhetsbrand i Backa

Citat:
En lägenhet började brinna på Blendas gata i Backa på lördagseftermiddagen. En man har förts till sjukhus.
Larmet om branden kom strax innan klockan 14 på lördagen efter att någon känt röklukt i trapphuset. Det visade det sig att det brann i ett kök i en lägenhet på bottenvåningen.

Flera enheter från räddningstjänsten skickades till platsen och lägenheten evakuerades.

Branden är nu släckt och räddningstjänsten håller på att ventilera ur trapphus och lägenhet.

Lägenhetsinnehavaren har förts till Östra sjukhuset för kontroll.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=514116
2009-08-29, 17:39
  #1529
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senuoy
Du är verkligen efter . Det är inget rosengårdfenomen

Det här har hänt tidigare i Gottsunda samt flera förorter innan det ens existerade kravaller i Rosengård.

Bränna bilar har de hållit på med här ( Gottsunda ) rätt länge, men stenkastningen är väl ny.
2009-08-29, 17:43
  #1530
Medlem
Butiksanställd slagen och rånad i Eslöv

Citat:
En butik i Eslöv rånades under lördagsmorgonen i samband med att butiken öppnades. Rånarna ska ha hotat och slagit en butiksanställd.


Händelsen kom till polisens kännesdom strax för halv nio på morgonen. Då hade den anställde själv lyckats ta sig loss och larma, efter att ha bundits eller satts fast med bojor i butikens källarutrymme. Enligt polisen blev den anställde inte allvarligt skadad, men chockades av händelsen.

Gärningsmännen var maskerade med mopedhjälmar, men det är oklart om man har lämnat platsen på mopeder, eller om hjälmarna bara har varit en form av maskering, säger Cindy Schönström-Larsson, polisinformatör.

Rånarna fick med sig en okänd summa pengar.

Butiken som utsattes för rånet ligger på Sockenvägen i Eslöv.
Sydsvenskan
2009-08-29, 20:08
  #1531
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Här är en riktigt GODBIT från vårt grannland Danmark. Text på danska, men det klarar en normalbegåvad, så det skall inte vara några problem...

En familj från Libanon flyttar in i ett bostadsområde i lilla Helsingör på Själland. Situationen i grannskapet har nu eskalerat till den nivå att polisen råder de 23 familjer som redan bodde i området att stanna inomhus och hyresvärden erbjuder evakuering... Här ser vi tydligt vad som händer när civiliserade och konfliktovana människor från norra Europa möter hämningslösa blattar som lever ut sin aggresivitet helt utan gräns.

I stället på att förlita sig på att polis och rättsvårdande instanser skall lösa den här situationen, så vore en lämplig och förmodligen effektivare åtgärd att helt enkelt samla ihop ett dussin breda killar med bollträn och banka pisset ur arabjävlarna!
Varför går det inte att skriva ut detta? Får ut max 3 sidor som bara talar om början och inget mer? Nån som kan tipsa om en bättre webläsare än FF och IE som fixar detta?
Klicka gärna på länkarna i artikeln!

http://www.uriasposten.net/?p=7443
Varför går det inte att skriva ut detta mer än 3 sidor? Nån som kan tipsa om nån bättre webläsare än FF och IE som klarar av "frames" bättre än dessa?
2009-08-29, 21:01
  #1532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Här är en riktigt GODBIT från vårt grannland Danmark. Text på danska, men det klarar en normalbegåvad, så det skall inte vara några problem...

En familj från Libanon flyttar in i ett bostadsområde i lilla Helsingör på Själland. Situationen i grannskapet har nu eskalerat till den nivå att polisen råder de 23 familjer som redan bodde i området att stanna inomhus och hyresvärden erbjuder evakuering... Här ser vi tydligt vad som händer när civiliserade och konfliktovana människor från norra Europa möter hämningslösa blattar som lever ut sin aggresivitet helt utan gräns.

I stället på att förlita sig på att polis och rättsvårdande instanser skall lösa den här situationen, så vore en lämplig och förmodligen effektivare åtgärd att helt enkelt samla ihop ett dussin breda killar med bollträn och banka pisset ur arabjävlarna!

