2008-12-29, 13:17
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Kan det finnas ett värde i att kunna se vilket datum en tråd skapades? En liten notering bredvid trådnamnet bara.

Själv har jag reflekterat över det ett tag och jag kan ge ett par exempel på när det skulle kunna vara bra.
- I Veckans Brott såg jag idag en tråd om att någon blivit skjuten i Mariestad. Då jag har vissa kopplingar till den staden blev jag såklart nyfiken men det visade sig att tråden var skapad 20e juli och alltså inte riktigt aktuell.
- I Relationer/Samlevnad och Erotik/ Sexualitet skapas många trådar på samma tema och med liknande rubriker. Med en datummärkning ser man lätt om det är en ny tråd eller en gammal man sannolikt redan tittat på.
- Det blir också en automatisk indikation på att ett ämne är intressant om man ser en tråd som på väldigt kort tid fått många svar.
- Jag tror att skollovslediga ungar skulle göra färre tre-år-gamla-trådar-bump om man lätt ser när tråden skapades. Det skulle kanske också förhindra att folk börjar svara i trådar som startades för lång tid sedan och där problemet ibland redan är löst.

Det är ju ingen stor grej egentligen men om man spenderar någon timme på FB varje dag så klickar man till slut på många trådar man redan läst, i alla fall gör jag det. Vad tror ni?
Citera
2008-12-29, 13:20
Medlem
Oddballs avatar
Du menar alltså inte tidpunkten som visas ovanför användarnamnet?
Citera
2008-12-29, 13:24
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Du menar alltså inte tidpunkten som visas ovanför användarnamnet?

Han menar nog att man ska kunna se tiden när tråden skapades innan han klickar på tråden och läser första inlägget.
Citera
2008-12-29, 13:38
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Han menar nog att man ska kunna se tiden när tråden skapades innan han klickar på tråden och läser första inlägget.

Jag menar att jag vill kunna se datumet när tråden skapades utan att behöva klicka på tråden. Klockslag känns overkill..och jag är en hon..
Citera
2008-12-29, 14:44
Medlem
ABBORREs avatar
De e ju så Jättejobbigt att klicka på tråden, tar ju nästan 1 sekund
Citera
2008-12-29, 14:54
Medlem
Zwerchstands avatar
Jag har länge velat kunna sortera trådar efter tid för TS och håller med dennæ. Det är ingen särskild vits med tidsangivelsen oïntegrerad.
Citera
2008-12-29, 15:08
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Jag har länge velat kunna sortera trådar efter tid för TS och håller med dennæ. Det är ingen särskild vits med tidsangivelsen oïntegrerad.
Om du skulle sorterat trådar efter när det skapats så hade du ju aldrig fått upp lite äldre bumpade trådar. Men det är klart man kan växla mellan de olika sorteringsalternativen.

Jag tycker det låter som en bra idé ändock ej livsnödvändigt. Hade nog inte ägnat någon större uppmärksamhet åt datumstämpeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in