2008-12-30, 23:27
Medlem
Varför är män så mycket kåtare än kvinnor? Man får alltid höra folk säga motsattsen, att kvinnorna minsan är precis lika kåta osv. Men jag har tänkt på detta ibland. Som man kan det vara rätt jobbigt att skaffa sig ett lätt ragg. Skulle man vara kvinna så skulle man ju inte ens behöva anstränga sig. Även om man så är ful och fet osv. Det är bara logga in på närmsta chatt och säga att man är kåt och vill knulla så lär man få 50 svar direkt från män som vill ha ett knull. Samma sak skulle aldrig funka som kille.

Varför är det så här? Är det biologiskt, eller är det historiskt? Att kvinnor och män glidit in i varsin roll igenom år tusenderna där det är männen som jagar efter kvinnor?

Ibland önskar man nästan man var tjej för man vet som kille hur jävla enkelt det skulle vara att få knulla varenda dag..

Det är ju tom 10 gånger lättare att som kille skaffa sig ett killknull om man nu skulle villja ha det. Synd alltså!
Citera
2008-12-30, 23:34
Medlem
Trollunges avatar
Ja visst är det trist, tänk om det vore tvärtom..

Jag har faktiskt haft det stora nöjet att haft en sambo som varit precis lika sexintresserad som mig. Bästa sexet jag haft i hela mitt liv. Inga begränsningar alls, då menar jag verkligen inga!
Men sånna tjejer är väldigt få.

Jag tror det är genetiskt. Vi har en kåt-gen mer än dom
Citera
2008-12-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Varför är män så mycket kåtare än kvinnor? Man får alltid höra folk säga motsattsen, att kvinnorna minsan är precis lika kåta osv. Men jag har tänkt på detta ibland. Som man kan det vara rätt jobbigt att skaffa sig ett lätt ragg. Skulle man vara kvinna så skulle man ju inte ens behöva anstränga sig. Även om man så är ful och fet osv. Det är bara logga in på närmsta chatt och säga att man är kåt och vill knulla så lär man få 50 svar direkt från män som vill ha ett knull. Samma sak skulle aldrig funka som kille.

Varför är det så här? Är det biologiskt, eller är det historiskt? Att kvinnor och män glidit in i varsin roll igenom år tusenderna där det är männen som jagar efter kvinnor?

Ibland önskar man nästan man var tjej för man vet som kille hur jävla enkelt det skulle vara att få knulla varenda dag..

Det är ju tom 10 gånger lättare att som kille skaffa sig ett killknull om man nu skulle villja ha det. Synd alltså!

Biologi i kombination med historisk utveckling.
Men du har fel. I ett förhållande så är brudarna ofta minst lika kåta som killarna. Det brukar dock vara vi män som inte kan hålla uppe intensiteten och definitivt inte kvaliteten och det kan ju vara negativt för kvinnans lust. Snabbisar är inte lika populära bland kvinnar om det enbart är det som bjuds. Vi män brukar vara nöjda oss med en tömning och minsta möjliga jobb.
Citera
2008-12-31, 00:09
Medlem
Cynikers avatar
Du har fel. Kvinnor är såklart lika kåta som män och har inte alls jättelätt för att hitta ragg alla gånger, vilket du tycks tro.

Anledningen till att män i högre utsträckning är aktiva på "knullkontakt-sajter" tror jag beror på att män inte har samma sociala spärrar som kvinnor. En genomsnittlig kvinna skulle förmodligen känna sej smutsig och värdelös om hon la upp en sex-annons på nätet. En sexuellt frustrerad man skulle det inte.
Citera
2008-12-31, 00:12
Medlem
laymedowns avatar
Ja, som den kvinna jag är själv så kan jag ju LUGNT säga att jag absolut ligger i samma nivå som män när det kommer till kåthet

Men om man ser det såhär, en kille som står för sin kåthet och ligger runt bryr man sig inte om, man tänker inte på det. Vilket jag tycker är bra, för det är väl inget fel med det egentligen så länge man behandlar den man knullar med med respekt, inte smittar nån med könssjukdom osv.

Men när det kommer till kvinnor så ska det vara ett sånt jävla hysch-hysch om vi knullar för annars kan vi få ett slamprykte och det vill man inte. Det är fortfarande lite tabu med kvinnors sexualitet. Vi ÄR säkert lika kåta, men kan inte stå för det på samma sätt.
Citera
2008-12-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laymedown
Ja, som den kvinna jag är själv så kan jag ju LUGNT säga att jag absolut ligger i samma nivå som män när det kommer till kåthet

Men om man ser det såhär, en kille som står för sin kåthet och ligger runt bryr man sig inte om, man tänker inte på det. Vilket jag tycker är bra, för det är väl inget fel med det egentligen så länge man behandlar den man knullar med med respekt, inte smittar nån med könssjukdom osv.

Men när det kommer till kvinnor så ska det vara ett sånt jävla hysch-hysch om vi knullar för annars kan vi få ett slamprykte och det vill man inte. Det är fortfarande lite tabu med kvinnors sexualitet. Vi ÄR säkert lika kåta, men kan inte stå för det på samma sätt.