Klicka gärna på länkarna i artikeln!

http://www.uriasposten.net/?p=7443
Helt j...... sanslöst
Att göra ett gott intryck i det nya landet och på dom som försörjer en, det vill uppenbarligen inte detta patrask göra.
2009-08-29, 21:09
  #1533
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Här är en riktigt GODBIT från vårt grannland Danmark. Text på danska, men det klarar en normalbegåvad, så det skall inte vara några problem...

En familj från Libanon flyttar in i ett bostadsområde i lilla Helsingör på Själland. Situationen i grannskapet har nu eskalerat till den nivå att polisen råder de 23 familjer som redan bodde i området att stanna inomhus och hyresvärden erbjuder evakuering... Här ser vi tydligt vad som händer när civiliserade och konfliktovana människor från norra Europa möter hämningslösa blattar som lever ut sin aggresivitet helt utan gräns.

I stället på att förlita sig på att polis och rättsvårdande instanser skall lösa den här situationen, så vore en lämplig och förmodligen effektivare åtgärd att helt enkelt samla ihop ett dussin breda killar med bollträn och banka pisset ur arabjävlarna!

Klicka gärna på länkarna i artikeln!

http://www.uriasposten.net/?p=7443

Helt otroligt vad mycket elände en enda arabisk familj kan ställa till med i ett bostadsområde.

Sådana där borde utvisas omgående.
2009-08-29, 21:14
  #1534
Medlem
Flashen1961s avatar
Sorry om det finns här:

Citat:
Oroligt i natt igen i Göteborg

Också i går kväll och i natt var det
oroligt i flera stadsdelar i Göteborg.
Polisen rapporterar om flera anlagda
bränder och att föremål kastats mot
både räddningspersonal och bussar samt
spårvagnar.

Två brandmän skadades under utryck-
ning när deras brandbil träffades av
en stor sten som krossade framrutan.
En brandman fick splitter i ögat och
en annan skadades i en arm men ingen
av dem ska ha fått allvarliga skador.

Tidigt i morse började det också
brinna i en garagelänga med ett
15-tal portar i stadsdelen Bergsjön.

Citat:
Bilbränder och oro i Uppsala

För andra natten i rad var det i natt
oroligt i stadsdelen Gottsunda
i Uppsala.

Flera bilar sattes i brand, bland dem
en husbil.

Väktare som skickades till Gottsunda
centrum för att undersöka rapporter
om skadegörelse utsattes för
stenkastning.

Sent i går kväll omhändertogs sju
ungdomar för störande av ordning
efter ett större bråk i centrum men
de släpptes senare.

Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700

SD era bästa valarbetare jobbar idag trots att dom pga stupiditet inte förstår det! Kusingifte och hill billy har sitt pris!
2009-08-30, 01:00
  #1535
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Bränna bilar har de hållit på med här ( Gottsunda ) rätt länge, men stenkastningen är väl ny.


Nej , Stenkastning är inte ett nytt fenomen . Stenkastning fanns redan i förorterna i början av 90-talet. Fråga vilken thug snubbe som helst i Gottsunda eller andra förorter.

Det som är nytt är stenkastning mot brandkåren , Inget annat. Polisen har alltid varit blatteungdomarna måltavla
2009-08-30, 08:04
  #1536
Medlem
18-åring blev gängmisshandlad

Citat:
En 20-årig man greps på Kvarngatan i Bjuv under natten mot söndagen. Han är misstänkt för att ha misshandlat en två år yngre man.

Bjuv. Den utsatte 18-åringen blev misshandlad med sparkar och slag.
- Det var ett gäng som gav sig på honom, säger inre polisbefäl i Helsingborg.

Den utsatte lyckades sedan ta sig ur situationen utan allvarliga skador och polisen larmades.
- När en patrull kom kunde bara en misstänkt hittas, säger polisens inre befäl.

20-åringen greps på Kvarngatan vid midnatt. De övriga i gänget är fortfarande på fri fot.

HD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in