2008-12-29, 10:33
Medlem
sasos avatar
Hej alla fb:are
Behöver lite hjälp för att planera framtiden
Är en 24årig kille som jobbar heltid på ett lager men igentligen har jag kandidatexamen i ekonomi.
Funderar börja plugga igen snart men vet inte vad och var jag ska plugga
Har fortfarande brinnande intresse för ekonomi men arbetsmarknaden verkar inte se så ljust ut
Är väldig dålig på engelska också, har funderat länge på att dra ner till nån engelsktalande land och plugga engelska i ett år men vet inte riktigt om det är det bästa sättet att lära sig engelska på.

Alla seriösa svar uppskattas, tack på förhand!
Citera
2008-12-29, 10:37
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
det bästa sättet att lära sig engelska är givetvis att spendera tid i ett engelskt talande land och på så sätt lära sig språket - eftersom man inte har något annat val.
Citera
2008-12-29, 10:47
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
det bästa sättet att lära sig engelska är givetvis att spendera tid i ett engelskt talande land och på så sätt lära sig språket - eftersom man inte har något annat val.

Nåt land eller skola som du kan rekomendera?

Edit: finns det inget gratis sfi liknande utbildningar utomlands?
Typ engelska för invandrare eller nåt
Senast redigerad av saso 2008-12-29 kl. 10:55.
Citera
2008-12-29, 10:53
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso

Ett engelsktalande.

Allvarligt talat, om du måste fråga om sådana saker kanske du ska vara kvar på lagret. Baserar jag på dels den frågan men framförallt rubriken till tråden.
Citera
2008-12-29, 10:59
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Ett engelsktalande.

Allvarligt talat, om du måste fråga om sådana saker kanske du ska vara kvar på lagret. Baserar jag på dels den frågan men framförallt rubriken till tråden.

Har sökt en hel del på nätet och det är stora prisskillnader mellan skolorna
En bekant gav mig rådet att jag skulle söka jobb i ett engelsk talande land istället. det går fortare och lära sig språket på de viset enlig honom.
Citera
2008-12-29, 11:34
Medlem
rfads avatar
Citat:
Har sökt en hel del på nätet och det är stora prisskillnader mellan skolorna
En bekant gav mig rådet att jag skulle söka jobb i ett engelsktalande land istället. det går fortare och lära sig språket på de viset enlig honom.

Skriv ihop.

Frågan du först bör ställa och besvara torde väl vara varför du vill lära dig engelska. Så varför?
Citera
2008-12-29, 11:43
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rfad
Skriv ihop.

Frågan du först bör ställa och besvara torde väl vara varför du vill lära dig engelska. Så varför?

De flesta stora företag kräver god engelska. Har inga problem med att förstå språket är bara dålig på att uttala och skriva.
Citera
2008-12-29, 11:58
Medlem
rfads avatar
Citat:
De flesta stora företag kräver god engelska. Har inga problem med att förstå språket är bara dålig på att uttala och skriva.

Du kan väl ta en kurs i Corporate English?

Om du vill åka utomlands så har jag svårt att tro att de olika engelskspråkiga länderna skiljer sig nämnvärt när det gäller att lära ut språket. Ta det du tycker bäst om helt enkelt. Storbritannien är nära och har överkomlig/ingen terminsavgift, är värt att tänka på.
Citera
2008-12-29, 12:25
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rfad
Du kan väl ta en kurs i Corporate English?

Om du vill åka utomlands så har jag svårt att tro att de olika engelskspråkiga länderna skiljer sig nämnvärt när det gäller att lära ut språket. Ta det du tycker bäst om helt enkelt. Storbritannien är nära och har överkomlig/ingen terminsavgift, är värt att tänka på.

Låter bra det.
Vilken är billigast college, universitet eller på speciella språkskolor?
Citera
2008-12-29, 15:31
Medlem
Macabre666s avatar
Malta är säkerligen billigare.
Citera
2009-01-11, 12:51
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
Citat:

Edit: finns det inget gratis sfi liknande utbildningar utomlands?
Typ engelska för invandrare eller nåt

england oxford kanon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in