2008-12-31, 17:11
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Hej

Det känns alltid som min kropp går på högvarv, jag kan träna i flera timmar i streck och sen vara pigg efteråt ändå och är pigg hela kvällen. Sedan har jag svårt att somna på kvällen med hög puls som inte går ner utan man ligger och vrider på sig. Det tar väl ungefär en timma kanske innan jag somnar för att sedan vakna 2-5 gånger per natt.
På morgonen är jag helt slut fast med ändå ganska stark puls och det känns som hjärtat inte är utvilat. Har även börjat få ont på olika ställen i bröstet och magen. Känns som kroppen är helt utsliten.

Jag har prövat att meditera, avslappningsövningar, andningsövningar...etc
Men inget hjälper.
Däremot händer det fåtal gånger per år att jag plötsligt upptäcker att jag har en väldigt låg puls, kanske runt 50 slag per minut eller mindre. Då mår jag jättebra och är avslappnad. Detta händer bara på förmiddagen.

Är den någon som känner igen sig direkt?

Mina vanor:

*tränar 3-4 gånger i veckan
*Äter nyttigt och balanserat
*sover 8-10 timmar per natt
*mår allmänt bra

Var sjutton ligger problemet?????????????????????
Citera
2008-12-31, 17:28
Medlem
Khapis avatar
Att träna "flera timmar" är ganska mycket oavsett om du gör det 1 eller 7 gånger i veckan. Du är troligtvis övertränad.
Citera
2008-12-31, 21:08
Medlem
Snurrens avatar
Du borde låta kolla upp ämnesomsättningen.
Citera
2008-12-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Du borde låta kolla upp ämnesomsättningen.
Min första tanke var hypertyreos, men perioder med låg puls låter ju skumt...
Ändå värt att kolla upp TSH, T3/T4 och ev. antikroppar för graves sjukdom i min amatörmässiga opinion.
Citera
2009-01-01, 18:58
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Har fått betablockerare utskrivet och dessa hjälper något extremt. Men jag vill inte käka det hela livet. Har hört att dessa påverkar levern och hormonsystemet negativt. Stämmer det?

Jag har förövrigt tagit runt 8 blodprov och alla värden var bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in