2008-12-29, 15:13
Medlem
Drapåtrissors avatar
Bara här kommer synpunkter och ej PK diskussioner att fortsätta att reta gallfeber på etablisemanget hur mycket dom än vill låtsas som att FB inte ens existerar. Med 267000 medlemar och ca 20000 aktiva användare i genomsnitt tror jag att dom inte kan bara blunda för vad som framförs här? Dessutom växer forumet ständigt. Säkert är många politiker och journalister reggade här och följer noga med vad sk vanligt folk egentligen tycker i viktiga sakfrågor. Någon annan som tror att FB spelar en roll i hur politiken utvecklas i längden? Eller är det bara ett gnällforum som ingen tar på allvar?
Citera
2008-12-29, 17:18
Medlem
Tjennstroums avatar
Vad gäller brott och skvaller tror jag att Flashback har ett enormt inflytande. Nästan alla stora brottsmål den senaste tiden som behandlats här har fört med sig konsekvenser i det verkliga livet. Och kvällspressen bevakar skvalleravdelningen dag och natt i brist på, ja något. I övrigt mycket gnällforum skulle jag säga.
Citera
2008-12-29, 18:03
Medlem
Misters avatar
Politikerna och journalisterna önskar säkert att du fortsätter diskussionen där vi andra redan har påbörjat den.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=808570

Av olika anledningar så behöver de än så länge inte bry sig så mycket om vad som skrivs här. "Vanligt folk" jojo.
Citera
2008-12-29, 18:21
Medlem
Grejjen är att det finns ännu fler o-reggade som bara läser vet en hel del, sen när man hör utomhus hur folk kommer från flashback är det ju ännu mer uppenbart hur jävla mycket folk som hänger här egentligen, spec om man träffar unga rökare och man hör att deras åsikter är som saxade härifrån, det är faktigst rätt kul att se att FB har växt till sig.

Främst ser man väl mycket att folk hänger här är från humorforumen, etc någon snackar om något roligt klipp dom sett eller liknande och säger något en användare skrivit här och man frågar "Du såg det på flashback?" så kommer det alltid fram förr eller senare...

Menar inte heller att flashback är "först" med allt, men mycket av svenska internet humor brukar ju oftast mynnas här faktigst.
Citera
2008-12-29, 23:01
Medlem
StefanHeterJags avatar
Flashback är som vodka.

Vissa droger accepterar staten för att vi inte ska bli helt omöjliga att styra.

Typ kaffe, tobak och alkohol. Så länge vi får våra helger med alkohol, får bestämma själva om vi vill röka eller inte, upphöjer kaffe som viktigt på arbetsplatserna så är staten nöjd, då arbetar vi.

Staten gillar flashback för flashback är som vodka. Vi kan snacka hur mycket vi vill, vi kan gnälla och tycka. Men i slutändan så går vi till jobbet ändå. Så för statens del så är det bara pluspoäng hittils. Flashback är ett smörjmedel som ger folk möjlighet att gnälla och sen fortsätta med det de gjorde innan.

Så länge vi arbetar finns det ingenting att vara orolig över. När någonting händer på flashback som får folk att sluta arbeta..

Då pratar vi om något revolutionerande.

Så något inflytande vill jag inte påstå att det finns, visst "vi" avslöjar namn på brottslingar innan tidningarna gör det, men det är inget jag skulle vilja kalla för "inflytande" eftersom var och en redan har rättigheten att knalla till domstolarna och ta reda på det själv genom våra demokratiska regler vi har i landet.

Med det sagt. Flashback är ett djävligt bra forum. Bredden på forumet tycker jag är det som är mest viktigt. Jag kan gå in i alternativa sexualiteter, drogforum, psykforum, matlagning och programmering utan att behöva tillhöra de grupperna personligt. Jag är medlem på Flashback och har tillgång till allt bara genom det. Det ger mig merinformation som jag inte skulle fått om jag bara anslutit mig till forum som enbart var intresserade av just mitt specialintresse, t.ex. "programmering"..

Jag hade aldrig läst om hur man kan (sne)trippa på muskotnöt, eller en annan medlems skattjakt efter farsans skatt, böglyft och många andra klassiker om det inte vore för bredden.

Så, well.. Visst har FB inflytande, men inte inom media och politik utan hos var och en av alla besökare av siten. Och i och med det så spiller det kanske över både medialt och politiskt, eftersom media och politik ÄR ju VI. Så i slutändan kanske det ändå är så att vi påverkar lite. Men i så fall är det den påverkan vi själva gör i vårt dagliga liv utifrån vad vi läst här.

My 5 cents...
Citera
2008-12-30, 00:37
Medlem
PreDampors avatar
Vänstern kontrollerade offentlig media byggd på 70-tals ideologi. Den kontrollen minskade på slutet av 90-talet då internet kom.

2008 är kontrollen död.

2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in