Har testat tre olika metoder, och kommer en bit på väg, men sedan finns inte de alternativen att välja som står. Jag har XP PRO. Jag är datoradministratör.
Första:
"Starta registereditorn (Start - Kör - regedit och sedan Ok) och klicka dig fram till
- Jag kommer till Explorer, HideDesktopIcons finns inte.
Andra:
"1. Öppna Regedit genom att trycka Start >> Kör >> skriv in "regedit" >> enter eller OK
2. Leta dig fram till till följande nyckel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\ExplorerDesktop\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}
3. Ta bort {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}. Om du vill kan du exportera nyckeln innan du tar bort den, för att vara på säkra sidan och kunna återställa den"
Jag kommer till Currentversion, Explorerdesktop finns inte.
Tredje:
"Öppna Kör
Skriv: GPEDIT.MSC
Leta upp: Använderkonfiguration ->
Administrativa mallar ->
Skrivbord
Aktivera --> "Ta bort ikonen Papperskorgen från skrivbordet""
Jag kommer till administrativa mallar, skrivbord finns inte. Det enda som står är: Windows-komponenter och Windows components.
Vad fan är det som är fel? Någon som har ännu fler förslag på hur man gör, eller vet vad problemet är?
Ja, faktiskt :P Vad ska jag göra sen? Går ju inte att deleta papperskorgen... Nu har allt varit annorlunda på min dator, och när jag gör som du sa kommer jag in i en meny, men nåt med att ta bort papperskorg finns inte...