Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-29, 23:15
Bannlyst
Det är jobbigt att höra datorn börja tugga efter ett tag om jag inte är vid den. Jag kanske ligger och vilar, och då börjar man höra den börja tugga...

Går det att stänga av den?
Citera
2008-12-29, 23:30
Medlem
lassess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Det är jobbigt att höra datorn börja tugga efter ett tag om jag inte är vid den. Jag kanske ligger och vilar, och då börjar man höra den börja tugga...

Går det att stänga av den?

Javisst. Program>Tillbehör>Systemverktyg>Diskdefragmenterar en och bocka av rutan "Kör efter schema" Klart!
Citera
2008-12-29, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasses
Javisst. Program>Tillbehör>Systemverktyg>Diskdefragmenterar en och bocka av rutan "Kör efter schema" Klart!

Den var inställd på att börja köra 01.00, på onsdagar. Men datorn börjar ju tugga när jag inte har varit vid den efter ett tag. Det kanske är den där indexeringen som körs då istället? Det kanske inte är defraggen trots allt...

Vi får se, jag testar som du sa.
Citera
2008-12-29, 23:46
Medlem
lassess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Den var inställd på att börja köra 01.00, på onsdagar. Men datorn börjar ju tugga när jag inte har varit vid den efter ett tag. Det kanske är den där indexeringen som körs då istället? Det kanske inte är defraggen trots allt...

Vi får se, jag testar som du sa.

Jo, min dator är ställd exakt som din men, bockar du av schemarutan har jag för mej att defraggen startar så fort du öppnar programmet. Kan ju va bra i ditt fall då bestämmer du ju själv när du vill defragga
Citera
2008-12-29, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasses
Jo, min dator är ställd exakt som din men, bockar du av schemarutan har jag för mej att defraggen startar så fort du öppnar programmet. Kan ju va bra i ditt fall då bestämmer du ju själv när du vill defragga

Okej, tack iaf. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in