Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-12-29, 14:28
Medlem
Tjena moss..

Det är så här att jag har använt vista nu sen realeasen, jag har orginal versionen alltså inge pirat.

Nu till problemet.

Ofta ( varje gång jag sitter vid datorn ) så buggar sig allt, och jag kan tex inte klicka på länkar utan måste copy+paste... Jag kan inte klicka på ikoner, eller jo jag kan klicka på dom.. men inget händer.. utan måste antingen vänta ut detta väldigt konstiga problem eller starta om datorn..

Ytterst tacksam om något vet vad problem är!
Citera
2008-12-29, 14:42
Medlem
Happymanwithcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipexxx
Tjena moss..

Det är så här att jag har använt vista nu sen realeasen, jag har orginal versionen alltså inge pirat.

Nu till problemet.

Ofta ( varje gång jag sitter vid datorn ) så buggar sig allt, och jag kan tex inte klicka på länkar utan måste copy+paste... Jag kan inte klicka på ikoner, eller jo jag kan klicka på dom.. men inget händer.. utan måste antingen vänta ut detta väldigt konstiga problem eller starta om datorn..

Har liknande problem själv, grymt irriterande att kopiera text.
Citera
2008-12-29, 14:49
Medlem
ja! Har letat extremt mycket efter en lösning, men det går inte att hitta
Citera
2008-12-29, 14:51
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
ja! Har letat extremt mycket efter en lösning, men det går inte att hitta
Jo det går att fixa era problem: Byt till Win XP
Citera
2008-12-29, 15:31
Medlem
Hehe, så lågt tänker jag inte sjunka
Citera
2008-12-29, 15:43
Medlem
lycklig_mans avatar
Har också samma problem men inte hittat någon lösning
Citera
2008-12-29, 17:28
Medlem
Bump!

I know someone lays on the golden egg
Citera
2008-12-29, 17:38
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Bump!

I know someone lays on the golden egg
Ja, byt till XP. XP är stabilt och bra medans Vista inte fungerar ett skit. Min sambo har en bärbar med Vista installerat, hon vägrar att lägga in XP fast hon har så jävla mycket strul med Vista, hon sitter i stort sett ca 85 % och felsöker varför datorn inte funkar pga Vista. Vista säger hela tiden att det är fel drivrutiner fast vi har lagt in rätt drivisar, Vistäplockar bort sina egna grafikdrivrutiner som var förinstallerade på datorn när hon köpte den, Vista tappar bort ljudkortet stup i kvarten.

Så summan av kardemumman är: Vista är det största misstag som Microsoft lyckats framställa.
Jag kommer aldrig att stoppa in Vista i någon av mina burkar...
Citera
2008-12-29, 17:41
Medlem
ok jag ger XP en chans... surfar efter torrents nu
Citera
2008-12-29, 17:41
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Måste bara flika in, även om det är OT.

Jag har haft Vista i lite över en månad nu och allt har funkat perfekt. Har inte varit några som helst fel överhuvudtaget. Allt glider på galant!

/Bubba
Citera
2008-12-29, 18:19
Medlem
Citat:
Tjena moss..

Nu till problemet.

Jag har haft vista i ca 1 månad nu, och allt fungerar fint!
Har du installerat SP1? Det kanske kan lösa något.
Citera
2008-12-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ford Prefect
Jag har haft vista i ca 1 månad nu, och allt fungerar fint!
Har du installerat SP1? Det kanske kan lösa något.

Jag har kört Vista sen SP1 kom nu, och maken till stabilt OS finns inte. Den bärbara startar jag bara om när nån uppdatering kräver det, annars rullar den bara på. Ingen av mina datorer med Vista har någonsin hängt sig. Grymt bra OS det är Vista, allt bara fungerar nu. Annat var det innan SP1, då fullkomligt hatade jag Vista, allt krånglade, men jag gav det en chans till när SP1 kom. Nu kan jag aldrig tänka mig att gå tillbaka till XP. Jag fattar inte varför så många klagar, hur bär dom sig åt?

Jag undrar om inte en stor del av dom som har problem kör utan SP1 möjligen?

Nu väntar jag bara på Windows 7, kör betan på en partition, och den är allt som saknas i Vista, förbättrat gränssnitt, och framförallt så verkar den vara riktigt snabb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in