Så det ni brudar säger är att det är vi killars fel att vi inte får doppa snoppen när vi vill? Om vi inte skulle kräva att alla tjejer va så pryda så skulle vi få banga dom när som helst?.. typ bara gå in på en chatt eller kk sida o skriva "hej några kåta brudar här ikväll..?" o få 50 bankkåta bruttor på ballen direkt..?
Citera
2008-12-31, 01:22
Medlem
Dom är precis lika kåta som killar men personligen så tror jag dom tröttnar efter 1-2mån när killen aldrig får henne att komma, aldrig gör något för henne i sängen osv men ändå vill att hon ska "ta den i 2an", ta sarren i munnen/ansiktet/wherever osv osv.

Men visst i vissa fall så finns det säkert tjejer som är mindre sexintresserade än killen men generellt sett så är det nog jämlikt.

Många killar som verkar gilla att få men verkar desto tråkigare att ge och såklart tjejerna tröttnar på det.
Personligen så tycker jag det är roligare att ge än att få

Att tjejer är svårare att få i säng är förmodligen föratt dom är less på att ligga med nån tafatt jävel som inte kan prestera för fem öre medans en kille är nöjd sålänge han får komma till.
Citera
2008-12-31, 01:30
Moderator
Nospheratus avatar
Nej nej, här kommer den absoluta sanningen som jag själv har kommit fram till...

Kåtheten hos män är till största delen biologisk. De förhistoriska människorna hade svårt att över huvudtaget överleva vardagen. Brist på mat, husrum och överhängande attacker av mamuttar gjorde tillvaron minst sagt livsfarlig. De förhistoriska män som var kåtast av alla fick fler avkommor än de män som hellre satt under sin ek och luktade på blommor när ett naket fruntimmer passerade. De kåtaste männen var alltså de som spred sina arvsanlag med störst framgång. Den moderna människan är alltså frukten av de allra kåtaste förfäderna.

Kvinnan då? Kvinnor behövde inte vara kåta i samma utsträckning för att föra sina gener vidare. De blev ju hemsläpade i håret i av de kåta männen så fort de stack näsan utanför grottan ändå. De stora starka männen var ju fysiskt kapabla att på egen hand döda en björn eller två om de blev hungriga, vilket inte de näpna kvinnorna fixade. Så i praktiken var de förhistoriska kvinnorna i själva verket beroende av att någon man släpade hem dem till sin grotta, matade dem och beskyddade dem från mammutattacker.

Eftersom fähundarna till män helt plötsligt kunde få för sig att byta ut sin kvinna till höger och vänster gällde det att låta sig bli hemsläppad av rätt sorts man. En man som stannade hos dem, en man som kunde försörja både kvinnan och framtida barn med mat och beskydd. Hur får man en man att stanna och vara trogen? Jo, man måste leta upp en man som verkligen var kär i en. En man som älskade en över allt annat och aldrig i livet skulle få för sig att slänga ut en till mammutarna. De kvinnor som lyckades hitta kärleksfulla (och kåta) män överlevde i högre grad, och lyckades sprida sina gener mer framgångsrikt än de kvinnor som valde en empatilös grottman som mest brydde sig om sin egen pilbåge.

Arvet är då att dagens män är kåta mest hela tiden. Kvinnor är genetiskt betingade att leta upp "den rätte" i hennes liv.

Japp, så är det. Så det så!
Citera
2008-12-31, 01:55
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laymedown

När det gäller kåthet så spelar du inte ens i samma liga som mig.. inte ens samma sport! Min kåthet är inte att leka med
Citera
2008-12-31, 02:00
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
du tror inte du förläst dig på grottbjörnens folk eller......
Faktiskt, har jag aldrig läst boken. Vad jag har hört är den någon sorts tantsnusk. Jag misstänker i och för sig att den därför handlar en hel del om grottmän som släpar hem kvinnor i håret, men jag kan inte tänka mig att den belyser den biologiska vetanskapen på samma sätt som jag nu lyckats med.

Nej, detta är äkta vetenskap och numera etablerad sanning i och med att jag publicerat detta forskningsresultat på FB. Så klart det ligger till på det här sättet, vi män är avkommor till de allra kåtaste förfäderna.
Citera
2008-12-31, 02:01
Medlem
Jag tror detta fenomen är nödvändigt för mänskligheten. Killar som inte får knulla försöker hävda sig i något och bli bra på något och därigenom attrahera kvinnor. Vissa killar ser jävligt bra ut, får knulla, blir nöjda och glada och tar ett lagerjobb skaffar radhus och tar det chill.

Killar som inte är lika snygga försöker skaffa ett bra jobb eller nå framgång på något annat sätt.

Detta är grovt förenklat men jag tror det gäller för ganska många.
Citera
2008-12-31, 02:02
Medlem
jag kan då inte påstå att jag som kille skulle vara mer styv i korven än min dam är våt i skrevet.. en mysig stund på morgonen innan jobbet och en mysig stund på kvällen är mer regel än undantag och båda är benägna att komma under samtliga mysstunder mer eller mindre... och det är trevlig.. effektiv "knulltid" är oftast en timme, vilket behövs för att båda parter skall komma.. kan inte påstå att en snabbis är särskillt skön, det är lite obekvämt och känslolöst gnidande, en tömning och sedan funderar man på vad man gjort...

att man som kille har svårt att tillfredsställa tjejen beror nog till stor del i brist på kommunikation, tålamod och trygghet, iaf är det uppfattningen jag har fått och i ett fall även fått utryckt i ord... inte konstigare än för oss killar.. jag har själv väldigt svårt att komma vid första sexuella kontakterna med andra människor om jag ens kommer öht..

känner ni eran partner är det inte så svårt att tillfredsställa denne sålänge man kommunicerar, har tålamod och är trygg i sin relation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in